تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۲۴
کد مطلب : ۴۰۲۴۴۵
کبنا گزارش می‌دهد

«اورنگ ایلامی» و سر «مار»

۳۳
۰
«اورنگ ایلامی» و سر «مار»
کبنا ؛متأسفانه فضای مجازی و گروه‌های بی‌ در و پیکر استان کهگیلویه و بویراحمد مملو هست از مطالب غیر واقع و نادرست که متأسفانه نامیدی و بی‌اعتمادی جامعه را نشانه رفته‌اند.

1-
دوستی تعریف می‌کرد که در یک کشور خارجی، راهنمایی استخدام کردم تا در انجام کارهای بازرگانی‌ام به من کمک کند. قراری داشتم، ساعت 9. در راه تماشای مغازه‌ای، باعث شد، یک ساعت دیرتر به قرارم برسم. آن شخص، علت تأخیر را جویا شد. گفتم: ترافیک خیلی سنگین بود!. بلافاصله راهنمایی که در استخدام من بود و از من حقوق می‌گرفت، با اعتراض گفت: «چرا دروغ می گویید، ما سر راه به یک مغازه رفتیم و خرید کردیم، همین.»
دوستم ادامه داد:
از خجالت آب شدم. بدتر از آن اینکه وقتی به راهنما اعتراض کردم که تو از من حقوق می‌گیری و علیه خودم حرف می‌زنی؟
مرد راهنما گفت: من برای دروغ گفتن از شما حقوقی نمی‌گیرم.

2-
در فضای مجازی استان کهگیلویه و بویراحمد مطلبی پخش شد که به قولاً منابع آگاه به رسانه‌ها گفته‌اند که اورنگ ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تغییر خواهد کرد و سه گزینه تا کنون برای ریاست دانشگاه پیشنهاد شده است.
دو نفر از این گزینه‌ها که از نقاط مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشند در دوران دکتر چمن و دکتر ایلامی نیز گزینه‌های ریاست بودند که موفق به کسب ابلاغ مدیریتی در این دانشگاه نشده بودند.
شنیده‌ها حاکی از آن است که گزینه‌های ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان به شرح زیر می‌باشند.
۱– خانم دکتر پریچهر پورانصاری متخصص زنان و زایمان  از حوزه کهگیلویه که مورد حمایت عدل هاشمی و غلام محمد زارعی است.
۲– دکتر پرویز یزدانپناه  از حوزه بویراحمد که سابقه معاونت درمان را نیز در کارنامه خود دارد و مورد حمایت غلام محمد زارعی است
۳– دکتر مختار حسینی  (اورولوژیست)  عضو هیات علمی دانشگاه اهواز از حوزه گچساران که مورد حمایت غلامرضا تاجگردون است.

3-
بلافاصله بعد از پخش این مطلب (بالا) در فضای مجازی استان کهگیلویه و بویراحمد، مجدداً در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها خبر تکذیب تغییر رئیس دانشگاه علوم پزشکی منتشر شد و جالب‌تر اینکه در برخی از این رسانه‌ها به قول گزینه‌های احتمالی حرف‌های جالبی زده شد.
در یکی از این رسانه‌ها آمده بود؛ بعد از انتشار خبر تغییر «رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج»، گزینه‌های مطرح شده در تماس‌هایی این خبر را تکذیب کردند.
 سید مختار حسینی یکی از گزینه‌های مطرح شده برای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضمن اظهار بی اطلاعی از خبر منتشر شده بیان کرد: تا کنون هیچ صحبتی در این زمینه با من نشده است و احتمال حضور من در دانشگاه علوم پزشکی صفر است.
وی گفت: از وضعیت کنونی خود رضایت کامل دارم و تا الان که با شما صحبت می‌کنم نه بحثی در این زمینه با من شده است و تمایلی به تغییر شغل ندارم.
در همین زمینه پریچهر پورانصاری نیز در این باره گفت: تا زمان انتشار خبر شما هیچ گونه اطلاعی از این موضوع نداشتم.
