تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۴
کد مطلب : ۴۰۲۵۸۹
کبنا گزارش می‌دهد

استاندار: افزایش سهم بودجه سلامت از بودجه عمومی/ ایلامی: افتتاح فاز اول بیمارستان بزرگ یاسوج در آینده ای نزدیک/ اشتغال زایی برای بیش از 900 نیرویدر بیمارستان 283 تختخوابی یاسوج

۴
۰
استاندار: افزایش سهم بودجه سلامت از بودجه عمومی/  ایلامی: افتتاح فاز اول بیمارستان بزرگ یاسوج در آینده ای نزدیک/ اشتغال زایی برای بیش از 900 نیرویدر بیمارستان 283 تختخوابی یاسوج
کبنا ؛
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: فاز نخست بیمارستان در حال احداث یاسوج، در آینده ای نزدیک با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح خواهد شد.

به گزارش کبنا، دکتر اورنگ ایلامی در مراسم تجلیل از جامعه پزشکی  ابراز داشت: افتتاح و راه اندازی بیمارستان 292 تختخوابی یاسوج و 32 تختخوابی باشت، از دستاوردهای دولت تدبیر و امید بوده که موجب ارائه خدمات گسترده درمانی خواهد شد.
2 برابر شدن تخت های بیمارستانی استان، از دستاورد های دولت تدبیر و امید
وی ادامه داد: تلاش ما نزدیک نمودن شاخص های سلامت استان به شاخص های ملی بوده است که با افزایش بیش از دو برابری تخت های درمانی استان به این مهم دست یافته ایم.
وی اظهار داشت: در گذشته ظرفیت تخت های بیمارستانی در استان 534 عدد بوده است که هم اکنون با همکاری های وزارت بهداشت این تعداد به یک هزار 152 تخت رسیده است.
دکتر ایلامی با اشاره به وجود حداکثر یک پایگاه اورژانس هوایی در مراکز استان ها، اضافه کرد: استان ما نخستین استانی است که با داشتن دو پایگاه اورژانس هوایی، خدمات درمانی را به نیازمندان ارائه می دهد.
وی با بیان اینکه افتتاح 3 پلی کلینیک تخصصی در شهرستان های مختلف استان، از برنامه های در دست اجرای دانشگاه علوم پزشکی است، تصریح کرد: وجود 3 مرکز ام آرآی، 3 سی تی اسکن، ارتقا تعداد پایگاه های اورژانس از 29 به 41 پایگاه و افتتاح و راه اندازی اورژانس شبانه روزی دندانپزشکی در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج از اقدامات مطلوب دانشگاه در سطح استان بوده است.
اشتغال زایی برای بیش از 900 نیروی متخصص و فنی در بیمارستان جدید الاحداث یاسوج
وی یادآور شد: با راه اندازی بیمارستان های جدید استان، بیش از 100 نیروی پزشک متخصص و فوق تخصص و همچنین بیش از 800 نیروی کادر درمان و اداری مشغول به ارائه خدمت خواهند شد، که خود فرصت اشتغال زایی مطلوبی در سطح استان را ایجاد می نماید.
وی با بیان اینکه استان کهگیلویه وبویراحمد دارای بیش از 850 نیروی پزشک عمومی و متخصص بوده، عنوان کرد: بیش از 300 نیروی دندانپزشک و بیش از 100 داروساز در استان مشغول به خدمت هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان انعقاد قرار دادهای بین الملل با دانشگاه های معتبر روسیه، برزیل و برخی از دانشگاه های حوزه خلیج فارس را گامی موثر در جهت ارتقا سطح علمی دانشگاه دانست و بیان کرد: این تفاهم نامه ها در جهت همکاری های دوجانبه علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی با سایر دانشگاه ها منعقد می شود.
دکتر ایلامی افزایش میزان اعتبارات اختصاصی در حوزه پژوهش را از یک درصد به 1.2 درصد اعلام کرد و یادآور شد: این اعتبار از درآمد اختصاصی دانشگاه تامین می شود و با توجه به گردش مالی 500 میلیارد تومانی، مبلغ شایان ذکری در حوزه پژوهش به محققین اعطا می گردد.
وی در پایان با اشاره به آمادگی دانشگاه در زمینه برون سپاری برخی از بخش های بیمارستانی، از واگذاری بیمارستان هایی با پیشرفت بیش از 85 درصد به پزشکان متخصص خبر داد.

