تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۲
کد مطلب : ۴۰۲۳۹۹
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

تشریح برنامه‌های ویژه دهه ولایت در قالب «جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی»

۰
تشریح برنامه‌های ویژه دهه ولایت در قالب «جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی»
کبنا ؛حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: برنامه‌های دهه ولایت با شعار «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» در امام زادگان و بقاع شاخص استان استان برگزار می‌شود.
جنتی پور گفت: اولین روز این دهه به نام ولایت و نیایش نام‌گذاری شده که سه‌شنبه 30 مردادماه با قرائت دعای پرفیض عرفه آغاز می‌شود.
وی افزود: روز دوم این دهه به مناسبت عید قربان روز ولایت و اطاعت نام‌گذاری شده و همچنین روز سوم این دهه یکم شهریورماه روز ولایت، ایثار و شهادت نام‌گذاری شده است که با حضور رزمندگان و ایثارگران برنامه‌های دهه ولایت برگزار می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اضافه کرد: روز جمعه دوم شهریورماه که روز ولایت و انتظار نام‌گذاری شده دعای پرفیض ندبه قرائت می‌شود و همچنین روز پنجم این دهه به نام ولایت و جوانان است که تلاش برای حضور پررنگ جوانان و نوجوان در برنامه‌های فرهنگی خواهیم کرد.
وی ادامه داد: روز یکشنبه چهارم شهریورماه به نام وقف از منظر ولایت و روز دوشنبه به مناسبت سالروز ولایت امام هادی (ع) که روز ولایت و هدایت نام‌گذاری شده است.
جنتی پور بابیان اینکه برنامه‌های این دهه به‌صورت مردمی و بدون بودجه دولتی برگزار می‌شود، افزود: روز سه‌شنبه به نام ولایت و قرآن و روز چهارشنبه را روز ولایت و بصیرت نام‌گذاری شده است.
وی بیان داشت: برنامه‌های دهه ولایت به دلیل اینکه با هفته دولت تقارن دارد به‌صورت مشترک برگزار خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمپین وقف به جهت رسانه در سراسر کشور راه‌اندازی شده که این کمپین از برنامه‌های اوقاف کشور برای حمایت از اصحاب رسانه است.
جنتی پور افزود: کاروان جشن و شادی غدیر با حمل پرچم مزین به ‌نام حضرت علی (ع)، ایجاد موکب‌هایی بنام حضرت علی (ع) برای پذیرایی از شرکت‌کنندگان، بازسازی حادثه غدیر تحت عنوان آیینه غدیر، ضیافت غدیر، طرح امامزادگان عشق برای تجلیل از شهدای سادات و تجلیل ادارات از کارمندان سادات از برنامه‌های این دهه در استان برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در این دهه از حافظان خطبه غدیر و همچنین افرادی که نام آن‌ها علی است تجلیل می‌شود، همچنین مسابقه کتاب‌خوانی کتابچه غدیر به‌صورت پیامکی برگزار و از شرکت‌کنندگان به‌قیدقرعه تجلیل خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: 10 هزار جلد از کتابچه غدیر تهیه و در دهه ولایت بین مردم در بقاع متبرکه توزیع می‌شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1