تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب : ۴۰۲۳۴۸
خطاب به قشقایی‌های حامی تاجگردون:

نامه‌ی سرهنگ قشقایی‌های گچساران؛ «تاجگردون» لیدرهایش را در مناصب و فرصت‌های با برکت بکار گرفته / شماها به شیراز پناه برده‌اید / من غصه‌ می‌خورم

۱۹
۰
نامه‌ی سرهنگ قشقایی‌های گچساران؛ «تاجگردون» لیدرهایش را در مناصب و فرصت‌های با برکت بکار گرفته / شماها به شیراز پناه برده‌اید / من غصه‌ می‌خورم
کبنا ؛استارت انتخابات آینده مجلس در گچساران و باشت کلید خورده است و هر روز شاهد واکنش‌های سیاسی و معرفی چهره‌های جدید و تحرکات سیاسی هستیم.
 سرهنگ جهانبخش نوروزی از چهره‌های اصولگرای ایل قشقایی نامه‌ای در خصوص مسائل سیاسی جامعه گچساران خطاب به ایل قشقایی به شرح زیر نوشته است؛
بسمه تعالی
 با عرض ادب و سلام خدمت دوستان عزیز و هم ایلی آقایان دکتر کریمی، خسرو طاهری، حاج افراسیاب پرویزی ددکه ای …
 ««حرف امروز گواه فردا»»
 ابتداً نگاهی گذرا
در سال ۹۴ شما دوستان عزیز ومحترم، برای نماینده محترم اقای تاجگردون آنچه را که در توان داشتید بکار برده و مایه گذاشتید.
مروری تیتروار بر انچه که شما تقدیم وی کردید می‌تواند عمق و برد این هبه همه فرازهای ایل را نشان دهد.
شما آیت حق جهانگیرخان قشقایی را بر تارک بنرهای تبلیغ به میدان آوردید.
صولت الدوله و تمومی مفاخر ایل را یکجا به ثمن به خس وارد یه معامله معمول و پیش افتاده در کشور در هر چهار سال تکرار و عناصر فرع و اصلان جابحا می‌شود نمودید.
 شما دوستان محترم با شهدای ایل کاری کردید که در طول و عر ض کشور، هیچ جا چنین احسان و بذلی را ان هم برای یه دوره گذارای ««۴»» ساله توسط قومی یا اقلیمی صورت نگرفته وبعید هم است صورت بگیرد.
از این معاملات ایلی یا طایفه ای و تاریخی و …الی ماشالله تا انجا که به ذهن مبارک شماها رسید انقدر نثار شد که از خیر طرح تمامیان می‌گذریم. چرا که از حوصله این مرقومه و توان حقیر خارج است.
دوستان عزیز…
میدانید درداورترین فراز از این معامله بی محابانه کجا بود؟
اگر نمی‌دانید اجازه بدهید ان را طرح کنم وان:
درد مرد افکن و کشنده هزاران جوان بیکار قشقایی بود که با امید به چشمان و زبان شما، امیدوار شدند که در این سفره پهن و رنگین اقای تاجگردون، سهم شیرین و هدیه ای جانانه برای خانواده‌هایشان خواهند داشت.
برادران عزیز میدانید گروگان گرفتن نان و اقتصاد مردم، مکافات سختی را در نزد خداوند خواهد داشت.
شما به چشمان این خیل عظیم خانواده‌های بیکار نگاه کردید و امید کاشتید.
 حال چنین هست؟
بفرمایید در سهم ۱۵۰۰ نفری پتروشیمی چقدر از این امیدواری‌ها را تقدیم این خانه‌های پر اندوه لبنان و سایر جاها می‌توانید بکنید؟
 بفرمایید نتیجه رایزی تان در امر صدها استخدامی بیمارستان
بی بی حکیمه و شرکت نفت چی بوده و اگر زحمتی نیست اسامی انهارا اعلام بفرمایید.
اگر اجازه بدهید از ان خیل عظیم بکارگرفته!!! سه نفر را نام ببرم که از لیست پر منت جا مانده و خوشحالی خانواده‌هایشان فصل داغ تابستان ۹۷ را دوام نیاورد.