وی بیان کرد: هم اکنون عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی هستم و از وضعیت کنونی نیز رضایت کامل دارم.
پورانصاری افزود: شاید دوستان به من لطف داشته باشند و نام من را در لیست گزینه‌های احتمالی قرار داده باشند اما خود من از این موضوع بی اطلاع هستم.
پرویز یزدان پناه آخرین گزینه‌های بود که در این باره بیان کرد: اطلاعی از صحت و سقم خبر شده  ندارم اما اینکه می گویند برای مصاحبه عازم تهران شدم کذب محض است.
وی گفت: چندی پیش در این زمینه با من صحبت شد اما تمایلی به ریاست در دانشگاه علوم پزشکی ندارم.

4-
فارس با انتشار یادداشتی هجمه‌های علیه «اورنگ ایلامی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی را به موضوعات دیگری ربط می‌دهد و می‌نویسد؛ اگر دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد هم مثل بسیاری از اداراتی که در یک دهه اخیر بدون ضابطه و معیار مشخصی دست به استخدام‌های فله‌ای می‌زد، شاید چند انتقاد و گلایه و نهایتاً چند مطلب رسانه‌ای را شاهد بودیم اما هرگز حاشیه‌هایی که امروز برای این دانشگاه با رسالت سنگین سلامت مردم درست کردند را شاهد نبودیم.
باید انصاف را به خرج داد و گفت از دوره مدیریت قبل در دانشگاه علوم پزشکی، نظام استخدام تا حدی سامان گرفت و در دوره مدیریت فعلی نیز با ادامه این روند، حتی استخدام‌های نیروهای شرکتی هم با آزمون و در یک فرایند رقابتی در حال انجام است.
اقدام خوبی که فارغ از ایرادات و انحرافات احتمالی آن که شاید در هر آزمونی باشد، باید مدیران دانشگاه علوم پزشکی به خاطر آن تحسین و تشویق شوند اما امروز به یکی از حواشی فرسایشی برای این دانشگاه تبدیل شده است.
در این مطلب هرگز قصد تبرئه مدیریت ارشد و میانی دانشگاه علوم پزشکی در حواشی اخیر وجود ندارد اما حداقل در مورد استخدام‌های اخیر که اقدام به برگزاری آزمون شده است، انصاف حکم می‌کرد که نفس این کار، ارزشمند تلقی شود و آن را به فال نیک گرفت.
اما واقعیت این است که کار قانونی کردن در کهگیلویه و بویراحمد بسیار سخت است و همیشه مخالفان قدرتمندی دارد.
حرکت ناکامی که در دانشگاه علوم پزشکی نیز تکمیل شد تا خیلی‌ها به این نتیجه برسند که شفاف شدن روند استخدام و برگزاری آزمون برای استخدام نیروهای غیررسمی در این استان جواب نمی‌دهد.
بدون شک در برگزاری هر آزمونی ایرادات و انحرافاتی وجود دارد آنگونه که در بزرگ‌ترین آزمون علمی و رقابتی یعنی کنکور نیز تخلفات و ایراداتی وجود دارد یا حداقل احتمال آن وجود دارد ولی به هر حال برگزاری آزمون قدمی رو به جلو برای استخدام عادلانه و رقابتی افراد در دستگاه‌ها است و اگر ایرادی هست باید اصلاح ود نه اینکه صورت مسئله پاک شود.
با همه این توضیحات، برگزاری آزمون برای استخدام‌های دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد درگیر حاشیه‌های فرسایشی زیاد و خارج از تصوری شد که حرکت سلامت این استان را کند کرده است.
تسویه حساب‌های شخصی و مدیریتی در روز برگزاری آزمون، برخی بی‌تدبیری‌ها و ایرادات در توزیع پاسخ‌نامه‌ها و اعتراضات شرکت‌کنندگان موجب ابطال آزمون و برگزاری آن در تاریخ دیگری شد که این حرکت اولین مقاومت‌ها در راه استخدام قانونی بوده است.
