تاریخ انتشار
جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب : ۴۰۲۲۸۹
کبنا گزارش می‌دهد

در آموزش و پرورش بویراحمد و (مناطق مارگون و لوداب) چه می‌گذرد؟ / سیلاب کلوار حیات خلوت سیاسیون شده است

۳۷
۳
در آموزش و پرورش بویراحمد و (مناطق مارگون و لوداب) چه می‌گذرد؟ / سیلاب کلوار حیات خلوت سیاسیون شده است
کبنا ؛نظام تعلیم و تربیت نه تنها در عینیت بخشیدن به زندگی مادی و معنوی افراد جامعه متوقف و محدود نمی‌شود، بلکه تمام شئون اجتماعی او را در بر می‌گیرد و عامل رشد و تحول اساسی جامعه می‌گردد.
نشست اعضای شورای اسلامی شهرستان بویراحمد با مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد پرده از برخی واقعیات آموزش و پرورش برداشت، واقعیات تلخی که سبب شده دانش آموزان، نوجوانان و جوانان این دیار پرافتخار با ناکامی زیادی در حوزه تعلیم روبرو شوند.
محمد دانشی‌نسب رئیس شورای اسلامی شهرستان بویراحمد در این نشست با بیان اینکه همه شما را به عنوان یک مدیر اخلاق مدار می‌شناسند و معروف هستند، اظهار کرد: یکی از ویژگی مدیران خوب و اخلاق مدار این است که همه کارکنان و زیر مجموعه خود را به یک چشم ببیند.
رئیس شورای اسلامی شهرستان بویراحمد گفت: بعضی از مدیران آموزش و پرورش در شهرستان متأسفانه در رفتارهایشان تبعیض دارند و نگاه‌های قومی و قبیله‌ای را در کارهایشان لحاظ می‌کنند.
دانشی نسب افزود: همچنین بعضی از مدیران مسائل قوم‌گرایی را در امورات دخالت می‌دهند، به طور مثال در شهر مارگون به دلیل همین اختلافات قومی بین فلان مدیر و فلان شخص فرهنگی درگیری فیزیکی ایجاد می‌شود تا با پادرمیانی امام جمعه و مدیرکل آموزش و پرورش این مسئله ختم به خیر می‌شود.
وی شوراهای اسلامی را پل بین مردم و مسوولان دانست و گفت: مردم گزارش‌های از تخلفات مدیران را با اعضای شورای اسلامی در میان می‌گذارند و ما هم بر حسب وظیفه آن را با مدیران کل در میان می‌گذاریم.
عضو شورای اسلامی شهر مارگون با تاکید بر اینکه رسیدگی سریع به پرونده‌های تخلفات ضرورت دارد، افزود: رعایت قانون باید ملاک کارها قرار گیرد. برخی پرونده‌های هیئت تخلفات آموزش و پرورش بیش از 6 ماه بوده که خاک می‌خورند و انتظار می‌رود هیئت تخلفات سریع و عادلانه برخورد کند.
رئیس شورای اسلامی شهرستان بویراحمد خواستار تعیین تکلیف مدیران پروازی آموزش و پرورش در مناطق و شهرستان‌ شد و گفت: در برخی مناطق رئیس، معاونان و مدیران مدارس پروازی هستند، بالای 50 درصد مدیران و آموزگاران آن منطقه پروازی هستند آیا مدیر و معلم پروازی می‌تواند به نحو احسن به وظایفش عمل کند.
دانشی نسب بیان کرد: مانده‌ام چگونه برخی افراد در مناطق مسئولیت گرفته‌اند ولی آن منطقه یا شهر را محل مناسبی برای زندگی خانواده‌شان نمی‌بینند.
وی خواستار برخورد جدی با مدیران پروازی در آموزش و پرورش شد و تاکید کرد: طبق بررسی‌های میدانی در برخی مناطق بیش از 50 درصد مدیران و اموزگاران نیز پروازی هستند.
