تاریخ انتشار
جمعه ۲ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۳
کد مطلب : ۴۰۲۴۷۵
در خطبه‌های نماز جمعه چرام مطرح شد

دولت کارآمد چه دولتی است

۰
دولت کارآمد چه دولتی است
کبنا ؛امام جمعه چرام گفت: دولت كارآمد دولتى است كه بتواند در اولین گام، فساد را از وجود و بدنه خود ریشه كن كند، این امر خطیر با تقویت قانون‏گرایى، شایسته سالارى و تقویت بازرسى و نظارت بر عملكردها ممكن خواهد شد.
حجت‌الاسلام سیدنورالله افشار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، با اشاره به هفته دولت و شاخص‌هاى دولت کارآمد، اظهار کرد: در هفته دولت قرار داریم و به چند ویژگی دولت کارآمد در طراز انقلاب اسلامی اشاره می‌شود که اولین آن، دولت انقلابی و عزت‌مند است، دولتى انقلابى است که مبتنى بر روحیه انقلابى امور را در اختیار گرفته و کار را به پیش خواهد برد.
امام جمعه چرام عنوان داشت: باید یادآورى کرد که مهم‏ترین مجموعه مؤثر در تولید و باز تولید گفتمان انقلاب اسلامى و انقلابى گرى، دولت است. 
وی افزود: دولت با توجه به آن‏که از بیشترین قدرت در سطح جامعه برخوردار است، بیش از هر مجموعه دیگر رسالت فراگیر سازى گفتمان انقلابى‌گرى را بر عهده دارد و باید تلاش کند شعارهاى انقلاب و ارزش‏‌هاى آن‏ را در افکار عمومى پمپاژ کند، البته، لازمه آن، این است که بین گفتمان دولت و گفتمان انقلاب اسلامى تطبیق وجود داشته باشد.
حجت‌الاسلام افشار ادامه داد: در این صورت است که دولت خواهد توانست خود را منادى گفتمان انقلاب معرفى کند.
خطیب جمعه چرام متذکر شد: رهبر معظم انقلاب اسلامى که نسبت به تضعیف روحیه انقلابى در دولت یازدهم نگرانی‌هایى داشتند، در دیدار با رئیس‏ جمهور و هیأت وزیران چنین تأکید می‌دارند: «به نظر من کارى که على العجاله باید کرد این است که در اتّخاذ مواضع انقلابى، باید صراحت داشت؛ یعنى رو در بایستى نکنیم مواضع انقلابى را، مبانى امام بزرگوار را صریح بیان کنیم، خجالت نکشیم، رو دربایستى نکنیم، ترس نداشته باشیم.» (۵/۶/۹۴)، دولت انقلابى به دشمن اعتماد ندارد و حاضر نیست در برابر دشمن کوتاه بیاید و منافع ملى را قربانى مصالح زودگذر کند. 
وی با تاکید بر این مطلب که دولت انقلابى دولتى شجاع است که ترسى از تهدیدات دشمن نداشته و در برابر گزافه‏‌گویی هاى دشمن منفعل نمى‌شود،گفت: دولت انقلابی براى تطمیع و برخوردارى مادى حاضر به معامله با دشمن و دست کشیدن از آرمان‌‏هاى انقلاب و مردم نمى شود.
حجت‌الاسلام افشار خاطرنشان کرد: به ‏واقع دولت انقلابى، دولتى عزت‌مند است که خواهد توانست منافع ملت را در سطح نظام بین ‌الملل حفظ کند و گرنه انفعال و وادادگى بالاخص در برابر قدرت‏‌هاى زیاده‏ خواه جهانى، چیزى جز ناکارآمدى و خسران و بر باد دادن ثروت ملى به همراه نخواهد داشت.
دولت جهادی ویژگی دیگری بود که امام جمعه چرام به آن اشاره داشت و ابراز کرد: مدیریت جهادی به‏ مثابه آن نوع مدیریتى که در شرایط کمبود و وجود موانع متعدد، با احساس تکلیف، تعهد انقلابى و رسالت، بتواند کارآمدى خود را در اداره جامعه ثابت کند و در حل معضلات جامعه توفیق داشته باشد، اول انقلاب با تحمیل جنگ هشت ساله و تحریم‌های بلوک شرق و غرب توانستیم با مدیریت جهادی پیروز شویم.
وی اضافه کرد: در مدیریت جهادی پاک دستى مدیران و مسؤولان یک اصل مهم و حیاتی برای توسعه  و پیشرفت کشور است حقوق‌های نجومی و اختلاس‌ها به اعتماد مردم و به نظام اسلامی خلل و ضربه وارد می‌کند.
وی از دیگر ویژگی‌ها دولت فساد ستیز را ذکر کرد و گفت: فساد را می‌توان مهم‏ترین مانع کارآمدى یک سیستم دانست که بدون رفع و مهار آن سخن گفتن از کارآمدی بی ‏معنا است، علیرغم آن‏که در اذهان این‏گونه شکل ‏گرفته که دستگاه قضایى در صف اول مبارزه با فساد باید قرار داشت باشد، باید گفت که این دولت است که باید پیشگام مبارزه با فساد باشد. 
حجت‌الاسلام افشار عنوان کرد: مهم‏ترین بستر براى ایجاد و رشد فساد، محیط‌هایى است که متولى آن دولت است بیشترین گردش مالى کشور در دستگاه‌‏هاى دولتى صورت می‌گیرد و همین امر چشم طمع مفسدین را به خود جلب می‌کند. 
خطیب جمعه چرام تصریح کرد: دولت کارآمد دولتى است که بتواند در اولین گام، فساد را از وجود و بدنه خود ریشه کن کند این امر خطیر با تقویت قانون‏گرایى، شایسته سالارى و تقویت بازرسى و نظارت بر عملکردها ممکن خواهد شد.
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1