تاریخ انتشار
جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۹
کد مطلب : ۴۰۲۳۰۴
امام جمعه کبگیان

اظهار تعجب از احتکار مقادیر زیادی برنج در شهر کوچکی مثل یاسوج

۰
اظهار تعجب از احتکار مقادیر زیادی برنج در شهر کوچکی مثل یاسوج
کبنا ؛ حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در خطبه‌های نماز جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ کبگیان با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه گفت: مراقب باشید که عمل در کردارتان مورد رضای خداوند باشد زیرا عدم رضایت خدا عذاب وجدانی است که بعدها پشیمانی خواهد آورد.
 
وحدانی‌فر گفت: در توصیه‌های پیغمبر (ص) به امام عالم علی بن ابیطالب (ع) نسبت به رعایت امورات دنیا و عقبی در خطبه قبل دو مورد را گفتیم و در سومین توصیه می‌فرماید یاعلی، هرگاه دیدی مردم به عیب‌های دیگران می‌پردازند، تو به عیوب خود بپرداز زیرا این کار مردم غیبت است که حق الناس و گناهی خطرناک است ولی تو با مراقبه از گناه و مشارطه با خود، شرط ترک گناه خواهی کرد و به محاسبه دقیق ترک آن خواهی رسید که این تو را از یک گناه بزرگ نجات و به سمت اصلاح خود سوق خواهد داد.
 
امام جمعه کبگیان با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با اقشار مختلف مردم خطاب به حاضرین گفت: بیانات معظم له با توجه به مشکلات امروزی کشور روشن شدن مطالبات به حق مردم است که ریشه آن عدم توانائی در مدیریت داخلی، خاصه، تیم اقتصادی، وزارت اقتصاد وصنعت معدن و تجارت و ... است.
 
وحدانی‌فر خطاب به آنان که خواهان مذاکره مجدد با آمریکا و غرب هستند گفت: برخی از ترسوهای بزدل علی رغم تعهدات بین المللی و اخلاقی انسانی دشمن، برای رسیدن به مقاصد خود در وضعیت کنونی مردم را ترغیب به جنگ می‌کنند و بدانند که جنگ نخواهد شد زیرا تجربه تلخ شکست غرب و متحدانش در جنگ تحمیلی یکصد و چند قومیتی علیه جمهوری اسلامی ایران بنام عراق و به کام غرب باید درس عبرتشان باشد.
 
وحدانی‌فر با اشاره به سالروز کودتای ۲۸ مرداد گفت: علی رغم اتحاد جبهه ملی و مذهبی اعتماد مصدق به آمریکا تجربه تلخ ۲۸ مرداد را به وجود آورد.
 
وی گفت: دلواسان ترسوی غرب پرست بدانند امروزه ما نه تنها از جنگ نمی‌ترسیم بلکه با درس از برجام و عهدشکنی‌های آمریکا و متحدانش، نه تنها مذاکره نخواهیم کرد بلکه به همت جوانان مستعد و توانای این مرز و بوم در سایه رهنمودهای ولی فقیه کشور خود را خواهیم ساخت.
 
وی تصریح کرد: جواب‌های متعدد تعدی به این مرز و بوم برای دشمن و شرکایش ثابت شده است که نمونه‌اش را در جواب تعدی به مجلس شورای اسلامی با شلیک دقیق موشک‌های ما به دیرالزور دیدند ولی بدانند از این به بعد هم برایمان فرقی نخواهد کرد خواه دیرالزور، خواه تل‌آویو و حیفا، یا ۳۵ پایگاه نظامی آمریکا باشد.
 
خطیب جمعه کبگیان با اشاره به مشکلات اقتصادی حاضر در کشور گفت: انقلاب اسلامی با همت مردم و خون‌های ریخته شده شهدا در سرنگونی رژیم فاسد پهلوی مظهر مبارزه با فساد بود و اگر مسئول یا کسی امروزه در مبارزه و محاکمه رانت خواری و اختلاس و فساد کوتاهی کند به انقلاب و مردم خیانت کرده است.
 
این خطیب جمعه خطاب به قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه به صراحت وارد عمل شود و با تصمیم گیری عاقلانه و عادلانه در دادگاه‌های علنی با حضور رسانه‌ها با محاکمه مجرمان مفسد اقتصادی بدون بزرگنمائی مردم را آگاه کند زیرا خواسته مردم آگاهی و خواسته دشمن بزرگنمایی جلوه دادن مشکلات برای رسیدن به تشنج جو حاکم بر جامعه است.
 
وحدانی‌فر با اشاره به مسئله رانت خواری و احتکار گفت: از عزیزانی که در مبارزه با احتکار و توقیف انبارهای موجود تلاش می‌کنند تشکر می‌کنم اما چرا در شرایط فعلی اوضاع اقتصادی مردم در شهر کوچکی مثل یاسوج باید انبارهای برنج و...باشد و مسئولان امر وظیفه دارند در سریع‌ترین زمان ممکن بی تعارف برخورد کنند.
 
وی با تبریک ۹ ذی الحجه روز عرفه گفت: درک عرفه موقعیت بخشش نابخشودگی رمضان است و باید شکر گزار باشیم که خداوند عمری داد تا در این روز با توبه و استغفار غسل گناه کنیم زیرا عرفه فرصت طلب و مغفرت، نیایش انبیاء و اولیاء الهی از آدم تا خاتم است.
 
امام جمعه کبگیان با تبریک فرا رسیدن عید سعید قربان گفت: در کنار ذبح حیوان، به فکر قربانی نفس خود باشیم زیرا اصل این کار مغلوب کردن نفس و رسیدن به تقوای الهی است.
 
این خطیب جمعه با تبریک سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به وطن گفت: کسانی که با گذشتن از مال و جان و خانواده‌شان بی ریا رفتند و ایثار کردند گر چه از قافله شهداء جاماندند اما اسیر زجر و ضربات مرگبار بعث شدند و ذلت نپذیرفتند تا وطن نفروشند و به ما حُـریَّت و امنیت بدهند.
 
در بین الصلاتین از محمدیار شفاعت منش از پاسداران آزاده ۸ سال دفاع مقدس تقدیر و تجلیل به عمل آمد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1