تاریخ انتشار
پنجشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب : ۴۰۲۶۴۴
کبنا گزارش می‌دهد

جشن «عدیر غدیر» در چیتاب / وحدانی‌فر: وظیفه تمام ادرات مشارکت در برنامه‌های دینی است

۰
جشن «عدیر غدیر» در چیتاب / وحدانی‌فر: وظیفه تمام ادرات مشارکت در برنامه‌های دینی است
کبنا ؛مراسم جشن غدیر در سالن حوزه خاتم الانبیاء چیتاب برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از چیتاب، حجت الاسلام و المسلمین علی وحدانی فر که به‌عنوان سخنران ویژه جلسه حضور داشت با تبریک عید غدیر گفت: غدیر نقطه اتصال انقلاب با حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) میاشد که دشمن با بدعت در ادیان، تفرقه ونفاق در جامعه اسلامی، به دنبال قطع اتصال این شریان حیاتی جهان اسلام خاصه تشیع است وباید مراقب بود.
علی وحدانی فر باتشکر از شورا وشهرداری و حوزه‌های مقاومت سپاه که در طرح و تکمیل این برنامه زحمت کشیدند گفت: برنامه‌های فرهنگی وظیفه تمام ادارات و نهادهای دولتی هست و تنها مختص شورا وشهرداری وسپاه نیست زیرا به یُمن برکت انقلاب و ولایت است که شماها در مسند مسئولیت به خدمت گمارده شده‌اید واگر بعداً نقدی از عزیزان صورت گرفت کسی گلایه مند نباشد.
وی با اشاره به شکوه و بزرگی امام عالم علی بن ابیطالب خطاب به حاظرین گفت: عظمت علی (ع) جائی بود که در معراج مردمی را دیدم به اتفاق جمع کثیری از ملائکه دور کسی نشسته‌اند که بر منبری از نور سوار و سخنرانی می‌کند وآنان به سخنانش گوش می‌دهند پس به جبرئیل گفتم: مرا نزدآنان ببر و آنگاه دیدم که او علی بن ابیطالب است که برفراز منبری از نور نشسته ودرباره توحید سخنرانی می‌کند وآنگاه گفتم جبرئیل آیا علی زودتر ازمن به معراج آمده است جواب داد نه، اما آنقدر این ملائکه علی بن ابیطالب را دوست دارند که خداوند مَلَکی را به صورتش درآورده تا ملائکه تسکین پیدا کنند!.
دکتر وحدانی‌فر با اشاره به خصلت علی بن ابیطالب گفت: علی همان کسیست که پیغمبر با آن همه تبلیغ رسالت، جنگ، ایثار، خداوند در آخرین حجش دستور داد، یا أَیهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَیک مِن رَّبِّک ۖ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ، ای پیغمبر به این ملت بگو امروز دینتان تکمیل شده است ونعمتم برشما تمام کردم، مَن کُنتُ مُولی فَهذاه عَلیُّ مَولاه واگر چنین نکنی رسالتت تکمیل نیست!
سخنران ویژه این مراسم با اشاره به تفاوت ارزش مقام نبوت در برابر ولایت و امامت گفت: تکمیل دین در قبال ولایت علی بن ابیطالب به دستور خدا، عدم قبولی رسالت نبوت در صورت ابلاغ نشدن دستور خداوند به مردم که همان امامت بود، و قسم دادن خدا توسط پیغمبر به علی نشان از برتری امامت بر نبوت دارد تاجائیکه خداوند به پیغمبر فرمود: به عزتم قسم اگر مردمان عالم به حب علی بن ابیطالب چنگ می‌زدند هرگز آتش جهنم را درست نمی‌کردم.
حجت الاسلام وحدانی فر درباره ارزش روزه روز غدیر گفت: هرکس روز غدیر را روزه بگیرد ثوابش برابر با یک عمر عبادت است و اطعام به فقراء، سرکشی به سادات، از خصایص بارز این روز مهم است زیرا امام باقر علیه السلام فرمود: بیائید به ما وذریه ما سربزنید تا ما به شما صله (هدیه) بدهیم.
لازم به ذکر است طبق رسم ایجاد شده توسط امام جمعه کبگیان هرساله در روز غدیر مردم و مسئولان بخش برای سرکشی به خانواده سادات حرکت کرده و حتماً از آنان عیدی می‌گیرند.
 در پایان برنامه با مولودی خوانی مداح اهل بیت عصمت و طهارت و اهدا جوائز ازطرف دفتر امام جمعه شورای شهرداری به افرادیکه نامشان به اسم مبارک علی مزین بود به اتمام رسید.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1