کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

عاملی‌مقدم: آقای فیلی اگر کار غیرقانونی انجام بگیرد، شکایت می‌کنیم / عزل «ظفری» صحت ندارد / نظری: از کمک تاجگردون برای انتخاب شهردار بعدی استفاده می‌کنیم

27 مرداد 1397 ساعت 18:30

در خصوص انتخاب شهردار مهم نظر اعضای شورای شهر است، از کمک آقای تاجگردون به‌عنوان بزرگتر و فردی دارای تجربه استفاده خواهیم کرد، اما اینکه بگوییم چون تاجگردون پیشنهاداده و باید بپذیریم، چنین چیزی امکان ندارد.


اختلافات بر سر ماندن و رفتن «مسعود ظفری» شهردار دوگنبدان به اوج خود رسیده است و حتی جلسه تعاملی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اعضای شورای شهر دوگنبدان که با حضور غلامرضا تاجگردون برگزار شد گویا نتوانست از میزان اختلافات کم کند.
بعد از گفت‌وگوی افضل نظری عضو شورای اسلامی شهر دوگنبدان با رسانه‌ها مطرح کرد که  امروز شنبه یا فردا یکشنیه مصوبه عزل شهردار را اجرائی خواهیم کرد.
اما حبیب‌الله عاملی‌مقدم عضو شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد و عضو شورای اسلامی شهر دوگنبدان در گفت‌وگویی با خبرنگار کبنانیوز به سووالات این سایت خبری پاسخ داد که به شرح زیر است؛
جناب آقای عاملی‌مقدم چه شد که از ظفری حمایت کردید، وی گزینه شما نبود ولی الان از حامیان درجه اول ایشان هستید؟
درسته اصلاً گزینه اول بنده آقای دکتر ظفری نبودند، اما بعد از مدتی کارکردن متوجه شدم انسان بسیار پاکدست و توانمند است و باید حمایت کنیم.
آقای نظری عضو شورای شهر عنوان کردند فردا یکشنبه شهردار عوض می‌شود، آیا صحت دارد؟
بله مصاحبه آقای نظری را خواندم، ولی اصلاً صحت ندارد. اول اینکه قانون در این باره روشن است. با یک مثال ساده می‌شود جواب این سوال‌تان را بدهم، ببینید مثل اینکه شورای شهر دوگنبدان مصوبه غیرقانونی و خلافی داشته باشد و کمیته انطباق آن را رد کند بعد ما اعتراض کنیم و بعد این مصوبه به شورای حل اختلاف برود و بعد بگوییم، بیست روز گذشته و شورای حل اختلاف تشکیل نشده و برویم مصوبه کنیم و کار خلافمون را انجام بدیم، وقتی اجرای یک مصوبه این به این پروسه نیاز دارد، چگونه می‌شود، گفت که فردا شهردار قرار است، عزل شود.
بنده به عنوان عضو کوچک شهر و نوکر مردم از دوستان خودم در شورای شهر خواهش می‌کنم به خاطر منافع مردم و شهرمان بیایم درکنار هم تعامل داشته چون در این مسیر فقط مردم دارند ضرر می‌کنند چون روال قانون مشخصه ولی دوستان ما شورا را رها کردند نه جلسه برگزار می‌کنند نه پیگر مشکلات مردم هستند به خدا فردای قیامت باید جوابگو باشیم.
در آخر از استاندارعزیز به خاطر دلسوزیش تشکر می‌کنم و از آقای مهندس فیلی می‌خواهیم مسیر را در ریل قانونی خودش پیگیری کنیم چون ما شهید دادیم که قانون باشد.
از جناب مهندس فیلی انتظار داریم در مسیر قانون تصمیم گیری شود. ولی اگر بحواهند تصمیم غیر قانونی بگیرند آن وقت خودش یک بحثی دیگری دارد. خدا را شکر در نظام جمهوری اسلامی قانون اجازه نمی‌دهد که کسی سلیقه‌ای تصمیم بگیرند.
در آخر اینجا عنوان می‌کنم تابع قانون هستم ولی اگر کسی بخواهد کار تصمیم غیر قانونی بگیرند در مراجعه قضایی شاکی آن فرد می‌شوم.

