تاریخ انتشار
پنجشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب : ۴۰۲۶۳۷
معاون درمان وزیر بهداشت خبر داد

افتتاح بیمارستان‌های یاسوج و باشت با حضور وزیر بهداشت

۰
افتتاح بیمارستان‌های یاسوج و باشت با حضور وزیر بهداشت
کبنا ؛معاون درمان وزیر بهداشت از افتتاح دو بیمارستان ۲۹۲ تختخوابی یاسوج و ۳۲ تختخوابی باشت با حضور وزیر بهداشت خبر داد و گفت: ۲۷ هزار  تخت به تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه شد.
قاسم جان بابایی در جمع مدیران کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: 18 شهریورماه امسال دو بیمارستان 292 تختخوابی یاسوج و 32 تختخوابی باشت با حضور قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
وی با تشریح دستاوردهای طرح تحول سلامت به عنوان یکی از مهمترین طرح‌های دولت تدبیر و امید عنوان کرد: با اجرای این طرح 27 هزار تخت بیمارستانی به تخت‌های بیمارستانی در استان‌های مختلف کشور اضافه شد.
جان بابایی با بیان اینکه نیمی از پزشکان متخصص طرحی در مناطق محروم مستقر هستند، افزود: در برخی مناطق و شهرستان‌های محروم بیش از 30 تا 40 پزشک عمومی خدمات لازم را به مردم ارائه می‌کنند.
وی با بیان اینکه در یک شهرستانی همچون سراوان هم اکنون 40 پزشک متخصص داریم، ادامه داد: تا قبل از طرح تحول سلامت پایگاه اورژانس هوایی نداشتیم ولی الان 34 پایگاه در کشور مشغول ارائه خدمات به بیماران در صورت نیاز است در حالی این مهم در کشورها مترقی وجود دارد.
جان بابایی با اشاره به فعالیت 2 پایگاه اورژانس هوایی در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این حق مردم بوده که از بهترین خدمات بهره‌مند باشند و ما خود را نیز خدمتگذار و نوکر مردم باید بدانیم و به این نوکری افتخار کنیم.
وی عملکرد دولت در طرح تحول سلامت را موفق ارزیابی کرد و ادامه داد: دولت در شرایط سخت کشور را تحویل گرفت و امیدوارم بتوانیم دوران سختی را که دیگران به یادگار گذاشتند پشت سر بگذرانیم.
معاون درمان وزیر بهداشت خواستار کم کردن فاصله مردم با مردم شد و افزود: در دولت تدبیر و امید مراکز متعدد بهداشتی و درمانی و خانه‌های بهداشت در مناطق محروم احداث شده است.
وی افزود: با توجه به پیگیری‌های انجام شده مسئولان ارشد دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در آینده‌ای نزدیک مرکز رادیوتراپی و سرطان این استان راه اندازی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه برخی افراد مبتلا به بیماری سرطان در این استان برای یک دوره یک ماهه درمان مجبور به سفر به استان فارس هستند، عنوان کرد: یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت انجام اقدامات اساسی در زمینه درمان سرطان است.
جان بابایی ابراز کرد: همچنین برای  راه اندازی مرکز جراحی قلب و آنژیوگرافی در استان تجهیزات سرمایه‌ای گران قیمت در اختیار استان قرار گرفته و بنا داریم در مهرماه هنگام توزیع پزشکان متخصص در این زمنیه این دیار به طور ویژه دیده شود تا دیگر در زمینه ارائه خدمات قلب و عروق نیاز به اعزام نباشد.
معاون درمان وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه ناباروری معضل آینده ما بوده به گونه‌ای که هم اکنون در برخی استان‌ها 15 درصد زنان مشکل ناباروری دارند، ادامه داد: در این زمینه راهی جز استفاده از روش‌های نوین پزشکی وجود ندارد.
جان بابایی از راه‌اندازی مرکز ناباروری گچساران و یاسوج در کمترین زمان ممکن خبر داد و افزود: ناباروری به یکی از عامل‌های مهم طلاق تبدیل شده و بسیاری از خانواده‌های این استان برای درمان این مهم به سایر استان‌ها از جمله یزد و اصفهان مسافرت می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه اورنگ ایلامی در شرایط خوبی سکان دانشگاه علوم پزشکی نگرفتند، تصریح کرد: طولانی شدن احداث بیمارستان بزرگ یاسوج به یک تجربه تلخ در کشور تبدیل شد ولی در دوره مدیریت ایلامی افتتاح می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1