تاریخ انتشار
جمعه ۹ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب : ۴۰۲۶۶۱
در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی مطرح شد

امام جمعه قلعه‌رئیسی نمایندگان مجلس را به حضرت عباس (ع) قسم داد / آیا این شأن معلم است

۸
۰
امام جمعه قلعه‌رئیسی نمایندگان مجلس را به حضرت عباس (ع) قسم داد / آیا این شأن معلم است
کبنا ؛امام جمعه قلعه رئیسی مطرح کرد: مجلس و دولت کارنامه قابل قبولی در سوال از رئیس جمهور داشتند.
به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: یکی از عواملی که سبب فشار قبر زیاد می‌شود سخن چینی است که رشته دوستی و محبت و مهربانی را در جامعه پاره می‌کند و سخن چینی یعنی فاش کردن راز مردم که در قرآن همین سخن چینی به شدت نکوهیده و صاحبان این صفت مورد غضب خدا هستند و صدای خدا را هم در آوردند.
امام جمعه قلعه رئیسی به بیان و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با رئیس جمهور و هیئت دولت اشاره و خواستار توجه عموم و هیئت دولت به فرمایشات مقام معظم رهبری شد و با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب از دولت و مجلس بخاطر حرکت سوال از رئیس جمهور در مجلس با متانت و خونسردی تشکر کردند لازم می‌دانیم ما هم از رئیس جمهور و مجلس که باعث خشنودی نائب امام زمان(عج) شدند تقدیر و تشکر کنیم.
وی به ولادت حضرت امام موسی کاظم(ع) اشاره و افزود: تلاش کنیم رهبر و پیرو واقعی امام کاظم(ع) باشیم و به پیروی از این امام تلاش کنیم و شیعیان علی(ع) را زیادی کنیم و تا می‌توانیم فرزند درست کنیم و شیعه علی تربیت و بدانیم که رزق و روزی با خداوند است و امورات آنها بر عهده خداوند است.
صلواتی یکی از وظایف نمایندگان مجلس را نظارت بر عملکرد مسئولان دانست و تصریح کرد: در استان ما نمایندگان می‌دانند مردم یک هزار و 800 شهید تقدیم انقلاب و نظام نمودند که در آموزش و پرورش دانش آموزان متدین خداترس مومن انقلابی ولایتمدار کارآمد متخصص و سرباز برای انقلاب و نظام تربیت شود کسانی که بتوانند راه شهیدان و امام راحل را ادامه بدهند این همه هزینه برای کادرسازی برای امام زمان(عج) بود.
صلواتی ادامه داد: بنده یک سووالی از نمایندگان استان دارم شما را به حضرت عباس(ع) قسم امروز چنین امری و هدفی در آموزش و پرورش در حال تحقق هست یا نه؟ حرکت آموزش و پرورش استان در این مسیر هست یا نه؟ و این مسئله در آموزش و پرورشتقویت می شود یا تضعیف ؟
امام جمعه قلعه رئیسی یادآور شد: نمایندگان بدانند فردای قیامت این شهدا از شماها سوال خواهند کرد و بایستی جوابگوی شهیدان باشید و یکی از آسیب‌های جدی آموزش و پرورش این است که تبدیل شود به جولانگاه مسائل سیاسی و خطی و حزبی و قومی تبدیل شود، به دکان برای کادرسازی و رضایت اربابان سیاسی و تقسیم غنائم برای مسائل خطی و حزبی و گروهی و قومی، در یک چنین نگاهی قداست معلم از بین می‌رود و وقتی قداست معلم از بین رفت دیگر نمی‌تواند در جامعه قداست سازی کند.
وی تاکید کرد: معلم شریف است اما در این نوع مدیریت‌ها بخاطر رسیدن به سمت مدیر و معاونت و ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان مجبور است از فکر و ایده و تفکر و حریت خویش دست بردارد والا محروم می‌شود و متاسفانه نگاه جامعه هم به او نگاه کاسبکارانه است، چرا نمایندگان برای وضعیت معیشت معلمان چاره اندیشی نمی‌کنند که معلم مجبور نباشد به یک چنین ذلتی و وضعیتی گرفتار شود؟ آیا این شأن معلم است که بعضا در یک چنین مدیریت‌هایی بخاطر اینکه از مسئولیتی برخوردار شود باید تعهد دهد قالوا بلی بگوید و از او عهد و پیمان گرفته شود که اقوام و فامیل و بستگانش را همراه سازد برای مقاصد سیاسی و خطی حتی بعضا بایستی دهانش را بروی مسائل ببندد و انتقاد نکند والا بایستی جوابگو باشد و محروم می‌شود آیا این شأن یک معلم است؟ 
امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه آیا یک چنین مدیری می‌تواند در مسیر آرمان‌ها و ارزش‌ها حرکت کند خاطرنشان کرد: امروز عده‌ای نگاه قدسی و عرشی و پیغمبرگونه را از معلم گرفتند و او را قربانی اهداف خودشان کردند.
امام جمعه قلعه‌رئیسی گفت:اگر نهاد آموزش و پرورش به این نوع مدیریت‌ها گرفتار شود بر نمایندگان لازم است که این آفات را از ساحت مقدس تعلیم و تربیت بزدایند و یقینا این آفات زائیده تفکرات مدیران سیاسی و خطی و منفعت طلب و قوم گرا و وابسته است و این آفات با مدیریت انقلابی و جهادی و ولایی و ارزشی و شایسته سالاری از بین می‌رود و آن وقت می‌توانیم در مسیر شهدا و امام شهیدان حرکت کنیم.
وی به سوال از رئیس جمهور در مجلس اشاره و گفت: هم مجلس و هم دولت یک کارنامه قابل قبولی در این جلسه ارائه دادند و سوال کنندگان بیشتر از جریان رقیب بودند اما نتیجه آراء و رأس نمایندگان نشان داد که می‌توان به این مجلس برای احقاق حقوق ملت امیدوار بود و آماری که رئیس جمهور دادند نشان دهنده بحران جدی آمار در کشور است و حقیقتا آمار را در دولت‌ها به ویژه این دولت یک فاجعه است و عدم رضایت مجلس از پاسخ رئیس جمهور یک مسئولیت سنگین‌تری برای دولت و دستگاه‌های اجرایی است.
صلواتی این جلسه را تجلی مردم سالاری دینی و وحدت مسئولین کشور دانست و گفت: این جلسه نشان داد که نظام اسلامی یک نظام پاسخگو است.
امام جمعه قلعه رئیسی به فضای مجازی هم اشاره و بیان کرد: یکی از عوامل طلاق همین شبکه‌های اجتماعی است و در همین منطقه ما اگر چاره‌ای اندیشیده نشود آمار ورودی پرونده‌های خانواده در دادگاه‌ها نگران کننده و آمار طلاق رو به افزایش و یکی از علت‌های طلاق و مسائل خانواده بحث مواد مخدر است و نبود مرکز مشاوره خانواده در این منطقه و شهر یک آسیب جدی است.