این جوانان حمید صفاییان، ابراهیم اسفندیاری، همتیان را می گویم.
 چه زود این شادی را خزان زد.
 یک سوال …
آیا نماینده محترم نمی‌دانند در طی این بیست سال که بحث لر وترک به دلیل انتخابات شوراها استارت زده شد و صد البته در این خلق این غوغا شما عزیزان نقش بی بدیلی را ایفا کردید و چه بر سر بدنه از همه جا بیخبر قشقایی امده است؟
کافی است جناب تاجگردون دستور بدهد امار شاغلین ادارات را تهیه و به سمع و نظر ایشون برسانند.
قطعاً خواهند دید که در اکثر ادارات، دریغ از یک درصد نیروی قشقایی…
 در اینجا لازم است سپاس و تشکر خود را از روح جوانمردی مهندس امین یوسفی اعلام دارم که در سال ۹۴ از موضوع تقابل بیجای ترک و لر اعلام بیزاری ونفرت کردند و اصرار بران را اشتباه تلخ یاد کردند.
باز هم مراتب تشکر جامعه قشقاییرا به محضر مردان و زنان و جوانان نامدار غیور ایل به اوی و بویراحمد که با حماسه به‌یادماندنی، کاندید قشقایی را در ~~۹۴~~ پاس داشتند و برای همیشه جدال بی ارزش و بی منطق قومیت راپایان دادند و این در حالی است مولفه های فرهنگ اقوام که بسیار ریشه در یک دارند محترم شمرده و بسیار مشاهده شده عزیزان لر بیشتر از قشقایی‌ها مشوق حفظ فرهنگ زیبا و باشکوه و زبان قشقایی بوده وهستند.
به حمدالله این صمیمت با همسایگی و ازدواج‌های بیشمار طرفین به یک ظرفیت شیعی، علوی مستحکم تبدیل شده و در این بین طوایف سادات علوی و فاطمی پیشقدم و در واقع به سیره علوی تاسی جسته‌اند.
خدا را بر این نعمت‌ها سپاس گفته و اصرار بر این سیره الهی را از وظایف خود دانسته و امیدواریم همه عناصر صاحب قدرت در جغرافیای گچساران و باشت بر این امر خدایی صحه گذشته و تشریک مساعی نمایند.
برادران عزیز..
بنده وقتی می‌بینم جناب تاجگردون عناصر و لیدرهای خود را در مناصب و فرصت‌های با برکت و دامنه دار بکار گرفته و حتی بعضی از همکاران بازنشسته ما را در سپاه در ۹۴ به بعد بکار گرفته و شماها که شاخصین این قوم در مجموعه نماینده بودید به شیراز پناه برده‌اید غصه‌ام دو چندان می‌شود.
در چنین احوالی، اقای دکتر کریمی در ««رابطه با کارخانه داروی سنتی ادای زهد در می اورد و می‌گوید ترس داشتم قشقایی بگوید ما سواستفاده کردیم»».
بنده این ادعا را نمی‌توانم هضم کنم و ترس دارم به ایشان اصولاً تعارفی نشده است.
اما …
از نظر حقیر دیر نشده است.
انقدر در جغرافیای حوزه سکونت جامعه قشقایی ظرفیت بالقوه وجود دارد که با توجه به حوزه عمل وسیع جناب نماینده، به راحتی می‌توان با بالفعل کردنان، صدها فرصت شغلی ایجاد کرد.
قطعاً ایشان می‌توانند با بررسی دقیق و تخصصیان، به یک نتیجه منطقی و بابرکت برسند.
بنده و امثال بنده وقت کافی داریم که منتظر بمانیم که ایشان در این حوزه چکار خواهند کرد.
به اندازه کافی با این ادبیات که ««کشور در حال حاضر مشکل دارد وتحریم فلان و بهمان است»» اشنایی داریم.
اجازه بدهید به یک موضوعی اشاره بکنیم وان این است:
اولویت اول جامعه تهیدست قشقایی اشتغال است و لذا مشاهده می‌شود فردی از قشقایی در یک اداره چند نفره به عنوان مدیرگذاشته می‌شود و سپس غوغا راه می‌افتد که بیایید سهم ««ککاگری»» داده شد سجده شکر بجا به یارید.