در ادامه این مراسم استاندار کهگیلویه وبویراحمد، گفت: شاخص های کلیدی مانند امید به زندگی، افزایش آمار زنده ماندن کودکان زیر 5 سال، مادران باردار و دسترسی به آب آشامیدنی از افتخارات کشور جمهوری اسلامی در بین سایر کشور های منطقه است.
دکتر علی محمد احمدی ابراز داشت: سهم بخش سلامت از بودجه عمومی دولت در آغاز پیروزی انقلاب  اسلامی کمتر از هزار میلیارد تومان بوده که هم اکنون با افتخار این سهم به بیش از 40 هزار میلیارد تومان افزاش یافته است.
وی با بیان اینکه سهم دولت تدبیر و امید در ارتقا سلامت قابل مقایسه با سایر دولت های قبل نیست، اذعان نمود: هیچ سرمایه ای نمی تواند همچون سلامت در پویایی و کارایی جامعه سهیم باشد.
دکتر احمدی یادآور شد: ما باید به دنبال نظام سلامت پویا و پیشران در حوزه تولید علم باشیم و دسترسی به خدمات درمانی کارآمد و عادلانه را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد، تصریح کرد: رویکرد دولت در طرح نظام سلامت به عنوان یک رویکرد اجتماعی پایدار، از افتخارات جمهوری اسلامی است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: تقویت ساختار های بنیادی طرح تحول نظام سلامت همچون سطر بندی، نظام ارجا، الکترونیک کردن، کارت الکترونیک و امثال آن موجب توانمندی نظام خواهد شد.
در این مراسم که با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، هیات رئیسه این دانشگاه و جمعی از پزشکان، دندانپزشکان و داروسازان به همراه خانواده هایشان در سالن حکیم جرجانی برگزار شد، از بیش از 40 نفر از برترین های جامعه پزشکی در استان تقدیر شد.































 
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
مگر نه قرار بود نیروهای خارج از وزارت کشور بروند چرا بعضی رفتند ولی بعضی موندند.مثلا امیریان هنوز وایساده
سعیدی
Iran, Islamic Republic of
مگر فاز بندی هم می شود بیمارستان حتی اگر یک بخش کوچک فعال نباشد نمی شود خدمات درمانی به مردم ارایه داد .به قول یکی از دوستان شایدحیاطش افتتاح شود.
مطلع
Iran, Islamic Republic of
بسم رب شهدا وصدیقین
با سلام
در خصوص نامه فوق وگزارش بالا مواردی به استحضار می رسد که انشا ءالله مورد توجه قرار گیرد ورسالت مطبوعاتی رعایت گردد .
در خصوص اتفاقات نام گذاری بیمارستان به اطلاع می رساند که 8هکتار زمین از طریق مردم به صورت نصفه بها واهدایئ (بند 6قرارداد مردم وتامین اجتماعی ) عرضه شد در سال 1385 تامین اجتماعی درنظر داشت که زمینها را به کارمندان خود واگذار نمایند وبیمارستان را نیز در کنا ربیمارستان امام سجاد (ع)احداث نمایندند اما با اعلام این خبر خییرین نزد استاند وقت اقای حاج حسینی رفتند واعلام نمودند که اگر قرار است زمینا که به صورت نصفه بها اهدا شده بخواهند به کارمندان تامین اجتماعی واگذار نمایند الباقی زمین خود را نصف زمین را به قیمت روز پولش را پرداخت نمایند واستاندار وقت (با تشکر از ایشان )دستور داد که بیمارستان در محل زمین اهدائی ساخته شود ودر سال 1386 ساخت وساز شروع وبیمارستان همان زمان به نام بزگمهر نام گذاری شد که مجددا خییرین درخواست داشتند که بیمارتان به نام شهدای دولت اباد تغییر کند واین قضیه تا سال 1392به طول انجامید که با نفوذ سیاسی شوارای ان زمان (رئیس شورای وقت اقای ...از فامیلهای .... ) با نام شهدی جلیل پیشنهاد شد ومجددا با مخالفت ودرخواست خییرین مواجه شد وتاکنون با توجه به مراجعات مکرر اهالی دولت آباد این نامگذاری بلا تکلیف ماند ه است لذا از مسئولین درخواست به حق داریم وجای هیچ گونه قومیت گرائی وطایفه گرائی نیست وشهدای دولت اباد متعلق به همه شهدای ایران زمین می باشد . لطفا جهت روشن شدن موضوع اطلاع رسانی فرمائی با تشکر ویژه از
سلام عزیزم
United Arab Emirates
آخ تا قیامت درونش ما را سوخته بیرونش مردم رو جمع کنید این همه .
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1