متن گفت‌وگویی افضل نظری عضو شورای شهر دوگنبدان به شرح زیر است؛

در انتخاب شهردار بعدی از کمک آقای تاجگردون به‌عنوان بزرگتر و فردی دارای تجربه استفاده خواهیم کرد / ظفری فردا عزل می‌شود

عضو شورای شهر دوگنبدان با بیان اینکه اختلاف بین اعضای شورای شهر بر روی احراز صلاحیت شهردار این شهر است، گفت: شهردار منتخب سابقه اجرایی ندارد.
 افضل نظری با تشریح شرایط احراز صلاحیت در قانون افزود:، اگر یک نفر از اعضای شورای شهر متوجه شود شهردار فاقد صلاحیت‌های لازم است و ملاک‌های مورد نیاز برای شهردار شدن را ندارد بر اساس قانون می‌تواند شاکی شود.
 وی با بیان اینکه همکاران ما در شورا به این نتیجه رسیده‌اند که شهردار کنونی سابقه اجرایی ندارد، اظهار داشت: اعضای شورا با دعوت از شهردار برای رفع شبهه به وجود آمده از وی خواستند تا سابقه اجرائی خود را به شورا ارائه دهد، اما آقای ظفری با وجود فرصت دو روزه برای پاسخگویی در همان جلسه اعلام کرد که هیچگونه سابقه اجرائی ندارد.
 این عضو شورای شهر دوگنبدان با تشریح روند انتخاب شهردار توسط اعضای شورای شهر تصریح کرد: در اظهار نامه‌ای که آقای ظفری به ما ارائه کردند اعلام شده بود که وی به مدت 9 سال در دانشگاه آزاد سابقه اجرایی داشته و همچنین عنوان شد که به‌عنوان مشاور بافت فرسوده در حال فعالیت است.
 نظری با بیان اینکه در استعلام از دانشگاه آزاد مشخص شد که سابقه وی زیر یکسال است، ادامه داد: در این استعلام مشخص شد که وی در 9 سالی که ادعا کرده در دانشگاه آزاد مشغول بکار بوده است به‌صورت پاره وقت در این دانشگاه حضور داشته و کل سابقه وی به یکسال هم نمی‌رسد.
 این مسئول گفت: شهردار در سابقه دانشگاهی ارائه شده به اعضای شورای شهر ادعا کرده بود که عضو هیئت علمی است که این ادعا هم صحیح نبوده است.
 وی با تاکید براینکه سابقه آموزشی حزء سابقه اجرایی محسوب نمی‌شود، تصریح کرد: در خصوص مشاور بافت فرسوده که وی اعلام نمود نیز از وی مدرک خواستیم که تا کنون مدرکی ارائه نکرده است.
 نظری با بیان اینکه بنابر دلایل گفته شده و طبق قانون اعضای شورای شهر می‌توانند با ارائه مستندات شهردار را عزل کنند، افزود: بنده و سایر همکاران با مکتوب کردن درخواست و ارائه مستندات به استاندار و وزارت کشور خواستار برخورد قانونی با شهردار شدیم.
 عضو شورای شهر دوگنبدان با اشاره به قانون ماده 4 شهرداری و شوراها، گفت: طبق این قانون اگر شهرداری در چنین وضعیتی قرار بگیرد، ادامه کار آن با نظر و تصمیم شورا خواهد بود.
 وی با تشریح نشست اعضای شورا و شهردار با نماینده گچساران و باشت در مجلس و استاندار استان برای رفع اختلافات اظهار داشت: در این نشست استاندار خواستار حل مشکلات بین اعضای شورای شهر و شهردار شد اما طبق قانون و رأی دیوان عدالت اداری استاندار نمی‌تواند در این خصوص اعمال نظر کند و موظف است که نظر شورا را پذیرفته و اعلام نماید.
 این عضو شورای شهر با بیان اینکه طبق رأی صریح دیوان ادامه یا خاتمه کار شهردار با نظر مستقیم شورای شهر است، اظهار داشت: متاسفانه کارشناس وزارت کشور با عدم پذیرش این رأی پیشنهاد ارائه پرونده به کمیته انطباق را مطرح کرده است.
 نظری با تاکید براینکه کمیته انطباق هر شهرستان در همان شهرستان باید تشکیل و اعلام رأی نماید، تصریح کرد: این کمیته با حضور یک نماینده از اعضای شورای شهر، یک نماینده از شورای عالی استان، یک نفر از استانداری و یک قاضی به ریاست فرماندار در فرمانداری تشکیل می‌شود.
 این عضو شورای شهر دوگنبدان با بیان اینکه طبق قانون ارجاع این پرونده به کمیته انطباق خلاف قانون است، تاکید کرد: وزارت کشور با سماجت و بر خلاف قانون با رد نظر شورا این پرونده را به کمیته انطباق ارجاع داده است.