تا قبل از این و در سال‌های دورتر صدها نفر بدون آزمون در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج جذب شدند اما هیچ حاشیه‌ای نداشتند اما اکنون که برای استخدام تعدادی دیگر، آزمون برگزار می‌کنند برخی‌ها به هر شیوه‌ای در برابر آن مقاومت می‌کنند تا به خواسته‌های خود برسند.
ابطال اولین آزمون نیروهای شرکتی اگرچه به نوعی پیروزی مخالفان روند قانونی استخدام‌ها بود اما متولیان دانشگاه را از ادامه راهی که شروع کرده بودند، ناامید نکرد و مجدداً در تاریخ دیگری این آزمون را با حضور دستگاه‌های نظارتی برگزار کردند.
آن‌هایی که منافعشان در خطر بود دست از کارشکنی برنداشتند و این‌بار به نتایج این آزمون و لیست سه برابر ظرفیتی آن اعتراض کردند که البته در این بین عده‌ای به دنبال احقاق حق خود هستند و حسابشان از کارشکنان و آنهایی که منافعشان به خطر افتاده، جدا است.
این افراد در اعتراضی منطقی خواهان رسیدگی به شکایات خود شدند که رئیس دانشگاه علوم پزشکی و معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی با حضور در جمع آنان، اطمینان دادند که این شکایات با حوصله بررسی می‌شوند.
همین امر موجب شد تا اعلام نهایی نتایج این آزمون به تأخیر بیفتد؛ اقدامی که باز هم حرکتی در راستای شفاف‌سازی است، بهانه‌ای برای حاشیه‌سازان شد که اجازه پایان حاشیه‌های این آزمون نیروهای شرکتی را ندهند.
اما غافل از این هستند که مردم و شرکت کنندگان در این آزمون و آنهایی که احتمالاً حقوقی از آنان تضییع شده است به خوبی می‌دانند که چه کسی دلسوز آنها است و چه کسی به دنبال منافع خود و ماهی گرفتن از آب گل‌آلود حوزه سلامت است؛ آن‌ها حاضرند سلامت مردم را فدای سود و منفعت خود کنند و به هر شیوه‌ای باج بگیرند.
از سوی دیگر رئیس دانشگاه علوم پزشکی و تیم مدیریتی او باید با تمام توان این راه را ادامه دهند و حتی اگر دو ماه دیگر طول بکشد اما به اعتراضات و شکایت‌ها رسیدگی و از سلامت نتایج این آزمون اطمینان حاصل کنند.
موضوعی که اورنگ ایلامی امروز در جمع معترضین اعلام کرد و قول داد تا یک اعتراض بررسی نشده هم وجود داشته باشد، نتایج آن اعلام نمی‌شود.
شاید اگر کسی به هر نیتی قصد نقد و ایراد گرفتن از تیم مدیریتی علوم پزشکی را داشته باشد، موارد متعددی هم درست یا غلط وجود داشته باشد اما در مورد جذب نیروهای شرکتی در این دانشگاه که تا قبل از آن شفافیتی نداشت، باید برگزاری آزمون را به فال نیک گرفت و آن را یک قدم به سمت عدالت و رعایت قانون در استخدام‌ها دانست و در کنار آن هم ایرادات و انحرافات احتمالی این آزمون و آزمون‌های بعدی را به تدریج اصلاح و با نظارت دستگاه‌های نظارتی، اجازه تضییع حقوق هیچ داوطلبی داده نشود.
رویکردی که با آمدن استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد جان گرفت و انتظارات افکار عمومی برای پایان استخدام‌های بی‌ضابطه و "خاله‌خرزویی" دوچندان شد و امروز نیز انتظار می‌رود علی‌محمد احمدی، اولین حامی روند شفاف‌سازی و استخدام عادلانه در ادارات باشد.
