تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب : ۴۰۲۳۸۰
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

بهره‌مندی 4700 مددجوی کهگیلویه و بویراحمدی از دوره‌های مشاوره گروهی

۰
بهره‌مندی 4700 مددجوی کهگیلویه و بویراحمدی از دوره‌های مشاوره گروهی
کبنا ؛مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: چهار هزار و 700 نفر از مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در دوره‌های مشاوره و راهنمایی گروهی این نهاد از نیمه دوم سال 96 تاکنون شرکت کرده‌اند.
 فرید محبی مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز در جمع خبرنگاران  گفت: در خصوص جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی، ستاد پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در کمیته امداد تشکیل‌ شده است. 
وی از جمله مهم‌ترین وظایف این ستاد را شناسایی آسیب‌های اجتماعی مرتبط با مددجویان مورد حمایت با توجه به بافت استانی ،منطقه‌ای و فرهنگی اعلام و بیان کرد: در همین زمینه از نیمه دوم سال گذشته تاکنون 155 دوره مشاوره و راهنمایی گروهی برای چهار هزار و 700 نفر از مددجویان برگزار شده است. 
محبی با اشاره به اینکه مشاوره‌های فردی و گروهی از مهم‌ترین عوامل کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین خانوارهای تحت حمایت است، گفت: مشاوره و آموزش مهارت‌های اجتماعی، بهداشت روانی، مهارت ارتباطی، راهنمایی تحصیلی و سایر کارگاه‌های تخصصی برای جامعه هدف ازجمله خدمات فرهنگی است که باهدف صیانت از خانواده و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی ازجمله طلاق به مددجویان ارائه‌ می‌شود. 
وی بابیان اینکه 44 درصد از جمعیت تحت حمایت کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، افزود:  11 هزار و 690 مورد فوت سرپرست، هزار و 519 خانوار زنان مطلقه، 357 خانوار سرپرست زندانی، 50 خانوار زنان متارکه، 24 خانوار سرپرست سرباز ، 109 مورد بد سرپرست، شش خانوار سرپرست متواری و 203 خانوار سایر زنان‌ هستند. 
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در خصوص تحت حمایت قرار دادن افراد پشت نوبت دارای شرایط این نهاد، در سال جاری دوهزار و 38 خانوار به چرخه حمایت واردشده‌اند، گفت: به‌منظور ترویج مهاجرت معکوس نیز کمیته امداد بسته‌های تشویقی بسیار مناسبی اعم از اجرای طرح اشتغال بدون نوبت و ساخت مسکن در روستاها را برای مددجویان در نظر گرفته است. 
وی بابیان اینکه 900 بیمار صعب‌العلاج و خاص تحت حمایت کمیته امداد هستند که از این تعداد 240 نفر زمین‌گیر بوده و ماهیانه توسط این نهاد  مساعدت می‌شوند، افزود: ده هزار و 807 نفر از مددجویان شهرهای بالای بیست هزار نفر از خدمات درمانی کمیته امداد استفاده می‌کنند و باقی افراد تحت حمایت از خدمات بیمه مکمل (فرانشیز خدمات درمانی، هزینه ایاب و ذهاب) بهره‌مند می‌شوند. 
محبی در خصوص ساخت مسکن به‌عنوان یکی از ابزارهای توانمندسازی مددجویان گفت: در زمینه ساخت مسکن در سال جاری 800 واحد مسکونی با مشارکت سپاه پاسداران در مناطق محروم در حال ساخت است و 200 واحد مسکن مددجویی نیز توسط این نهاد تا پایان سال در استان ساخته خواهد شد. 
وی یکی از زمینه‌های مهم بروز آسیب در جامعه را بیکاری اعلام و اشاره کرد: از اقدامات مهم کمیته امداد در حوزه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای مددجویان است. 
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: در زمینه اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی برای مددجویان در سال جاری ۴۱۷ طرح اشتغال‌زایی بااعتبار هفت میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان اجرا شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1