تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۵۱
کد مطلب : ۴۰۲۳۲۹
گزارش:

گلایه مردم از ناعادلانه بودن سهمیه‌بندی آب شرب شهر یاسوج

۴
۰
گلایه مردم از ناعادلانه بودن سهمیه‌بندی آب شرب شهر یاسوج
کبنا ؛در حالی که مجموعه آب و فاضلاب شهر یاسوج شعار مدیریت در مصرف آب را یدک می‌کشند اما گویا از مدیریت در سهمیه‌بندی آب در این مجموعه هیچ خبری نیست و با این موضوع بیگانه هستند.
برخی از مناطق شهر از جمله اهالی عدل‌ها، جمعه بازار، فلکه جهاد، مسکن‌های مهر و محله‌های اطراف آنها ادعا می‌کنند که در شبانه‌روز سهمیه آب آنها از 24 ساعت تنها دو ساعت است و در برخی مناطق از جمله فلکه جهاد گاهی تنها نیم ساعت آب وصل است. این در حالی است که در برخی دیگر از مناطق شهر یاسوج از جمله مناطق راهنمایی و ترمینال آب به هیچ وجه قطع نمی‌شود اگر هم قطعی باشد تنها یک یا دوساعت در شبانه‌روز است.
یک شهروند یاسوجی با بیان اینکه ما باید فریادمان را کجا بزنیم و پیش چه کسی شکایت کنیم؟ گفت : چطور می‌شود که از 24 ساعت شبانه‌روز برخی مناطق مرفه‌نشین شهر تنها دو ساعت و برخی دیگر از مناطق فقط نیم ساعت قطعی آب داشته باشند در حالی که سایر مناطق بیشتر ساعت‌های شبانه‌روز قعطی آب دارند، کجا می‌توان نام این را عدالت گذاشت؟ چه کسی باید پاسخ ما را بدهد؟
برخی از این ساکنین مدعی شده‌اند که گاهی حتی آب برای نوشیدن هم ندارند، چه برسد برای سایر مصارف مانند استحمام و غیره و حتی گاهی نبود آب سبب می‌شود که کولر‌های آبی کار نکنند و با سختی گرمای طاقت‌فرسای این روزها را در خانه تحمل کنند.
یکی از شهروندان ساکن در فلکه جهاد گفت: وضعیت کنونی و رعایت نشدن عدالت در سهمیه‌بندی آب این شهر زندگی را برای ما سخت کرده است، به طوری که مجبور می‌شویم برای فرار از این وضعیت اسف‌بار به منازل بستگان‌مان در سایر مناطق شهر برویم.
خانم رضایی افزود: مسئولان خودشان را جای ما بگذارند چه کسی می‌تواند شرایط سخت زندگی ما را تحمل کند که در شبانه‌روز فقط نیم ساعت از آب بهره‌مند شویم.
این شهروند یاسوجی عنوان کرد: در حالی که ما در طول شبانه‌روز فقط نیم ساعت آب داریم، یکی از بستگان‌مان در آن طرف شهر تعریف می‌کند که فشار آب آنها طوری زیاد است که شب‌ها مجبور می‌شوند شیر اصلی آب را ببندند.
خانم جوانی از منطقه راهنمایی در این باره گفت: آب منزل ما 24 ساعت وصل است و تاکنون قطع نشده، حتی گاهی شب‌ها به حدی فشار آب زیاد است که ما برای چکه نکردن و یا احیانا نترکیدن شیرها، شیر اصلی آب را می‌بندیم.
هرچند بی‌عدالتی در سهمیه‌بندی آب در شهر یاسوج کاملا مشهود است اما موضوعی دیگر که باید اضافه کرد استفاده از آب شرب در برخی از ادارات، نهادها و سازمان‌ها برای آبیاری علف‌های هرز در محوطه کاری است. به عنوان مثال در چند قدمی همین فلکه جهاد که ساکنین آن از بی‌آبی رنج می‌برند در جایگاه پمب بنزین شیلنگ را به دست نیروی خدماتی خود می‌دهند تا علف‌های هرز اطراف جایگاه را آبیاری کند، این در حالی است که خود شرکت فرآورده‌های نفتی یکی از مجموعه‌هایی است که شعار صرفه‌جویی در مصرف را یدک می‌کشد.
با وجود تماس‌های مکرر موفق به مصاحبه با مدیر آب و فاضلاب شهری یاسوج نشدیم.
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
این استان سرامد مسایل قبیله ای و سیاسیه . در همه چیز ما این مسایل دخیله بی عدالتی ، عدم بلوغ سیاسی و فقر فرهنگی بیداد میکنه حتی به سهمیه بندی اب هم. بعد کلی ادعا هم داریم . الان منطقه بنسنجون 12 ساعت اونم از هشت صبح تا هشت شب اب نداره سر ظهر که اوج گرماست و نیاز مند کولر اب نیست و باید برای رضای مسئولین و مرفه نشینان گرما رو تحمل کنیم . اقایان مسئول این دنیا دستمون به جایی نرسه خدایی و قیامتی هم هست
شهروند
United States
وقتی مدیران بفکررفاه خود وهم خط هایشان هستند باید گفت یاسوج آب دارد مدیرندارد.
United States
اتفاقامدیران عامیلگرای خوب وبلندقدی دارد
United States
اتفاقا. عامیلگرای خوب وبلندقدی دارد
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1