تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب : ۴۰۲۷۰۸
در نشست هماهنگی برنامه‌های دفاع مقدس مطرح شد

نظری: این مدیران فرهنگی بدون عذر و بهانه به برنامه‌های دفاع مقدس بی‌توجه هستند / برخورد استانداری با مدیران زیر کار در رو

۱
۰
نظری: این مدیران فرهنگی بدون عذر و بهانه به برنامه‌های دفاع مقدس بی‌توجه هستند / برخورد استانداری با مدیران زیر کار در رو
کبنا ؛نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن شماره یک استانداری به ریاست محمد کاظم نظری معاون سیاسی استاندار برگزار شد.
به گزارش کبنا، در این نشست امیر عباس آسمند مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: دوران دفاع مقدس هویت بخش نسل های امروز و فردای کشور است.
آسمند افزود: تاریخ دفاع مقدس به عنوان یک ذخیره و ظرفیت محسوب می شود و باید توجه ویژه ای به آن شود و این در حالی است که دشمنان برای زیرسوال بردن و به فراموشی سپردن آن تلاش می کنند.
آسمند با بیان اینکه دفاع مقدس هویت بخش نسل های مختلف در کشور است، بر همکاری و هم افزایی بخش های مختلف برای انتقال چنین ظرفیت های مهمی به جامعه و به ویژه نسل جوان تاکید کرد.
وی افزود: مردم ما در دوران دفاع مقدس بدون از شعار زدگی با تکیه بر لطف الهی، وحدت و پیروی از بیانات امام خمینی(ره) عزت، استقلال و خوداتکایی را نهادینه کردند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان با اشاره به برگزاری برنامه های مختلف طی هفته دفاع مقدس، ابراز داشت: هفته دفاع مقدس مختص یک دستگاه خاص نیست و همه دستگاه ها در تحقق برنامه های این هفته دخیلند.
وی افزود: برنامه ریزی مناسب برای اجرای هرچه بهتر برنامه های این هفته ضروری است.
آسمند گفت: احیا و زنده نگه داشتن ظرفیت های دفاع مقدس طی این هفته مورد تاکید است و هدفگذاری های مناسبی برای این هفته شده است.