خبر از  حسن آرمند
نام شما

آدرس ايميل شما

حقگو
Iran, Islamic Republic of
اموزش و پرورش را مسائل..ده مسئولی نیست پیگیری کند یک . برای مدیریت گرفتند ولی کسانی را که خواستند جا دادن
Gachsaran
Iran, Islamic Republic of
این صحبتها به کجا میرسه مگه؟ مدیر توانمند نداریم و اگه هم باشه همتی نیست،
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا پناهی تورا به حضرت عباس قسم دبگه نگذارید. بیندازد بین مردم و مردم را از نماز جمعه. خیلی ها دوست دارند به نماز جمعه بروند. شون داده تاجاییکه حاضرند به نماز جمعه شهرهای اطراف بروند فکری به حال مردم کنید فقط دنبال قوم وقبیل.
Iran, Islamic Republic of
فردای قیامت همه پاسخگو هستند فقط. ب پاسخ ندارید. شما در مسائل مربوط ب خودتون. و مشکلات مربوط ب حوزه احکام و نماز و فرهنگ عبادت و .... را حل کنید مسائل آموزش و پرورش و اداره راه و اداره برق و .... چه دخلی ب شما داره!!!!
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
همین افراد دور.. که شان معلم ها را پایین آوردن و بقول خودتون برای همین ۴۰۰ تومن حق معاونت شان خودشون و فرهنگیان را پایین میارن و ..برای چانه زنی رو میندازن و خودشونو کوچک میکنن
United Kingdom
.تمام
Iran, Islamic Republic of
. بردار از این برنامه های . توقع دارید که همه کاره بشی به جای استاندار و مدیر کل اموزش و پرورش و همه مدیران استانی و شهرستانی و منطقه ای تصمیم بگیری و افراد. را بکاربگیری بابا نخصص تو نیست
Iran, Islamic Republic of
باب. می کنید پست مدیر ومعاونت شرایط خاص خودشه داره شما توقع دارید اعضای ستاد رییسی و افراد دور بر خودته مدیر و معاونت بدهند
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1