دانشی‌نسب در ادامه از مسائل آموزش و پرورش در بخش سیلاب و کلوار پرده برداشت و گفت: منطقه محرومی همانند سیلاب و کلوار از توابع بخش مارگون بویراحمد حیات خلوت سیاسون شده است برای نورچشمی‌ها ابلاغ مدیر مدرسه صادر می‌شود در حالی که از سرباز معلم استفاده می‌کنند.
رئیس شورای اسلامی شهرستان بویراحمد تصریح کرد: در یکی از مدارس همین بخش برای فردی ابلاغ مدیر صادر شده و در حالی دانش آموز در این روستا بوده ولی به دلیل نبود معلم ترک تحصیل کرده‌اند.
 وضعیت کمبود فضای آموزشی در یاسوج و روستاهای اطراف بحرانی است
 مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه وضعیت کمبود فضای آموزشی در یاسوج و روستاهای اطراف آن بحرانی است، گفت: در صورت عدم چاره اندیشی این بحران به یک انفجار اجتماعی تبدیل می‌شود.
هادی زارع‌پور در این نشست اظهار داشت: اینکه کیفیت آموزش در برخی مناطق استان پایین بوده را تایید می‌کنم.
وی با تاکید بر اینکه هم اکنون با بحران کمبود فضای آموزشی در شهر یاسوج، مادوان و روستاهای اطراف روبه‌رو هستیم، عنوان کرد: در صورت عدم برنامه ریزی برای برطرف کردن این مشکل در آینده‌ای نچندان دور دچار یک انفجار اجتماعی در این مناطق می‌شویم.
زارع‌پور خواستار ارائه نقشه شهر مادوان به آموزش و پرورش با هدف بررسی فضاهای آموزشی دیده شده در این نقشه شد و ابراز کرد: بعد از اینکه مشخص شدن اراضی فضاهای آموزشی دیده شده که مالکیت آن در اختیار چه افراد و اداراتی بوده می‌توان بهتر برنامه ریزی کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هیچ گونه ردیف اعتباری برای آموزش و پرورش و همچنین ادار کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در زمینه خرید زمین مورد نیاز احداث مدارس پیش بینی نشده و انتظار داریم سازمان مدیریت و برنامه ریزی در این زمینه تدبیری بیندیشد.
زارع‌پور افزود: 38 درصد کارکنان دولت در مجموعه وزارت آموزش و پرورش مشغول بکار بوده ولی در مجموع سهم این وزارتخانه از بودجه 11 درصد بوده که به نوعی توازن و تعادل رعایت نشده است.
وی تصریح کرد: سهم آموزش و پرورش از تولید ناخالص داخلی ناچیز بوده به گونه‌ای که این سهم یک درصد است در حالی در برخی کشورهای دنیا بیش از 17 درصد است.
زارع‌پور تاکید کرد: آموزش و پرورش پرداخت‌ها و مطالبات معوقی دارد که به یک درد مزمن تبدیل شده و هر ساله با یک کسری بالا وارد سال مالی جدید می‌شود.
بنا بر این گزارش، متأسفانه آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با وجود ظرفیت بالایی که در حوزه دانش آموزی دارد، از دوره‌های گذشته سیاست بر سایر مقولات علمی، فرهنگی و آموزشی اولویت داشته است به طور مثال در کنکور سال 97 خبری از موفقیت دانش آموزان بویراحمدی در مناطق مختلف مارگون، لوداب و چیتاب مخابره نشد.
به نظر می‌رسد که هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد باید یک تیم قوی برای شناسایی ضعف‌ها و اشکالات آموزش و پرورش بویراحمد تشکیل دهد و کمی هم دغدغه آموزش و پرورش بویراحمد و دانش آموزان آن را داشته باشد.