برگزاری رزمایش ۲۰ هزار نفری سپاهیان حضرت محمد(ص) در مرکز استان
جانشین فرماندهی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری رزمایش ۲۰ هزار نفری سپاهیان حضرت محمد(ص) در مرکز استان خبر داد.
سرهنگ جهانگیر انصاری نیز در این نشست که با محوریت برنامه‌های هفته دفاع مقدس برگزار شد، افزود: رزمایش ۲۰ هزار نفری در مرکز استان و با حضور گردان های بین المقدس، گردان های عاشورایی امام حسین، الزهرا، امام علی و اقشار مختلف بسیج برگزار خواهد شد.
انصاری با اشاره به رشادت های فرزندان استان در دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: همچنین طی این ایام بازسازی عملیات "پد خندق" در حاشیه بشار را خواهیم داشت.
وی افزود: همکاری و هماهنگی دستگاه ها برای تحقق برنامه های این هفته ضروری است.
جانشین فرماندهی سپاه فتح استان با تاکید بر ضرورت فضا سازی شهری در مناطق مختلف استان، بیان داشت: باید حال و هوای شهر در این مدت به سمت محوریت دوران دفاع مقدس برود.
انصاری همچنین از برگزاری رژه بزرگ ۳۱ شهریور ماه با حضور نیروهای مسلح، بسیجیان و دستگاه های مختلف خبر داد و اظهار داشت: انتظار است حضور پر رنگ مدیران و نیروها در این مراسم را داشته باشیم.
جانشین فرماندهی سپاه فتح استان گفت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت ها و دلاوری های هشت ساله ایثارگران است که با کمترین امکانات به شکل سخت و نفس گیر به مقابله با دشمنان پرداختند و برگزاری هرچه بهتر برنامه های این هفته مورد تاکید است.
انصاری با اشاره به مناسبت های مختلف شهریور ماه، اظهار داشت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران با هدف تلخ کردن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به کام مردم، دسیسه ها و سناریوهای مختلفی را انجام می دهند.
انصاری تصریح کرد: هفته دفاع مقدس متعلق به سازمان، گروه و نهاد خاصی نیست.
وی افزود: همکاری و تعامل همه جانبه برای برگزاری هرچه بهتر برنامه های این هفته ضروری است.
عده‌ای از مدیران فرهنگی بدون عذر و بهانه در جلسات دفاع مقدس شرکت نمی‌کنند
 معاون سیاسی وامنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اتاق فکر دشمنان بر علیه دفاع مقدس وجامعه ایثارگری مامحتوا سازی می کند ونقش دستگاه های فرهنگی درمقابله با جنگ نرم دشمن محسوس است.
محمد کاظم نظری پیش از ظهر یکشنبه در نشست شورای حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان با محوریت تبیین برنامه هفته دفاع مقدس افزود: نقش و فعالیت دستگاه های فرهنگی ما در مقابله با جنگ نرم دشمنان محسوس و مهم است و محتوا سازی دستگاه های فرهنگی کشور برای مقابله با اقدامات و تلاش های خصمانه دشمنان مورد تاکید است.
نظری با اشاره به موضوع محتوا سازی در حوزه دفاع مقدس، بیان داشت: در تولید محتوا و مقابله با اقدامات دشمنان و بیان آنچه در دفاع مقدس رخ داده آنچنان که باید کار نکردیم و متأسفانه صدا و سیمای استان
معاون سیاسی و امنیتی استاندار با تاکید بر استفاده از ظرفیت بخش های مختلف در هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: طی این هفته می توانیم استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد را نیز داشته باشیم.
نظری با اشاره به همزمانی دهه محرم با هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: الگوی شهدا و ایثارگران ما در دفاع مقدس فرهنگ غنی عاشورا بوده است و باید از این ظرفیت به شکل مطلوبی بهره برد.
نظری با بیان اینکه دفاع مقدس یک برگ زرین است و باید به آن افتخار کنیم، افزود: راهکارهای مقابله با این توطئه شوم دشمنان شامل تبیین هر چه بیشتر ابعاد مختلف حقایق دوران دفاع مقدس و تلاش جدی تر نهادهای فرهنگی برای تولید محتوا و انعکاس آن از طریق فضای مجازی و دیگر روش هاست.
وی از برخی مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به ویژه مدیران فرهنگی که بدون داشتن عذر یا بهانه در نشست های مذهبی و فرهنگی از جمله با موضوع دفاع مقدس حضور نمی یابند، گلایه و انتقاد کرد.
نظری افزود: این عده از مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد باید پاسخگو باشند و استانداری استان نیز این موضوع را پیگیری و برخورد لازم را انجام دهد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دوران دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ ایران است و رزمندگان کشور و این استان نیز حماسه آفرینی های مثال زدنی از خود نشان دادند.
نظری عنوان کرد: با توجه به گسترش روزافزون تهاجم فرهنگی دشمنان علیه نظام و انقلاب باید فرهنگ ایثار و شهادت بیش از پیش در جامعه نهادینه شده و برای قشرهای مختلف مردم به ویژه نسل جوان تشریح شود.
وی مهمترین عامل پیروزی ایران در دوران دفاع مقدس را ایمان، اعتقاد، ایثار، فداکاری و ولایتمداری رزمندگان دانست و ابراز داشت: رزمندگان با تجهیزات نظامی اندک مقابل ارتش تا بن دندان مسلح رژیم بعث عراق ایستاده و اجازه تصرف یک وجب از خاک کشور را ندادند.
نظری گفت: تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس باید گردآوری، مستندسازی و به نسل های آینده منتقل تا از فراموشی آنها جلوگیری شود.
وی اظهار داشت: استفاده بهینه تری از ظرفیت تشکل های مردم نهاد کهگیلویه و بویراحمد برای اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس امسال در این استان شود.
نظری با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس امسال با ماه محرم، افزود: مداحان و سخنرانان در آیین های عزاداری ماه محرم به موضوع ایثار، شهادت و ایثارگری های رزمندگان در آن دوران نیز بپردازند.
وی بیان کرد: دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد امکانات خود را برای اجرای هر چه باشکوه تر برنامه های هفته دفاع مقدس امسال بسیج کنند.
بنا بر این گزارش، 31 شهریور تا 6 مهر هر سال به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است. کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس یک هزار و 880 شهید، 317 آزاده و افزون بر 9 هزار جانباز تقدیم نظام و انقلاب کرد
نام شما

آدرس ايميل شما

احسان
Iran, Islamic Republic of
آقای..رانشان دادی لطفاقیافه حق بجانب نگیر
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1