تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۴
کد مطلب : ۴۰۲۴۲۳
با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

اختتامیه جشنواره ملی داستان کوتاه «سقلاتون»

۱
اختتامیه جشنواره ملی داستان کوتاه «سقلاتون»
کبنا ؛سومین جشنواره ملی داستان کوتاه «سقلاتون» به منظور ارتقاء توان نویسندگان، بهره‌مندی از خلاقیت و ایده‌های جدید در شهرستان گچساران روز سه شنبه به کار خود پایان داد و نفرات برتر معرفی شدند.
در بخش آزاد رتبه اول به سولماز اسعدی از تهران، رتبه دوم به امین اطمینان از خراسان و رتبه سوم به فاضله فراهانی از تهران تعلق گرفت.
در بخش بومی رتبه‌های اول تا سوم به مصطفی شمس از کرمان، صابر محمدی از گچساران و آرش محمودی از کرمانشاه اعطا شد.
مجتبی هژبری از خراسان، صابر محمدی از گچساران و عباس باباعلی از تهران رتبه‌های اول تا سوم را در بخش نفت کسب کردند.

ارسال 993 اثر به جشنواره جایزه ملی سقلاتون 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در اختتامیه سومین جشنواره ملی داستان کوتاه 'سقلاتون' گفت: 993 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه سومین جشنواره جایزه ملی سقلاتون ارسال شد که از این تعداد 670 اثر در بخش آزاد، 120اثر در بخش نفت و 203 اثر در بخش بومی بود.
رضا دهبانی بیان کرد: از این تعداد 49 اثر در سه بخش بومی، نفت و آزاد به مرحله نهایی نخستین جایزه ملی داستان کوتاه سقلاتون راه یافت.
دهبانی تصریح کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی سبب ارتقای آگاهی مردم نسبت به مسائل فرهنگی و مذهبی می‌شود.
وی تصریح کرد: دولت نسبت به مسائل فرهنگی جامعه توجه و نگاه ویژه‌ای دارد.
دهبانی هنرمندان را سرمایه‌های گرانبهای هر جامعه دانست و گفت: هنرمندان با هنر خود می‌توانند نقش مهمی در رفع انواع مشکلات و معضلات این استان و معرفی هر چه بیشتر آن ایفا کنند.
وی افزود: هر آنچه که به عنوان اعتبارات به حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی تخصیص داده می‌شود یک سرمایه‌گذاری است.
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهیلویه و بویراحمد  با بیان اینکه زمانی که برای  پروژه‌های عمرانی اعتباراتی تخصیص داده می‌شود با بهره‌برداری رسیدن این پروژه‌ها  لذت بخش خواهد بود.
 وی با بیان اینکه متاسفانه در زمینه فرهنگ اعتبارات  قابل توجه‌ای  تخصیص داده نمی‌شود،گفت: اولویت توسعه و پیشرفت هر جامعه‌ای توجه به مقوله فرهنگ است.
 دهبانی پور ابراز کرد: در کشورهای پیشرفته دنیا  اولویت کار آنها توجه به مقوله فرهنگ و بعد از آن مقوله اقتصاد است.
 این مسوول عنوان کرد: تنها  دستگاه‌های آموزشی از جمله آموزش و پرورش رسالت آموزش فرهنگ را ندارند بلکه تمامی دستگاه‌های باید اعتباری برای آموزش فرهنگ  تخصیص دهند.
 وی با تقدیر و تشکر از نماینده و  فرماندار این شهرستان اذعان کرد: توجه مسوولان این شهرستان به  مقوله فرهنگ قابل تقدیر است.
 دهبانی پور  در ادامه با اشاره به دو مجتمع فرهنگی و هنری در حال احداث در گچساران خاطرنشان کرد: با به بهره‌برداری رسیدن این پروژه‌های زیر ساخت و بستر مهم فرهنگ برای آینده در این شهرستان که موجب توسعه فرهنگ می‌شود به وجود خواهد آمد.
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران  با بیان اینکه متاسفانه به مجموعه دستگاه فرهنگی اعتبارات کمی به آن تخصیص داده می‌شود، افزود: آن چیزی که  حضور اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رادر جامعه پررنگ نشان می‌دهد حضور هنرمندان است که گاهی بدون هیچ امکانات  آثار زیادی در زمینه شعر، داستان، فیلم و مستند تولید می‌کنند.
 وی افزود: در بخش اقلیمی  مصطفی شمس  از کرمان مقام اول، صابر محمدی و آرش محمودی مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.
 دهبانی پور ادامه داد: در بخش آزاد سولماز اسعدیان مقام اول،  امین اطمینان و فاضله فراهانی مقام‌های دو و سه را کسب نمودند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به جوایز سومین جایزه ملی داستان کوتاه در این شهرستان، افزود: در بخش‌های نفت،  آزاد و بومی، جایزه مقام نخست لوح تقدیر، و مبلغ 20 میلیون ریال اهدا شد.
وی بیان کرد: مقام دوم لوح تقدیرو مبلغ 15 میلیون ریال و مقام سوم لوح تقدیر، و مبلغ 10میلیون ریال هدیه دریافت کردند.

