کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در سفر معاون وزارت بهداشت و درمان چه گذشت؟

کهگیلویه و بویراحمد قطب سلامت و بهداشت می‌شود

8 شهريور 1397 ساعت 18:41

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 40 پروژه مهم بهداشتی و درمانی در این استان به پاس 40 سال عمر انقلاب افتتاح و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.


در حالی معاون درمان وزارت بهداشت از طولانی شدن احداث بیمارستان بزرگ یاسوج ابراز گلایه می‌کند و از آن به عنوان یک تجربه تلخ برای وزارتخانه از آن یاد می‌کند که به نوعی دکتر اورنگ ایلامی در نزد افکار عمومی و مسئولان از این آزمون 20 گرفت.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در برنامه تلویزیونی پیک سلامت از شبکه استانی دنا با اشاره به اینکه دکتر اورنگ ایلامی در شرایط خوبی سکان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد را تحویل نگرفت اما برای حوزه بهداشت و درمان افتخار بوده که در این شرایط بد اقتصادی در کشور شاهد افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های بزرگ از جمله بیمارستان‌ها به عنوان آرزوی دیرینه مردم این دیار باشیم.
 معاون درمان وزارت بهداشت برای انجام یک سفر نیم روزه، اما فشرده وارد یاسوج شد تا جایی که پشت سرهم 7 برنامه اعم از بازدید، نشست با مدیرگروه‌های مختلف پزشکی، حضور در شبکه استانی دنا و  سخنرانی در جشنواره شهید رجایی انجام می‌دهد و به نوعی روز خوب بهداشت و درمان استان به دلیل وعده‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و معاون وزیر در تقویم دانشگاه ثبت می‌شود.
امروز وعده پایان انتظار چندین ساله و تحقق آرزوی دیرینه مردم با افتتاح بیمارستان بزرگ یاسوج در 18 شهریورماه با حضور وزیر بهداشت برای مردم این دیار شیرینی خاص داشت اما این پازل با وعده راه اندازی مرکز ناباروری، قلب و عروق، مرکز رادیوتراپی و سرطان، پزشکی هسته‌ای و ...تکمیل شد.
پایان " انتظار"
دکتر جان بابایی از افتتاح دو بیمارستان 292 تختخوابی یاسوج و 32 تختخوابی باشت با حضور وزیر بهداشت خبر داد و گفت: 18 شهریورماه امسال دو بیمارستان 292 تختخوابی یاسوج و 32 تختخوابی باشت با حضور دکتر قاضی زاده هاشمی افتتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
وی در اولین برنامه کاری خود در نیم روز چهارشنبه هفتم شهریورماه در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با تشریح دستاوردهای طرح تحول سلامت به عنوان یکی از مهمترین طرح‌های دولت تدبیر و امید ابراز کرد: با اجرای این طرح 27 هزار تخت بیمارستانی به تخت‌های بیمارستانی در استان‌های مختلف کشور اضافه شد.
وی با بیان اینکه نیمی از پزشکان متخصص طرحی در مناطق محروم مستقر هستند، افزود: در برخی مناطق و شهرستان‌های محروم بیش از 30 تا 40 پزشک عمومی خدمات لازم را به مردم ارائه می‌کنند.
جان بابایی با عنوان این مطلب که در یک شهرستانی همچون سراوان هم اکنون 40 پزشک متخصص داریم، ادامه داد: تا قبل از طرح تحول سلامت پایگاه اورژانس هوایی نداشتیم اما در حال حاضر 34 پایگاه در کشور مشغول ارائه خدمات به بیماران در صورت نیاز است در حالی که این مهم در کشورها مترقی وجود دارد.
وی با اشاره به فعالیت 2 پایگاه اورژانس هوایی در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این حق مردم بوده که از بهترین خدمات بهره‌مند باشند و ما خود را نیز خدمتگذار و نوکر مردم باید بدانیم و به این نوکری افتخار کنیم.
جان بابایی عملکرد دولت در طرح تحول سلامت را موفق ارزیابی کرد و ادامه داد: دولت در شرایط سخت کشور را تحویل گرفت و امیدوارم بتوانیم دوران سختی را که دیگران به یادگار گذاشتند بتوانیم پشت سر بگذرانیم.
معاون درمان وزیر بهداشت خواستار کم کردن فاصله مردم با مردم شد و تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید مراکز متعدد بهداشتی و درمانی و خانه‌های بهداشت در مناطق محروم احداث شده است.
دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد دستگاه برتر شد
دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی دستگاه برتر استان در جشنواره شهید رجایی شد.
در آئینی با حضور دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، اولیا رئیس سازمان بهره وری ایران، استاندار و اعضای شورای اداری از دکتر اورنگ ایلامی تجلیل شد و این برای اولین بار بوده که دانشگاه علوم پزشکی این رتبه را کسب کرده است.
بازدید از بیمارستان‌های یاسوج
معاون درمان وزارت بهداشت از بیمارستان‌های یاسوج بازدید و مشکلات این مراکز درمانی را از نزدیک رسیدگی کرد.
