تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۱
کد مطلب : ۴۰۲۳۹۵
در کارگروه صادرات غیرنفتی استان

بی‌اعتنایی «احمدی» به لاف مدیران/ ماشین امضا نیستم که اسمم زیر هر تفاهم‌نامه‌ای برود

۱
۰
بی‌اعتنایی «احمدی» به لاف مدیران/ ماشین امضا نیستم که اسمم زیر هر تفاهم‌نامه‌ای برود
کبنا ؛علی‌محمد احمدی در کارگروه صادرات غیرنفتی استان بابیان اینکه، رقم صادرات غیرنفتی استان به لحاظ وزنی و ارزی وارد مرحله تازه‌ای شده و قابل‌توجه است، تأکید کرد: باید صادرات کنترل و از پراکندگی صادراتی استان از طریق استان‌های دیگر جلوگیری شود.
وی با اشاره به اینکه، میزان صادرات غیرنفتی استان در پنج ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۱ درصد افزایش وزنی و ۴۵ درصد رشد ارزی داشته است، اظهار داشت: استان بیش از این ظرفیت دارد و همه دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی ازجمله دستگاه‌های متولی در تولید، عرضه و صادرات تلاش کنند تا ارز آوری استان را ارتقاء بخشند.
استاندار به تشکیل مدیریت صادرات غیرنفتی در استان تأکید کرد و گفت: بسته صادراتی صنایع‌دستی که از ۲۱ نوع کالا توسط گردشگری و صنایع‌دستی استان تهیه‌شده می‌تواند به رونق تولید در این بخش و ارزآوری در استان کمک کند.
احمدی به تسریع در بازنگری و تدوین سند چهارساله گیاهان دارویی استان تأکید کرد و افزود: اگر استان ظرفیتی تحت عنوان تولید گیاهان دارویی را دارد چرا باید در تدوین و عملیاتی کردن و فرآیند اجرای این مهم تأخیر ایجاد شود.
استاندار با اشاره به اینکه، کارخانه فرآوری گیاهان دارویی عملیات اجرای آن در استان آغازشده است، تأکید کرد: سرعت بخشیدن به تولید گیاهان دارویی در استان با آینده‌نگری و ساز کار علمی انجام شود.
احمدی ابراز داشت: وظایف هرکدام از دستگاه‌های صنعت، معدن و تجارت، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، محیط‌زیست، دانشگاه یاسوج، جهاد دانشگاهی، بخش خصوصی و معاونت علمی رئیس‌جمهوری و ۴۸ دستگاه مطرح‌شده در سند جامع گیاهان دارویی استان باید مشخص‌شده باشد.
وی تأکید کرد: برای تولید گیاهان دارویی استان باید متولی مشخصی اعلام شود تا در این خصوص جوابگو و پیگیر مشکلات و فرآیند اجرای برنامه‌های آن باشد.
استاندار به برنامه‌ریزی برای برپایی نمایشگاه‌های مختلف عرضه کالا و همچنین صنایع‌دستی در طول سال به لحاظ زمانی و مکانی تأکید کرد و گفت: نمایشگاه‌های عرضه کالا باید محصولاتی که در آن عرضه می‌شود باکیفیت و از تولید به مصرف و بدون واسطه باشد.
احمدی به بازرسی و نظارت دقیق دستگاه‌های نظارتی استان در خصوص برپایی هرگونه نمایشگاه‌های بین‌المللی، تخصصی، تنظیم بازار و عرضه مستقیم کالا در سطح استان تأکید کرد و گفت: به فساد در هر زمینه‌ای رحم نخواهیم کرد و بااینکه فساد اغلب دوطرفه است اما هرجایی و در هر موضوعی که احساس شود باقدرت و قوت با آن برخورد قانونی خواهد شد.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تفاهم‌نامه زمانی ارزشمند است که وارد فاز اجرایی شود و دانشگاه یاسوج باید در چارچوب تفاهم‌نامه برنامه داشته باشد و وظیفه هرکسی در تفاهم‌نامه مشخص باشد.
وی افزود: مثلاً معاونت علمی و فناوری باید منابع لازم را تأمین کند و منابع طبیعی زمین موردنیاز را نشان دهد و هر 48 دستگاه وظایف خود را تبیین کنند اما الآن معلوم نیست در این خصوص صاحب‌کار چه کسی است؟
احمدی بابیان جمله‌ای اعتراضی در خصوص بزرگنمایی گیاهان دارویی در استان و ضعف در عمل گفت: آن‌قدر در صداوسیما از ظرفیت گیاهان دارویی گفته می‌شود که اگر کسی نداند فکر می‌کند همه نیازهای اروپا و آسیا و شاخ آفریقا را این استان تأمین می‌کند!
وی بیان داشت: زیر چیزی که انجام نمی‌شود امضا نمی‌زنم چراکه ماشین امضا نیستم تا اسمم زیر سند و تفاهم‌نامه‌ای برود که کاری از رهگذر آن انجام نمی‌شود.
وی گفت: معاونت گیاهان دارویی در مرکز اگر می‌خواست کاری انجام دهد چهارتا پنج کارشناس از استان برای آموزش به هلند می‌فرستاد لذا این بحث دیگر فایده ندارد و پارک علمی و فناوری هم توانی برای انجام این کار ندارد.
وی بابیان اینکه کاری به تفاهم‌نامه با معاونت علمی و فناوری نداریم خاطرنشان کرد: دانشگاه یاسوج با همکاری دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی خود در این زمینه جمع‌بندی لازم ر انجام دهند و در آینده نزدیک جلسه‌ای ویژه برای به سرانجام رسیدن سند توسعه گیاهان دارویی خواهیم داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
چند بار فرمایشات جناب استاندار در جلسه صادرات غیرنفتی استان را مطالعه کردم ، تناقضات آشکاری در صحبتهای استاندار وجود دارد زیرا یکجا تبلیغات صدا و سیما در باره ارزش داروهای گیاهی را غلو عنوان کرده اند ولی خودشان بارها اهمیت گیاهان دارویی در استان را به رخ کشیده اند.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1