تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۹
کد مطلب : ۴۰۲۲۷۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد:

مدیران باید پاسخگوی اشتباهات مدیریتی خود باشند

۲
۰
مدیران باید پاسخگوی اشتباهات مدیریتی خود باشند
کبنا ؛رضا دهبانی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: امروزه در کنار دولت‌ها، رسانه‌ها و افکار عمومی در تعیین معادلات نقش بازی می‌کنند که این موضوع ذیل «دیپلماسی رسانه‌ای» تعریف می‌شود و کارگزاران سیاسی ما برای اینکه بتوانند به اهداف خودشان در منافع ملی برسند باید به این مهم توجه کنند و به ابزار رسانه‌ای مجهز شوند.
 وی بابیان اینکه دشمنان و مخالفان نظام از ابزار رسانه‌ای در جهت منافع خود خوب استفاده می‌کنند و مدام ما را به‌عنوان تروریست و جنگ‌طلب معرفی می‌کنند گفت: ما هم باید بتوانیم از این دیپلماسی رسانه‌ای خوب استفاده کنیم و لذا نقش رسانه‌ها در راستای منافع ملی و امنیت ملی نقش بی‌بدیلی است و امروزه رسانه در کنار نیروی نظامی نقش مکملی در کشور دارد.
 دهبانی‌پور تهدیدات حوزه رسانه را نیز یادآور شد و تصریح کرد: گاهی رسانه‌ها می‌توانند تهدیدکننده باشند آنجا که با قلم و کارهای رسانه‌ای امنیت جامعه ما را مورد تهدید قرار می‌دهند.
 وی با تأکی بر جایگاه رسانه به‌عنوان رکن چهارم دمکراسی در کشورهای توسعه‌یافته و نقش آن در تسریع مسیر حرکت کشورهای عقب‌مانده به سمت دمکراسی بیان داشت: رسانه‌ها می‌توانند به حضور مردم در تعیین سرنوشت خودشان کمک کنند و هم‌چنین حکومت‌ها را وادار به پاسخگویی نمایند و با انتقادات خود حکومت را متوجه اشتباهاتشان کنند.
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد رسانه‌ها را چشم بینای ملت خواند که می‌توانند همگرایی بین مردم و حکومت را رقم بزنند و به‌نوعی وجدان ناظر بر اعمال نظام باشند.
 وی بابیان اینکه رسانه از یک‌سو تلاش می‌کنند تا فرایند اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی را ایجاد کنند و مانع از هرگونه پنهان‌کاری حکومت‌ها شوند و حکومت‌ها را در معرض قضاوت افکار عمومی قرار دهند به رسالت دیگر آن‌ها نیز اشاره کرد و تصریح کرد: در آن‌طرف نیز باید نگاه کنیم که رسانه باید نماینده ملت باشد و خدمات نظام را به مردم ارائه دهد و افکار عمومی را آگاه کند و باعث ارتقای آگاهی مردم و جامعه شود و به برجسته‌سازی برخی نگرش‌های مثبت در جامعه کمک کند.
 دهبانی‌پور یکی از کارهای مهم رسانه را ایجاد امنیت ذهنی و فیزیکی دانست که اگر چنین مهمی اتفاق نیفتد سبب رقم خوردن ناامنی و تشویش افکار عمومی در نقطه مقابل می‌شود.
 این مسئول فرهنگی در ادامه اضافه کرد: یکی از آثار رسانه‌ها سیاسی کردن توده‌هاست چراکه رسانه‌ها با پخش اخبار در سطح وسیع در جامعه خودبه‌خود مسائل سیاسی را نیز ارائه می‌کنند که گاهی در اثر بدعملی از این لحاظ دچار مشکلاتی می‌شویم و شاهد هستیم که همگان در همه امور دخالت می‌کنند و همه سیاسی می‌شوند و گاهی به عرصه‌های ورود می‌شود که نباید بشود.
 وی با تفکیک قائل شدن میان ناسیونالیسم افراطی و شوونیسم با ناسیونالیسم مثبت و ملی که باعث تقویت همبستگی ملی می‌شود خاطرنشان کرد: جامعه ما یک جامعه موزاییکی است جامعه‌ای با ترکیب قومیتی متفاوت و انگاره‌های مذهبی متفاوت که رسانه باید در چنین جامعه‌ای در راستای همبستگی ملی حرکت کند و در شرایط امروزی این نیاز جامعه ماست.
 دبیر شورای فرهنگ عمومی استان در کنار تأکید رسانه‌ها بر ناسیونالیسم مثبت در جامعه توجه برجهان گرایی و نکات مثبت جهانی را نیز خواستار شد و بیان داشت: رسانه می‌تواند در تحکیم پایه‌های امنیت ملی مؤثر باشد و ضمن انعکاس واقعیت‌ها از توزیع موارد منفی همچون بحران افزایی و جنگ نمایی جلوگیری کند.
 تأکید بر منافع ملی را اولویت مهم کشور دانست و بابیان اینکه امروز منافع ملی ما باید بیش از هر دوره‌ای مدنظر باشد گفت: منافع ملی اولی به هر چیزی در کشور است و با توجه به اینکه اصل و اساس کشور مطابق فرمایش امام راحل (ره) «حفظ نظام از اوجب واجبات است» باید بر اولویت منافع ملی تأکید داشت.
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در پایان دو توصیهٔ توجه به اخلاق حرفه‌ای رسانه و هم‌چنین سواد رسانه‌ای را به‌عنوان دو نیاز مطرح کرد و اظهار داشت: مادامی‌که رسانه‌ها بتوانند به رسالتی که بر عهده‌دارند خوب عمل کنند ما هم به‌عنوان دستگاه نظارتی در کنار شما و مدافع حقوق شما خواهیم بود و این ترکیب امروز که رسانه و پلیس در کنار هم هستند مایه خوشحالی ما و بیانگر قدرت امنیتی نرم پلیس در جامعه است.
نام شما

آدرس ايميل شما

خلبان
United States
بزرگترین اشتباه
انجمن
Iran, Islamic Republic of
.سرشار از اشتباه مديريتي هستين
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1