دکتر قاسم جان بابایی به همراه دکتر اورنگ ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی از بخش‌های مختلف بیمارستان‌های شهید جلیل، شهید بهشتی، امام سجاد (ع) و شهید رجایی یاسوج بازدید و مشکلات این مراکز درمانی را بررسی کردند.
خبرهای خوش درمانی 
معاون درمان وزارت بهداشت از راه اندازی مرکز رادیوتراپی و سرطان استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: با پیگیری مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مرکز ناباروری یاسوج و گچساران و همچنین جراحی قلب و عروق نیز راه اندازی می‌شود.
 قاسم جان بابایی در برنامه تلویزیونی پیک سلامت از شبکه استانی دنا اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده مسئولان ارشد دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در آینده‌ای نزدیک مرکز رادیوتراپی و سرطان این استان راه اندازی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه برخی افراد مبتلا به بیماری سرطان در این استان برای یک دوره یک ماهه درمان مجبور به سفر به استان فارس هستند، عنوان کرد: یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت انجام اقدامات اساسی در زمینه درمان سرطان است.
جان بابایی ابراز کرد: همچنین برای  راه اندازی مرکز جراحی قلب و آنژیوگرافی در استان تجهیزات سرمایه‌ای گران قیمت در اختیار استان قرار گرفته و بنا داریم در مهرماه هنگام توزیع پزشکان متخصص این این دیار به طور ویژه دیده شود تا دیگر در  ارائه خدمات قلب و عروق نیاز به اعزام نباشد.
معاون درمان وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه ناباروری معضل آینده ما بوده به گونه‌ای که هم اکنون در برخی استان‌ها 15 درصد زنان مشکل ناباروری دارند، ادامه داد: در این زمینه راهی جز استفاده از روش‌های نوین پزشکی وجود ندارد.
وی از راه اندازی مرکز ناباروری گچساران و یاسوج در کمترین زمان ممکن نیز خبر داد و افزود: ناباروری به یکی از عامل‌های مهم طلاق تبدیل شده و بسیاری از خانواده‌های این استان برای درمان این مهم به سایر استان‌ها از جمله یزد و اصفهان مسافرت می‌کنند.
وی با تاکید اینکه اورنگ ایلامی در شرایط خوبی سکان دانشگاه علوم پزشکی را تحویل نگرفتند، تصریح کرد: طولانی شدن احداث بیمارستان بزرگ یاسوج به یک تجربه تلخ در کشور تبدیل شد ولی در دوره مدیریت دکتر ایلامی افتتاح می‌شود.
برنامه جالب برای بزرگداشت 40 سالگی انقلاب
دکتر اورنگ ایلامی در برنامه تلویزیونی پیک دنا از شبکه استانی دنا اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده از هفته دولت امسال تا دهه فجر 40 پروژه مهم بهداشتی و درمانی در این استان به میمنت 40 سال عمر با برکت انقلاب اسلامی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به راه اندازی مرکز پزشکی هسته‌ای عنوان کرد: راه اندازی و ایجاد مراکز جامع خدمات سرطان، انژیوگرافی، رادیوتراپی، بیمارستان‌های برخی شهرها، پایگاه‌های اورژانس، پلی کلینیک‌های تخصصی، مرکز ناباروری و ...از جمله پروژه‌های پیش بینی شده است.
دکتر ایلامی در خصوص افتتاح دو بیمارستان 292 تختخوابی یاسوج و 32 تختخوابی باشت با حضور وزیر بهداشت در روز 18 شهریورماه ابراز کرد: 60 درصد تجهیزات مورد نیاز بیمارستان بزرگ یاسوج را تحویل گرفته‌ایم و امیدوارم 40 درصد دیگر نیز در یک فاصله کم تحویل داده شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در هفته دولت 6 پروژه بهداشتی و درمانی از جمله پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای و شهری و ...با اعتبار هزینه شده 35 میلیارد ریال در گچساران افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
دکتر ایلامی بیان کرد: برای شهرستان‌های کوچک استان به تناسب احداث مراکز درمانی پیش بینی شده و برای اختصاص اعتبار برای این پروژه‌ها رایزنی‌های لازم با وزارت بهداشت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی انجام شده است.
وی در پایان با بیان اینکه پروژه‌های بزرگ از جمله بیمارستان‌ها باید به تدریج تکمیل شوند، خاطرنشان کرد: معاونت درمان وزارت بهداشت در زمینه تصویب موافقت اصولی و پروانه بهره‌برداری بیمارستان‌ها نهایت همکاری را با دانشگاه علوم پزشکی یاسوج دارد.

 بیمارستان در حال احداث یاسوج


















بازدید از کلینیک تخصصی در دست احداث یاسوج






بازدید از بیمارستان شهید بهشتی یاسوج






















بازدید از بیمارستان شهید رجائی یاسوج














بازدید از بمارستان امام سجاد(ع) یاسوج


















 


کد مطلب: 402648

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/402648/کهگیلویه-بویراحمد-قطب-سلامت-بهداشت-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1