تخصیص 150 میلیارد ریال به حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران
فرماندار گچساران گفت: در سالجاری مبلغ 150 میلیارد ریال به حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران تخصیص داده شده است.
رحیمی اظهار کرد: توجه به مقوله فرهنگ و ایجاد بسترهای مناسب در زمینه کارهای فرهنگی  از اهمیت ویژ‌ه‌ای برخوردار است.
 فرماندار گچساران  ادامه داد: در چهار سال اخیر کارهای عمرانی زیادی   چه در زمینه سخت افزاریی و چه نرم افزاریی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران صورت گرفته است.
 وی ادامه داد: یکی از مهمترین نیازهای یک هنرمند وجود اماکنی است که بتواند به راحتی هنرخود را به نمایش بگذارد.
 بالاترین مقام اجرایی شهرستان گچساران با بیان اینکه با احداث دو مجتمع فرهنگی و هنری در گچساران  گفت:  با افتتاح و به تکمیل رسیدن این دو مجتمع  نیاز هنرمندان این شهرستان  برای اجرای هنرهای خود  تا چند سال آینده دیگر مرتفع خواهد شد.
 رحیمی  با بیان اینکه شهرستان گچساران دارای هنرمندان زیادی  است، عنوان کرد: کسب عنوان‌های مختلف کشوری ،استانی نشان از توانمندی هنرمندان و نویسندگان شهرستان در این زمینه است.
 وی بیان کرد: در سالجاری مبلغ 150 میلیارد ریال به حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران تخصیص داده شده است.
 رحیمی در ادامه به اختتامیه سومین جشنواره جایزه ملی داستان کوتاه سقلاتون اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه این جشنواره  در سه سال متوالی  در حال برگزاری است که آثار هنرمندان زیادی از نقاط مختلف کشور و خارج کشور برای شرکت در این جشنواره به دبیرخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  ارسال می‌شود.
 فرماندار گچساران افزود:  جشنواره سقلاتون به منظور ارتقاء توان نویسندگان، بهره‌مندی از خلاقیت و ایده‌های جدید برگزار می‌شود.

رونمایی از دو کتاب سقلاتون 1 و 2
بنا بر این گزارش، در حاشیه برگزاری آیین اختتامیه سومن  جایزه ملی داستان کوتاه در گچساران  از دو کتاب سقلاتون 1 و 2  رونمایی شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران با اشاره به جوایز سومین جایزه ملی داستان کوتاه در این شهرستان، گفت: در بخش‌های آزاد، بومی و نفت ، جایزه مقام نخست لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 20 میلیون ریال است.
امیرحسین نوروزی گفت: مقام دوم لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 15 میلیون ریال و مقام سوم لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 10میلیون ریال هدیه دریافت کردند.
سومین جایزه ملی داستان کوتاه «سقلاتون» 30 مرداد با حضور نویسندگان و هنرمندان سراسر کشور در این شهرستان برگزار شد.
شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1