 وی با تشریح نحوه ارجاع پرونده‌ها به کمیته انطباق گفت: اگر وزارت کشور به این شکل عمل نمی‌کرد و نظر اعضای شورا تایید می‌شد این مشکل سریعتر حل می‌شد.
 این مسئول با بیان اینکه نامه شورای شهر به هیئت حل اختلاف ارجاع داده شده است افزود: شورای حل اختلاف می‌بایست ظرف مدت بیست روز نظر خود را ارائه می‌کرد و چون مهلت بیست روزه به پایان رسیده طبق قانون، اعضای شورای شهر می‌توانند مصوبه عزل شهردار را اجرا کنند. 
نظری با تاکید براینکه از نظر اعضای شورای شهر مصوبه عزل شهردار قابل اجرا است، گفت: امروز شنبه یا فردا یکشنیه مصوبه عزل شهردار را اجرائی خواهیم کرد.
 وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود اعضای شورا دچار انشقاق سیاسی شده‌اند و عزل شهردار هم سیاسی است اظهار داشت: این گفته‌ها صحت ندارد، چون ما در شورا به دو گروه چهار نفره و سه نفره مخالف و موافق شهردار تقسیم شده‌ایم.
 این عضو شورای شهر دوگنبدان با بیان اینکه در گروه چهارنفره مخالف ادامه کار شهردار بنده و خانم زراعیان به‌عنوان اصلاح طلب، سیدناصر حسینی و مسلم کرمی به‌عنوان اصولگرا حضور دارند، گفت: در گروه سه نفر و موافق شهردار، آقای بلوطی به‌عنوان اصلاح طلب و اقایان عاملی و عباسی به‌عنوان اصولگرا حضور دارند.
 وی با رد تفکر سیاسی در عزل شهردار دوگنبدان تصریح کرد: متاسفانه شهردار فعلی با رأی گروه موافق عزل وی بر سرکار آمد و کسانی که اکنون در جبهه موافق شهردار هستند قبلاً مخالف انتخاب ظفری به‌عنوان شهردار بودند.
 نظری در پاسخ به این سوال که آیا صحت دارد تامین نشدن منافع شخصی اعضای مخالف شورا توسط شهردار دلیل این اقدام بوده است؟ گفت: این مسلئه را بشدت تکذیب می‌کنم. در دو جلسه برگزار شده یکی باحضور فرماندار و دیگری با حضور استاندار، شهردار با صراحت عنوان کرد که اعضای شورای شهر هیچگونه درخواستی برای منفعت شخصی از من طلب نکرده‌اند، و این حرف که در افکار عمومی مطرح شد شیطنت رسانه‌ای بوده است.
 وی در خصوص جانشین احتمالی شهردار کنونی در صورت عزل او نیز گفت: در این خصوص گمانه زنی‌هایی وجود دارد. اینکه گفته می‌شود آقای بخشایی به‌عنوان شهردار انتخاب می‌شود گمانه زنی رسانه‌ای و مردمی است که صحت ندارد.
 این عضو شورای شهر دوگنبدان با بیان اینکه آقای بخشایی می‌تواند یکی از گزینه‌های تصدی شهرداری باشد، اظهار داشت: اینکه وی یکی از گزینه‌هاست به منزله توافق اعضای شورای شهر برای شهردار شدن وی نیست.
 نظری با اشاره به اینکه این گزینه مطرح شده مورد حمایت آقای تاجگردون بود ولی ما آقای ظفری را انتخاب کردیم افزود: احتمال دارد این دوره نیز وی از سوی نماینده مجلس پیشنهاد داده شود ولی این موضوع به‌منزله تحمیل وی به شورا نیست.
 وی در پاسخ به این سوال که اگر آقای تاجگردون بار دیگر وی را به شورا پیشنهاد بدهد اعضای شورای بر روی این گزینه به توافق خواهند رسید یا خیر؟ گفت: در خصوص انتخاب شهردار مهم نظر اعضای شورای شهر است، از کمک آقای تاجگردون به‌عنوان بزرگتر و فردی دارای تجربه استفاده خواهیم کرد، اما اینکه بگوییم چون تاجگردون پیشنهاداده و باید بپذیریم، چنین چیزی امکان ندارد.
 نظری در پایان تاکید کرد: تلاش داریم اشتباه گذشته تکرار نشود و درصدد جبران هستیم تا یک فرد ایده آل و دارای شرایط را به‌عنوان شهردار دوگنبدان انتخاب کنیم.
 


کد مطلب: 402314

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/402314/عاملی-مقدم-آقای-فیلی-اگر-کار-غیرقانونی-انجام-بگیرد-شکایت-می-کنیم-عزل-ظفری-صحت-ندارد-نظری-کمک-تاجگردون-انتخاب-شهردار-بعدی-استفاده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1