قدرت افکار عمومی در حمایت از حرکتی به سمت عدالت و شفافیت غیرقابل انکار است اما هر چه باشد، مخالفین استخدام‌های قانونی نیز افراد ضعیفی نیستند و مقابله با آنها کم‌هزینه نخواهد بود.
و دست آخر اینکه باید کمپین مقابله و مبارزه با استخدام‌های فامیلی و طایفه‌ای راه انداخت، با مدیران طایفه‌نواز و قوم‌سالار برخورد جدی کرد و اگر مدیری در راه احقاق حقوق عامه مردم حرکت می‌کند از هر جریان و جناحی که هست مورد تشویق قرار گیرد.

5-
نتیجتاً
اولاً: نباید به هر قیمتی مطالب غیر واقع و نادرستی را در جامعه منتشر کرد. دوماً: افراد و گاهاً رسانه‌ها نباید فریب آدم‌های به قولاً منابع آگاه و ناآگاه را بخورند چرا که گاهی اوقات پشت حرف‌های منابع به ظاهر آگاه کینه‌توزی‌ها و عقده‌های زشت و غیر انسانی و امیال ناپسند خوابیده که باید دقت‌های لازم را داشته باشیم. تا شریک دزد و رفیق قافله نامیده نشوند. سوماً: درج اخبار نادرست اعتماد مردم از رسانه‌ها را از بین می‌برند، آن وقت رسانه‌هایی که باید زبان گویای مردم باشند، می‌شوند زبان آدم‌های منفعت‌طلب و سودجو، بنابر این «حرمت امامزاده را متولی باید نگهدارد»
چهارماً، لازم است که اورنگ ایلامی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد دانشگاه را از حواشی‌های ایجاد شده و عوامل آنها پاک کند. هر چند مطمئن هستیم که ایلامی کسانی که دامن به این مسائل می‌زنند را به خوبی می‌شناسد و هم عیارشان را می‌داند، لذا آقای ایلامی به قولی «مار را کشتی، سرش را هم له کن» 
---------------------------------
گزارش از محسن کرمی
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
نوشته خودت پر از کینه است همین الان در شبکه گچساران طی دو سال اخیر ده ها نفر بدون ازمون و بوسیله فامیل شان در شبکه و بیمارستان گچساران استخدام شدند اگر خواستید تا اسامی را بگوییم
Iran, Islamic Republic of
نوشته خودت پر از کینه است همین الان در شبکه گچساران طی دو سال اخیر ده ها نفر بدون ازمون و بوسیله فامیل شان در شبکه و بیمارستان گچساران استخدام شدند اگر خواستید تا اسامی را بگوییم
Iran, Islamic Republic of
. فقط یکی از مشکلات دانشگاه علوم پزشکی است از دور بدون اطلاع دقیق یک چیزی میگویی ما که کارمند هستیم هر روز مشکلات را با چشممون میبینیم
Iran, Islamic Republic of
استخدام ها فقط یکی از مشکلات دانشگاه علوم پزشکی است از دور بدون اطلاع دقیق یک چیزی میگویی ما که کارمند هستیم هر روز مشکلات را با چشممون میبینیم
Iran, Islamic Republic of
استخدام ها فقط یکی از مشکلات دانشگاه علوم پزشکی است از دور بدون اطلاع دقیق یک چیزی میگویی ما که کارمند هستیم هر روز مشکلات را با چشممون میبینیم
گچساران
Iran, Islamic Republic of
زنده باد دکتر ایلامی عزیز. بهترین کسی که لایق ریاست هستن.
