تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۴۰۲۶۷۰
یادداشت:

اداره‌کل ارشاد کهگیلویه و بویراحمد مزد زحمات خود را گرفت

۴
۰
اداره‌کل ارشاد کهگیلویه و بویراحمد مزد زحمات خود را گرفت
کبنا ؛جشنواره شهید رجایی فرصت خوبی بود تا بعد از یک سال کاری با دقت و رصد دستگاه‌ها از دستگاه‌های فعال و پر تلاش تجلیل شود. یقیناً فعالیت و رسالت هر دستگاهی از ابتدا تعریف شده است و فارغ از تجلیل و ارجگذاری این دستگاه‌ها مکلفند وظایف خود را به نحو احسنت انجام دهند. اما مراسم تجلیل صرفاً بزرگداشتی است تا بین یک دستگاه فعال و غیر فعال تفاوت‌ها مشخص شود و با یک تجلیل ساده در یک سازمان انگیزه بخشی صورت گیرد.
حتی اگر چنین جشنواره‌ای برگزار نمی‌شد باز افکار عمومی خود بهترین داور برای قضاوت در مورد عملکرد دستگاه‌ها اداری استان بودند. هر چند ممکن است تفاوت کار بین دستگاه‌های بسیار متنوع و گوناگون باشد ولی با ملاک قرار دادن برخی شاخص‌های تعریف شده که ابتدایی‌ترین آن فعال بودن یک دستگاه در همان چهارچوب تعریف شده است می‌توان دستگاه‌های موفق را معرفی کرد.
در طول یک سال گذشته و بیش از آن مرور رسانه‌ها و فضای عمومی جامعه خود بیانگر حضور فعال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در عرصه برگزاری برنامه‌های هنری و فرهنگی است. فعالیتی که مختص در مرکز استان نیز نیست بلکه عمق فعالیت این دستگاه در سایر شهرستان‌ها و حتی بخش‌های استان نیز قابل مشاهده است.
کمتر هفته و یا حتی روزی است که در این مجموعه مختصر اما مفید شاهد اجرای یک برنامه نباشیم. پیش از این هم بارها توسط کارشناسان و اهل فن بر رونق و شدت فعالیت‌های فرهنگی و هنری این نهاد تاکید شده بود و در نهایت انتخاب این دستگاه در جشنواره شهید رجایی مهر تاییدی از سوی مدیریت ارشد استان بر عملکرد و مدیریت علمی این مجموعه بود.
شاید در یک نگاه ابتدایی ضرورت و اهمیت کار فرهنگی به چشم نیاید و شاید هم برخی‌ها چنین استدلال کنند که با توجه به شرایط خاص استان در مقطع فعلی استان نیازمند کارهای عمرانی، آموزشی و بهداشتی است ولی شکی نیست که فرهنگ یک زیربنا است و بدون کار فرهنگی و نهادینه کردن فرهنگ و اصول فرهنگ هیچ طرح و برنامه‌ای نمی‌تواند به سرانجام برسد. پس رسالت دستگاه‌های فرهنگی از هر زاویه‌ای که نگاه شود یک رسالت سنگین و حساس است. با همین نگاه و حساسیت است که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور همزمان در چندین حوزه از جمله فرهنگ، هنر، امور قرآنی و ... در طول سال و به مناسبت‌های مختلف در نقطه نقطه استان برنامه‌های اثر گذار دارد.
ارزش کار فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد زمانی بیش از پیش روشن می‌شود که بودجه این دستگاه‌ها مشخص می‌شود. به طور مثال طبق ادعای خود مدیران برنامه ریزی در استان یک بودجه اندک برای فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه و بودجه سالیانه تعریف شده است که وقتی این بودجه در کنار این حجم از برنامه گذاشته می‌شود ارزش و اهمیت کار متولیان فرهنگی بیش از گذشته مشخص می‌شود.
 شکی نیست که این مهم مرهون تلاش‌های شبانه روزی مدیریت این مجموعه و همکاران ایشان در اداره کل استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان‌ها است اما نباید در این میان از نقش مهم اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه نیز به سادگی گذشت و از همه اینها مهم‌تر حضور و همراهی مردم در برنامه‌هاست. یعنی هیچ برنامه‌ی فرهنگی بدون حضور مردم معنا دار نمی‌شود و مردم نیز تنها از برنامه‌هایی استقبال می‌کنند که برگرفته از فرهنگ آنها و هم چنین اثر گذار در زندگی آنان باشد.
تداوم وضعیت فعلی در اداره کل فرهنگ و راشاد اسلامی و تلاش‌های دغدغه مند و شبانه روزی یقیناً می‌تواند نوید بخش روزهای خوب و درخشانی برای فرهنگ و هنر استان باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

نوسازی
Iran, Islamic Republic of
با این مدیر دیگر نامی از نوسازی نخواهد ماند
با این مدیر دیگر نامی از نوسازی نخواهد ماند
Iran, Islamic Republic of
احسن دکتر فعال ومستعد.فرخان
همرمند
Iran, Islamic Republic of
جناب کمایی
تیتر بزن حمایت های رئیس اداره گچساران جواب داد
و الا زحمتی که نبوده که بخواد جواب بگیرد
هر چند تو هم به قول خودت از یک ......حمایت میکنی و این نظر و‌نمی زنی
ارشادي
Iran, Islamic Republic of
ارشاد تعطيله- كار نميشه -چطوري برتر شد-همينجوريه كه هميشه محروم هستيم
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1