 اما سخن ۹۸…
حرف امروز و گواه فردا
سال اینده، سال ارائه بیلان کار شما در نزد زن و مرد قشقایی خواهد بود.
یادتان باشد چنانچه بیلان و کارنامه‌تان ممتاز و زیبا و مردمی بود بازنده میدان ««رای»» حقیر و ده‌ها شخصیت جریان قشقایی است که می‌بایستی زحمات چند برابر بکشیم که صحنه را به نفع اهداف به حق ومردمی خود تغییر دهیم.
یادتان باشد، اره عزیزان، یادتان باشد سال اتی اجازه داده نخواهد شد در صورت غفلت از ادای دین به این مظلومین شیعه علی ابن طالب (ع)، کاندیدی از جنس قشقایی برای جلوگیری از فرار امواج قشقایی، از سوی شما دوستان خوب وارد صحنه شود.
به تعبیری بلاکش و سپر محور انتخاباتی کم لطفتان در حق تهیدستان شود.
قطعاً بزرگوارانی چون مهندس ……در چنین بازی بی رحمانه وارد نخواهند شد.
ضمن اینکه با توجه به انشقاق عمده در ایل، کمتر عاقلی به این بازی زشت و غیر عاقلانه تن خواهند داد.
راحت و شفاف عرض می‌کنم ما به ظن قوی کاندیدی از جنس لر خواهیم داشت و شرایط شیرین و قابل تحمل و به حقی را با ان عزیز تعریف خواهیم کرد.
تلاش خواهیم کرد تنها یک «لر وارد میدان شود و قطع یقین داریم منطق حاکم بر حوزه شهرستان، چنین خواسته ای را عملی تجربه خواهد کرد.
به امید سال سبز و پر امید در خدمات شما به ایل با شکوه اما خسارت دیده قشقایی. انشالله
 والسلام علیکم
شنبه ۲۷ /۵ /۹۷
جهانبخش نوروزی
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
شما چنان متعصب هستید که اگر 40هزار رای داشتید همیشه نماینده از خوتان قوم ترک بود اما برادر ازجمعیت بالای 200هزار نفری گچساران تنها 18هزار رای دارید پس ناراحت نباش شهر شهر قوم لر است و باید بپذیری. کاندید شما ریاضی بلد نبود زود فراموش می کرد شم مدیریت نداشت چطور می خواست از حقوق یک شهر دفاع کند. بوجه بیاره. اشتغال ایجاد کند.
باران
Iran, Islamic Republic of
جناب اولا که این شهر واسه همه اس..لر و ترک ..ثانیا حالا نه اینکه نماینده فعلی خیلی اشتغال ایجاد کرده
کدوم اشتغال؟
کدوم دفاع؟
بودجه ای که 90 دصد نفعش خصوصیه چه نفعی برا عموم داره؟
قشقایی
عزیز من شما دم از معمار اقتصاد زدین که کشتی اقتصاد شما به گل نشست وشکاری هم از میر شکار ندیدیم فقط در حد شعار
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
از یک نیروی نظامی خیلی بعیده که این گونه سخن از قومیت و طایفه گرایی بزنه.ایشان گویا انتخابات را با دکان بقالی اشتباه گرفته و انتظار داره که ترازو بگذارند و به اندازه تعداد رای امتیاز گیرند. این حرفها خلاف منافع و امنیت ملی است.
کرم
Iran, Islamic Republic of
با سلام . به حق نگارش زیبایی بود . البته این برادران قشقایی در هیچ دوره ای به این اندازه دیده نشدند. کمی بی انصافی ست که توقع و انتظار بیجایی داشته باشیم. به نظر شما تاجگردون چکار کند چندین مدیر در سطح استان فارس و کهگیلویه گذاشته اونا باید دست بیکاران ایل بزرگ قشقایی را بگیرند.