Iran, Islamic Republic of
خواهشا ربط محسن کرمی را با دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت ها بگویید چطور هیچ کس او را در دانشگاه نمیشناسی ولی همه چیز از قول ما میگوید
Iran, Islamic Republic of
خواهشا ربط محسن کرمی را با دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت ها بگویید چطور هیچ کس او را در دانشگاه نمیشناسی ولی همه چیز از قول ما میگوید
محسن
Iran, Islamic Republic of
دکتر جااان خبلی دوستت داریم. خداوند حافظتان باشد
کارمند
Iran, Islamic Republic of
این آزمون تکلیفش بالاخره روشن میشه ولی تکلیف هجده نفری که یک ماه هست بدون آزمون و بدون طی شرایط معلوم نیست چگونه وارد واحدهای ستادی دانشگاه شده اند و فقط سه نفر در واحد طبقه بندی اورده شده اند بدون تخصصی معلوم نمیشه؟؟؟؟؟
سید
Iran, Islamic Republic of
واحد های ستادی که ما قبول شدیم هنوز شروع بکار نکردیم چرا تهمت میزنید ، . داشته باشید ، برا منافع شخصی خودتون ،حق بقیه را ضایع نکنید
علی
Iran, Islamic Republic of
ککا جون خوت عامل بدبختی ایلامی فقط مالک مجیدی و اطرافیانش هستن
Iran, Islamic Republic of
نوری چرا گیر دادی به مالک مجیدی
Iran, Islamic Republic of
نوری چرا گیر دادی به مالک مجیدی
sdn
Iran, Islamic Republic of
نیروهایی ک در درمانگاه تخصصی و رانده های فوریتهای دهدشت بدون مجوز و اگهی از بستگان مسئولین اومدن قضیه شون چیست در صورت لزوم اسامی و نسبتشون با مسئولین موجوده
گچساران........
Iran, Islamic Republic of
کاش شما که مطلب مینویسید ی خورده اطلاعاتتون رو بروز میکردید.چون توی همین هفته چندین نفر بدون از آزمون و مقررات بکار گرفته شده اند.نمونه اش بیمارستان شهید رجائی گچساران
میتونی ی تحقیق کوچک بکنی
البته مطمئنم که شما هم پول گرفتی که مطلب نوشتی
رضا
Iran, Islamic Republic of
نویسنده این مطلب مالک مجیدی هست
علی
Iran, Islamic Republic of
اصلا حرف هایی که نوشتی قابل قبول نیست همه کسانی که با دانشگاه در ارتباط هستن متوجه هرج و مرج و بی عدالتی و ناکارامدی تیم مدیریت دانشگاه هستن
بیمارستان
Iran, Islamic Republic of
بابا پست مدیریت دردانشگاه علوم پزشکی واسه پزشکهایی هستش که لزقافله تخصص جامانده اندالبته تخصص هایی که مهم هستن....واسه تخصص عفونی واصفال وووووهستش که دستشون به جایی بندنیست ی متخصص مهم نمیاد دنبال پست بگرده والتماس کنه...میره التماس میکنه که بره مطالعه داشته باشه تابتونه جون ی نفرانسان ونجات بده
قشقایی
Iran, Islamic Republic of
ایلامی با برداشتن یار دیرنه اش با پیش تاج گردون ماهیت ذاتی خودش را نشان داد
انشالله همان مار نیشش میزند
سعادت
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر ایلامی ، بلاخره هر آزمونی باشه یکسری افراد که قبول نمیشن معترض هستن ، باید با قاطعیت تمام جواب شفاف به این افراد داده بشه و جلوی این حواشی گرفته بشه .... نه اینکه بیان اسامی نهایی افراد پذیرفته شده را از سایت حذف کنن و بگن دوباره اعلان میکنن .... این اشتباهه و خودش حاشیه ها را بیشتر میکنه
محسن
Iran, Islamic Republic of
شما اگه رسانه واقعی باشی همه نظرات را نمایش میدی
همکار
Iran, Islamic Republic of
چرا از نتیجه نهایی استخدام پیمانی دی ماه سال قبل خبری نشده؟الان هشت ماهه ک گذشته ولی هنوز خبری نشده!
مطلع
Iran, Islamic Republic of
تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها
به زودی تغییر خواهد کرد.
در کشور ما غالب شایعات عزل و نصب درست از آب در می آید.
