تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب : ۴۰۲۳۵۱
در گفت‌وگو با خبرنگاران

پاسخ «عریان» به این سؤال؛ آیا انتصابات دانشگاه یاسوج با تفکر سیاسی دولت مخالف نیست؟/ چرا در برخورد با استخدام‌های فله‌ای کوتاه آمدید؟

۳
۰
پاسخ «عریان» به این سؤال؛ آیا انتصابات دانشگاه یاسوج با تفکر سیاسی دولت مخالف نیست؟/ چرا در برخورد با استخدام‌های فله‌ای کوتاه آمدید؟
کبنا ؛احمد عریان در پاسخ به سؤال کبنا نیوز مبنی بر اینکه «به‌کارگیری معاونین و افراد مخالف تفکر سیاسی دولت در دانشگاه یاسوج با کدام منطق سیاسی تطابق دارد؟ و چرا حضرت‌عالی در پست‌های اصلی معاونت‌ها کسانی را منصوب کردید که در دولت‌های گذشته مسئولیت داشتند؟ و آیا عملکرد شما در راستای حمایت از دولت و طرفداران دولت است؟ آیا در بین نیروی حامی دولت انسان‌های توانمند پیدا نمی‌شد؟ و چرا در رابطه با استخدام‌های فله‌ای کوتاه آمدید؟»، اظهار کرد: دانشگاه یاسوج 35 سال از عمرش می‌گذرد و خود بنده مدیر آقای دکتر معین به‌عنوان اولین رئیس دانشگاه یاسوج، آقای توفیقی هم با ایشان فعالیت کردم، آقای گلپایگان جناح دیگری بودند با ایشآن‌هم فعالیت کردم و همچنین با محروم هاشمی رفسنجانی نیز فعالیت داشته‌ام.
عریان افزود: به هر صورت اگر فردی در این 35 سال در دانشگاه حضورداشته باشد و وقت گذار و تأثیرگذار باشد بالاخره از آن‌ها خواسته می‌شود که به سیستم بیایند و گوشه‌ای خدمت کنند، دانشگاه همچون خانه افراد هست و حالا هرکسی که مسئول، رئیس‌جمهور و وزیر ما باشد هم نمی‌گذاریم که خانه‌مان خراب شود.
وی اظهار داشت: در سیستم دانشگاه یاسوج بیشتر نگاه‌ها به کارآمد بودن افراد است و همچنین کار بلد بودن و دست‌پاک بودن آن‌ها نیز هست و مسائل جناحی که در جایی دیگر و حتی استانداری مطرح می‌شود این مسائل در دانشگاه مطرح نیست و در دانشگاه نگاه علمی است و این نگاه هست که دانشگاه را می‌سازد.
رئیس دانشگاه یاسوج بیان کرد: بنده از ابتدای مدیریتم که به این استان آمده‌ام نیز گفته‌ام که دنبال قوم فلانی، ایل فلانی، جناح راست و چپ، اصلاح‌طلب و اصولگرا نیستم، در تیم معاونین 11 نفر تغییر و تحول پیداکرده و ممکن است که 7 نفر از این معاونین اصلاح‌طلب باشد و ممکن است یکی دیگر هم بی‌طرف و دیگری نیز در دوره آقای زاهدیان مدیر باشد و اما همان مدیران در مدیریت دکتر عسکریان‌ نیز بوده‌اند.
عریان اظهار داشت: کسانی هستند که بیشترین مسئله را در این موضوع نمی‌دانند و آن‌هم 8 سال مدیریت دکتر عسکریان بوده چرا آن را نمی‌بینید؟
وی افزود: در دانشگاه باید دنبال افراد علمی، کار بلد، دلسوز، دست‌پاک و وقت گذار باشیم و کسانی که دغدغه توسعه دانشگاه و جامعه را دارند و فردی که کارآمد باشد همه دوست دارند از آن فرد استفاده کنند، دانشگاهی که 35 سال راه‌اندازی شده و فردی که 30 سال در این دانشگاه خدمت کرده، دوستان آن فرد هم نمی‌گذارند که این فردی که زمانی مدیر گروه و یا مسئولیتی داشته راحت باشد و سیستم و دوستان فشار می‌آوردند تا آن شخص مسئولیت بپذیرد.
عریان اظهار داشت: خواهشمندم که این قسمت دانشگاه یاسوج را مطالعه کنید تا ببینید مدیری موفق است که از همه افراد، تفکرهای مختلف، زن و مرد بتواند استفاده کند، یک مدیر کارآمد باید از همه افراد استفاده کند.
رئیس دانشگاه یاسوج نیز اظهار کرد: وقتی استخدامی صورت می‌گیرد، در هر نظامی هم که باشد مدیریت آن خیلی سخت است و بحث زندگی افراد و نان‌آور خانواده مطرح می‌شود و اشتباه یک مدیر فقط یک سال و دو سال روی آن سیستم اثر نمی‌گذارد، بلکه یک‌عمری تأثیرگذار است و یک‌عمری می‌تواند تأثیرگذار باشد.
عریان افزود: اگر قرار باشد یک نیرویی در دانشگاه جذب شود ابتدا مشخص می‌شود که این نیرو برای کجاست تا متخصص انتخاب شود و بعد آگهی می‌زنیم و بهترین را بعد از آزمون انتخاب می‌کنیم و درنهایت بعد از ارزیابی و آزمون تصمیم می‌گیریم که آیا آن نیرو وارد دانشگاه شود یا خیر!
نام شما

آدرس ايميل شما

Netherlands
استان کهگیلویه وبویراحمد خیلی افراد توانمندتر از عریان
دارد
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
مگه آقای عریان جزء بازنشستگان نیست
Iran, Islamic Republic of
حتما نداشته که دکتر عریان انتخاب شده
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1