بيكار قشقايي
Iran, Islamic Republic of
خدمتي كه دكتر كريمي به تاجگردون كرد برادرش حميد هم انجام نداد،وعده و وعيدهاي سرخرمني كه دكتر كريمي به قشقايي هاي ساده و صادق داد باعث شد كل قشقايي ها به تاجگردون راي بدهند اما نتيجه آن جذب تمامي پتروشيمي و شركت نفت شد برادران لر زبان. .. كه دكتر كريمي و تاجگردون به قشقايي ها كردند هيچ كس ديگر نميتواند بكند.مشكل و دغدغه مردم بيكاري ميباشد كه قشقايي ها از آن بي نصيب ماندند.هرچند هزاران بار هم تكرار كني باز دكتركريمي ميگه زمان تاجگردون جاده كشيديم و گاز داديم تركها. بابا دغدغه مردم بيكاري و اشتغاله ... به قشقايي
قربان خان
Iran, Islamic Republic of
سرهنگ جان بذار یکی انتقاد بکنه و حرف بزنه که خدمتی به جامعه قشقایی کرده باشه..حنای شما دیگه رنگ نداره..شما چه قدم مثبتی برای قشقایی ها برداشتید؟ بذارید قشقایی یه نفس راحت بکشن..خسته شدن از سیاسی بازی ها شما....فعلا قشقایی ها دلسوز ندارند نه چپ و راست دردی را دوا نمیکند...پس لطفا اجازه بدهید مردم خودشان سرنوشت شان را انتخاب کنند
محله لبنان
Iran, Islamic Republic of
جواب کرم
هیچ مدیری تاحگردون برای قشقهایها نگزاشته مهندس ایوبی قبل رفتن تاج به مجلس دراستان فارس مسولیت داشته پس شعارتوخالی نده
Norway
باسلام...واقعا صحیح فرمودن جناب سرهنگ نوروزی..تقدیروتشکرازنظرات رادارم...
Iran, Islamic Republic of
قشقایی درتاریخ ملل زنده است این حرف و حدیث ها ارزش قشقایی و مصدق را کم نخواهد کرد . به هرحال همیشه اینجور نمی شود . روز قشقایی ها هم فراخواهد رسید.
ایلم قشقایی
Iran, Islamic Republic of
یادمه درزمان آقای جعفری مهندس زاهدی ریس اداره راه بود دکترفولادی ریس بیمارستان شرکت بود اسکندرکریمی ریس آب فاضلاب روستای بود مهندس ایوبی بخشدارمرکزی بودمهندس فولادی مدیرعامل شرکت نفت بود وچندین معاون حالا چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قشقایی
Iran, Islamic Republic of
درود بر قشقایی ها.
واقعا غیرت خودتون را نشون بدید فشقایی ها.
با انتخاب یه قشقایی خودتون و هویتتون‌را پیدا کنید
قشقایی
Iran, Islamic Republic of
برادر و خواهر قشفایی ترک. به خود بیایید و نزارید بیش از این شما را خوار کنند
بهروز
Germany
من لر هستم از طوایف بویراحمد گرمسیر. آیا همان بقول هجده هزار رای، سهمیه ی 10/ درصدی در اشتغال زایی جوانان قشقایي نداشت.
بهروز
Germany
من لر هستم از طوایف بویراحمد گرمسیر. آیا همان بقول هجده هزار رای، سهمیه ی 10/ درصدی در اشتغال زایی جوانان قشقایي نداشت.
Iran, Islamic Republic of
همون بهتر که غصه بخوری
علی حسینی
Romania
ای ول جناب سرهنگ، اگه قشقایی ده تا مثل شما رو داشت چه غمی داشت.کسی طرفدار ایل یا طایفه ش نیست اما اینکه یه عده مثل دکتر فولادی دکتر کریمی با شعار قشقایی ،منافع ترک ها و رای شون رو به نفع بیگانه بردن ،هیچی هم نصیب این قوم با افتخار ایرانی نشد،این جواب برای اوناست
علی حسینی
Romania
قشقایی در دوره بعد به یه انقلابی شریف و راستگو رای خواهد داد، چه ترک چه لر،، اما با .نخواهند داد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1