کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در گفت‌وگو با خبرنگاران

پاسخ «عریان» به این سؤال؛ آیا انتصابات دانشگاه یاسوج با تفکر سیاسی دولت مخالف نیست؟/ چرا در برخورد با استخدام‌های فله‌ای کوتاه آمدید؟

28 مرداد 1397 ساعت 13:25

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: در سیستم دانشگاه یاسوج بیشتر نگاه‌ها به کارآمد بودن افراد است و همچنین کار بلد بودن و دست‌پاک بودن آن‌ها نیز هست و مسائل جناحی که درجایی دیگر مطرح می‌شود این مسائل در دانشگاه مطرح نیست و در دانشگاه نگاه علمی است و این نگاه هست که دانشگاه را می‌سازد.


احمد عریان در پاسخ به سؤال کبنانیوز مبنی بر اینکه «به‌کارگیری معاونین و افراد مخالف تفکر سیاسی دولت در دانشگاه یاسوج با کدام منطق سیاسی تطابق دارد؟ و چرا حضرت‌عالی در پست‌های اصلی معاونت‌ها کسانی را منصوب کردید که در دولت‌های گذشته مسئولیت داشتند؟ و آیا عملکرد شما در راستای حمایت از دولت و طرفداران دولت است؟ آیا در بین نیروی حامی دولت انسان‌های توانمند پیدا نمی‌شد؟ و چرا در رابطه با استخدام‌های فله‌ای کوتاه آمدید؟»، اظهار کرد: دانشگاه یاسوج 35 سال از عمرش می‌گذرد و خود بنده مدیر آقای دکتر معین به‌عنوان اولین رئیس دانشگاه یاسوج، آقای توفیقی هم با ایشان فعالیت کردم، آقای گلپایگان جناح دیگری بودند با ایشآن‌هم فعالیت کردم و همچنین با محروم هاشمی رفسنجانی نیز فعالیت داشته‌ام.
عریان افزود: به هر صورت اگر فردی در این 35 سال در دانشگاه حضورداشته باشد و وقت گذار و تأثیرگذار باشد بالاخره از آن‌ها خواسته می‌شود که به سیستم بیایند و گوشه‌ای خدمت کنند، دانشگاه همچون خانه افراد هست و حالا هرکسی که مسئول، رئیس‌جمهور و وزیر ما باشد هم نمی‌گذاریم که خانه‌مان خراب شود.
وی اظهار داشت: در سیستم دانشگاه یاسوج بیشتر نگاه‌ها به کارآمد بودن افراد است و همچنین کار بلد بودن و دست‌پاک بودن آن‌ها نیز هست و مسائل جناحی که در جایی دیگر و حتی استانداری مطرح می‌شود این مسائل در دانشگاه مطرح نیست و در دانشگاه نگاه علمی است و این نگاه هست که دانشگاه را می‌سازد.
رئیس دانشگاه یاسوج بیان کرد: بنده از ابتدای مدیریتم که به این استان آمده‌ام نیز گفته‌ام که دنبال قوم فلانی، ایل فلانی، جناح راست و چپ، اصلاح‌طلب و اصولگرا نیستم، در تیم معاونین 11 نفر تغییر و تحول پیداکرده و ممکن است که 7 نفر از این معاونین اصلاح‌طلب باشد و ممکن است یکی دیگر هم بی‌طرف و دیگری نیز در دوره آقای زاهدیان مدیر باشد و اما همان مدیران در مدیریت دکتر عسکریان‌ نیز بوده‌اند.
عریان اظهار داشت: کسانی هستند که بیشترین مسئله را در این موضوع نمی‌دانند و آن‌هم 8 سال مدیریت دکتر عسکریان بوده چرا آن را نمی‌بینید؟
وی افزود: در دانشگاه باید دنبال افراد علمی، کار بلد، دلسوز، دست‌پاک و وقت گذار باشیم و کسانی که دغدغه توسعه دانشگاه و جامعه را دارند و فردی که کارآمد باشد همه دوست دارند از آن فرد استفاده کنند، دانشگاهی که 35 سال راه‌اندازی شده و فردی که 30 سال در این دانشگاه خدمت کرده، دوستان آن فرد هم نمی‌گذارند که این فردی که زمانی مدیر گروه و یا مسئولیتی داشته راحت باشد و سیستم و دوستان فشار می‌آوردند تا آن شخص مسئولیت بپذیرد.
عریان اظهار داشت: خواهشمندم که این قسمت دانشگاه یاسوج را مطالعه کنید تا ببینید مدیری موفق است که از همه افراد، تفکرهای مختلف، زن و مرد بتواند استفاده کند، یک مدیر کارآمد باید از همه افراد استفاده کند.
رئیس دانشگاه یاسوج نیز اظهار کرد: وقتی استخدامی صورت می‌گیرد، در هر نظامی هم که باشد مدیریت آن خیلی سخت است و بحث زندگی افراد و نان‌آور خانواده مطرح می‌شود و اشتباه یک مدیر فقط یک سال و دو سال روی آن سیستم اثر نمی‌گذارد، بلکه یک‌عمری تأثیرگذار است و یک‌عمری می‌تواند تأثیرگذار باشد.
عریان افزود: اگر قرار باشد یک نیرویی در دانشگاه جذب شود ابتدا مشخص می‌شود که این نیرو برای کجاست تا متخصص انتخاب شود و بعد آگهی می‌زنیم و بهترین را بعد از آزمون انتخاب می‌کنیم و درنهایت بعد از ارزیابی و آزمون تصمیم می‌گیریم که آیا آن نیرو وارد دانشگاه شود یا خیر!


کد مطلب: 402351

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/402351/پاسخ-عریان-این-سؤال-آیا-انتصابات-دانشگاه-یاسوج-تفکر-سیاسی-دولت-مخالف-نیست-چرا-برخورد-استخدام-های-فله-ای-کوتاه-آمدید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1