جایگاه علمی آموزش و پرورش بویراحمد کجاست؟ هر ساله چند دانش آموز این بزرگترین شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد در المپیادهای مختلف ملی و بین‌المللی شرکت می‌کنند. اسامی دانش‌آموزان دارای رتبه برتر در کنکور 97 در کشوی میز کدام مدیر آموزش و پرورش بویراحمد است؟ علت ناتوانی آموزش و پرورش بویراحمد برای ایجاد فضای آموزشی مناسب در شهر مادوان چیست؟ آیا مسوولان آموزش و پرورش بویراحمد دغدغه دانش آموزان را ندارند، این‌ها سووالاتی است که مسوولان آموزش و پرورش استان و بویراحمد باید به آنها پاسخ دهند؟
به زودی گزارشی از روند و پشت پرده انتصاب مدیران آموزش و پرورش بویراحمد، مارگون و لوداب در همین سایت خبری منتشر خواهد شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بزرگترین مشکل آموزش و پرورش خود مدیرکل و معاونین ایشان هستند،!!!!!!!!
شهرم
Iran, Islamic Republic of
واقعا آموزش و پرورش مارگون
ایل
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای مسئولین متخلف
قلی
Iran, Islamic Republic of
هیت تخلفات اداره کل اموزش وپرورش کسانی را که طرف دار آقای زارع نماینده بویراحمد باشد اگر بزرگترین جرم را در اموزش وپرورش انجام دهند کاری بکارش ندارند ولی کسانی که طرفدار آقای هدایت خواه بوده یا کاندیداهای دیگر بجز تاج گردون پرونده آنها به هیت نرسیده رای هیت صادر شده وکسی هم نیست از اقایان ارجمند. وجهانبازی. سوال کند.
همکار
Iran, Islamic Republic of
قلی جان اگه راست میگی اسم واقعیت را بگو تا تخلفاتت را از طریق همین سایت منتشر کنم تا روسیه شود هر انکه در او غش باشد
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
درپاسخ به قلی ....آنچه ادعا کرده ای باید ثابت شود وگرنه مسیرقانونی طی خواهد شد
دوست
Iran, Islamic Republic of
شما چکاره مملکت هستید که اینگونه به همه می تازید بهتره اول به وظیفه خودتون بپردازید بعد دیگران ...حتما در زمان مسوولیت خود و دوستانتان همه جا بهشت بود
والدین
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برا آموزش و پرورشی که برا نفرات برتر کشوری خود جایزه سی هزارتومانی میده...تاسف و هزار تاسف بر چنین مدیرانی
باقررررررررر
Iran, Islamic Republic of
الحق که پاک و شجاعی
مهندس
Iran, Islamic Republic of
/خوب که شورای شهر مارگدن هستی نه شورای شهر مادوان.
امیر
Iran, Islamic Republic of
ممنونم از زحمات جناب دانشی عزیز خداقوت
انقلابی
Iran, Islamic Republic of
سپاسگزارم از زبان گویای مردم مارگون و حومه جناب اقای دانشی
ببر احمد
Iran, Islamic Republic of
جانا سخن از زبان ما می گویی
رضایی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
اقای دانشی خوب فرمودیدباید در مورد آموزش و پرورش لوداب که آقای مدیر کل باید از رییس قبلیش اجازه بگیره و مدیرشو مشخص کنه نگفتید.
مدیر لوداب یکی دو ماه کنار رفته و در کنار زارع پور نشسته و خودش قرار یکی را بهش معرفی کنه تا بزاره بجاش.
آقای زارع پور پشت پرده چیزها میگذرد ما هم میدانیم و واگذار به خدا با اینهمه ترفنده ها ........خوردن ندارند.......