حقگو
Iran, Islamic Republic of
ایرادات دانشگاه فقط ازمون نیست بکارگیری افراد ضعیف در معاونتها و پروژه های تعطیل وهزاران مشکل دیگر و اما این نکته را بدانید که طبق برنامه ششم توسعه هر نوع بکار گیری نیرو حتی قراردادی و شرکتی باید از طریق آزمون باشد و لازم الاجراست و گرنه دوستان معاونت نمی گذاشتند آزمون برگزار شود و طایفه ای و قبیله ای اقدام می کردند در اینکه علوم پزشکی حال و روز خوشی ندارد عالم و آدم می دانند مدیریت خیلی ضعیف است.
رضا
Iran, Islamic Republic of
ایلامی اگر ذره ای از مدیریت میدانست خود کنار میکشید نه صبر میکرد تا با بی احترامی او را بردارند،‌کسیکه در پی یک تعصب و لج و لج بازی فردی عقده ای در دهدشت که همه از رفتار و اخلاق لج بازانه و عقده سالهای تلفن چی بودنش به تنگ اومده بودن را امروز لغو حکم و بعد از دو روز ابقا میکند از مدیریت چه میداند ؟؟؟؟؟؟
خنده دار تیتر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بود :::
تغییرات مدیریتی در دهدشت به زودی انجام خواهد گرفت ....
Iran, Islamic Republic of
درود بر داوری انسان فرهیخته و کاربلد و عادل و اصیل و باغیرت و بومی و منصف و پیگیر البته کاش .ی پاس میکرد
Iran, Islamic Republic of
درود بر داوری انسان فرهیخته و کاربلد و عادل و اصیل و باغیرت و بومی و منصف و پیگیر البته کاش ایلامی چند واحد.
رضا
Iran, Islamic Republic of
ایلامی اگر ذره ای از مدیریت میدانست خود کنار میکشید نه صبر میکرد تا با بی احترامی او را بردارند،‌کسیکه در پی یک تعصب و لج و لج بازی فردی عقده ای در دهدشت که همه از رفتار و اخلاق لج بازانه و عقده سالهای تلفن چی بودنش به تنگ اومده بودن را امروز لغو حکم و بعد از دو روز ابقا میکند از مدیریت چه میداند ؟؟؟؟؟؟
خنده دار تیتر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بود :::
تغییرات مدیریتی در دهدشت به زودی انجام خواهد گرفت ....
کارمند علوم پزشکی
Iran, Islamic Republic of
. اگر ذره ای از مدیریت میدانست خود کنار میکشید نه صبر میکرد تا. او را بردارند،‌کسیکه در پی ..ی در دهدشت که .ی . بودن را امروز لغو حکم و بعد از دو روز ابقا میکند از مدیریت چه میداند ؟؟؟؟؟؟
.تیتر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بود :::
تغییرات مدیریتی در دهدشت به زودی انجام خواهد گرفت ....
این پیام یکی از دوستان است ولی واقعا قابل تامل هست دانشگاهی که رییسش امروز حکم میزند و دو روز بعدش آن را لغو میکند معلوم است ک. آن دست دیگران هست واقعا جایه......
Iran, Islamic Republic of
من فکر میکردم فقط بهداشت و درمان گچساران. نگو کل شهرستان ها و خود دانشگاه و. یک روز هم نمی ماند تا یک .مستقل که دغدغه بهداشت و درمان و مردم و خدمت رسانی درست را دارد و با تجربه که بتواند. علوم پزشکی را دوباره به آن برگرداندبیاید
ساجد
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه دانشگاه علوم پزشکی . میشوند به .امیدی نیست چونکه خود کرده را تدبیر نیست .دانشگاه. نمیتونه دست به ترکیبشون بزنه خودش اینو کامل میدونه.به نظرم بهترین راه برای. استعفا میباشد چون دانشگاه .ه دست وپا میزنه.من میدانم که ایلامی با این ترکیب کنونی هیئت ریئسه موافق نیست اغلب .شده هستند مدیران به ایشان
باشت
Iran, Islamic Republic of
باسلام - زنده باد دکتر ایلامی با مدیریت خوب وانسانی شایسته
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1