Iran, Islamic Republic of
سلام جناب اقای مدیرکل اکر میخواهید به این ناتوانی در دانش اموزان پی ببرید حالا که پست بندی اموزکاران پایه ابتدای در حال انجام هست به محل پست بندی سری بزنید و با این همه بی عدالتی و جناح بازی 70/ سوالات شما جواب داده خواهد شد
مارگون
Iran, Islamic Republic of
خودت چی که معلم پروازی هستی البته حق داری از آموزش پرورش که به تو اینقدر میدان داده انتقاد کنی در حالیکه خونه ات یاسوجه در مرز مارگون به یاسوج بصورت پاره وقت با حقوق تمام مشغول به کار هستی راستی به خودت چی میگی؟؟؟چرا آموزش پرورش شهرستان بویراحمد اقدامی نمیکند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
آهای کبنا خبرهاتو مطابق با آن چیزی که شخص در جلسه هست درج کن نه اینکه بعد از جلسه طرف برود از منابع مختلف یه مطالبی که خود از درکش ناتوان هست گردآوری کند برات بفرستد شما هم انتشار بدید
Iran, Islamic Republic of
شما بپردازید به شهری که به شهر ارواح تبدیل شده
رسالت خودتون فراموش کرده اید شما که میلرزید سخن میرانید و هیچ وقت بوی خدمت نمیدهد فقط دنبال مطرح کردن خود هستید ره به جایی نمیبرید
مارگون
Iran, Islamic Republic of
باسلام
نميدانم آقای دانشی یادشان رفته در ادوار گذشته که ایشان در اداره مارگون مشغول به کار بودند سیاست و سرکوب بر منطقه به ویژه حوزه آموزش و پرورش حاکم بود!!! آیا ایشان یادشان رفته که با دخالت قومی رای شورای شهر مارگون بدست آوردن !!! افسوس برای منطقه ای که شما شورای آن باشید ،
احمد
Iran, Islamic Republic of
والا اون عده ای که مشکل اخلاقی دارند را حداقل برکنار کنید .....واقعا زشته که آموزش و پرورش آلوده باشه به مدیریت های ناپاک و چشم حرامی که دنبال ناموس مردم هستند
سید
Iran, Islamic Republic of
لوداب نزدیک به 20رتبه برتر کنکور داشت ولی هیچ اطلاع رسانی نشد.
سید
Iran, Islamic Republic of
لوداب نزدیک به 20رتبه برتر کنکور داشت ولی هیچ اطلاع رسانی نشد.
یاحق
Iran, Islamic Republic of
شماکه دم ازعدالت میزنی چراعموی خودت رابدون ضابطه برای نیروی خدماتی شهرداری درفلان شدکت معرفی کردی وسه عضودیگرهم یکی برادرخانمشو ودیگری برادرش ودیگری هم برادرش وشهردارهم دونفرنورچشمی معرفی کردین ماباقی مردم چکاره اند ضمناازمغازه پلمپ شده برادرشهردارتوسز قانون بانصب بنرجلوی آن بخاطر خریدوفروش موادمخدر سخن بگو توطرفدار حقی یاخصومت شخصی داری خدای جای دیگه بفریادت برسه حق همیشه پیروزاست
کریمداد
Iran, Islamic Republic of
متاسف بود برای. دست بقیه هست
.را همه روشنه آقای ....
.را در اموزش و پرورش رواج دادی...
تاسف داره
جهانزیر
Iran, Islamic Republic of
. و همکاران شهره بازار شده
مدیر باید چشم پاک باشد
کهزاد
Iran, Islamic Republic of
کبنا جان
اقا اسنا. مارگون و اداره اش را چگونه بهتون برسونیم تا سیه شود انکه در او غش باشد
باغی
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما که چوب تو.کردی
شجاع مرد شهرم
تقی
Iran, Islamic Republic of
. موقوف ناکامی جوان ها درتعلیم تربیت دست پروده دوره خودتون هست تنها دوره ای که در اموزش پرورش تفاوت نیست چهار سال گذشته تاحالاست بنده در دوران شمایک دونه تشویقی هم نداشتم درحال حاضر عدالت اموزش وقت شناسی سازماندهی به جا به حق برقراره وحتی مدیر اموزش پرورش مارگون جهت انجام کارهایش از زن وخانواده دور مانده وبه تنهایی ودلسوزی درهفته از شنبه تا پنجشنبه با تفکر وبرنامه ریزی درطبقه زیر خانه اش بادست تهی ونبود بودجه داره کار مدیریتیشو انجام میده کمتر مدیری با این خصوصیت دیدم خدا انشالله هم علمشو زیادتر کنه هم عمرشو
مارگون
Iran, Islamic Republic of
حیف وصد حیف که. اون هم بارای ادامای
پلنگ
Iran, Islamic Republic of
حیفم میاد از . میگن تهمت ازگناهان کبیره است ولی راحت .میزنند یارو خودش پروازیه ولی میگه چون فقط روز جمعه درنماز جمعه مارگونم دیگران پروازین این .نمیزارن که ادمای موفق سکاندار مدیریت باشند انگیزه کارشونه میگرن بابا بروخاکی یز....بازهم بگم.......؟
Dk
Romania
درود بر جناب دانشی مرد ازاد اندیش و بزرگمنش که خداوند استعداد حق گویی رو به ایشان عنایت فرمودن...حفظه الله و کثره الله امثاله...
Iran, Islamic Republic of
جناب زارع پور ضمن سلام وعرض ادب فکرکنم خودحضرتعالی نیک واقف هستین که شخصی بنام سالاری ازدبیران انگشت شمارو فعال ریاضی درشهرستان گچساران بوده وتاسال گذشته چندین سال در آموزشگاه علامه باسابقه ای درخشان مشغول انجام وظیفه بوده ولی اکنون درسال جدید دانش آموزان از وجود ایشان محروم گشته اند بنده بعنوان یک شهرونداز حضرتعالی بعنوان بالاترین مقام تعلیم وتربیت استان خواهش دارم جهت جلوگیری ازافت تحصیلی این مرکزخاص ترتیبی اتخاذفرماییدتا دانش اموزان مثل سالهای پیش ازایشان یعنوان دبیرخویش محروم نباشند
مارگون
Iran, Islamic Republic of
والا اموزش وپرورش که واقعا باناچیزی وفقر بهتر از دوره های قبل بوده ولی با امدن شورای های جدید مارگون وتغییر شهردار چمن روی تپه لاله های رنگین فلکه فضای سبز بلوارها ودرختان خیابانهاهمگی روبه زردی وخشک شدن چمنزار تبدیل به خارو خاشاک اقای دانشی با امدن شما شورا وشهردار شهرمان بی روح وادم های عاقل مارگون مهاجرت وشهر راترک کردند شما وظیفه ی خودتونه فراموش کردید وتوهین به ما معلمین حوزه ی مارگون نمودید خودتونه براپاسخ اماده نمایید
حمید
Iran, Islamic Republic of
آقای دانشی شیر مادرت حلالت
یکی از همون سرباز معلم ها را میشناسم برای مثال در روستای آبگل سیلاب کلوار سرباز معلم زدن ولی مدیریت اون مدرسه را برای یکی از عزیزانشان که در مارگون بود و نزدیک بازنشستگی زدن ، هر چه بدبختی میکشیم زیر سر امثال بیضایی و زارع پور که آپ بویراحمد و مارگون هیچ براشون مهم نیست .
یه موضوع اگه میشه کمتر معلم غیر بومی بزنن مارگون برای مثال من خودم غیر بومی هستم و بیشتر دغدغه رفت و امد غذا و ...... را دارم و کمتر به فکر درس دادن هستم .
وسلاااام
تقی
Iran, Islamic Republic of
اهای کبنانیوز چرابعضی ازپیاماراحذف ونمایش نمی دهید مدیر سایت که نباید سیاسی بازی کنه بعضی ازنظرها راحذف یانمایش ندهد
Iran, Islamic Republic of
ازطرف تعداد کثیری از شهروندان مارگون وحومه ازتلاش مستمردلسوزانه وپیگیرریاست محترم اموزش پرورش مارگون جناب اقای اختری درسالهای گذشته وحال تقدیر وتشکر عرض خسته نباشید داریم والا بی عدالتی در دیگر ادارت مارگون ازجمله شورا وشهرداری به عینا می بینیم وقابل رویت است در..ان را فراموش کردیدافسوس براشهری که حاکمش.
Iran, Islamic Republic of
با سلام اقاي دانشی عزیز درمورد اظهار نظر شما در باره آموزش وپر ورش 1- با تدبیر مدیر محترم معلمین پر وازی در منطقه مارگون انتقال داده شد به یاسوج 2-.ن معلم پروازی هستین 3- اگر راست میگویی می خواهی کمک به آموزش وپر ورش کنی. بیا و کمک کن نظر درست بده مطمئن باش مدیر محترم از نظر ات درست استقبال میکنه. ........
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1