تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۲۳
کد مطلب : ۴۰۲۲۷۳
در گفت‌وگو با رئیس پلیس فتا مطرح شد

جزئیات دستگیری «ا.ب»، «ز.م» دو سارق اینترنتی کهگیلویه و بویراحمد در همدان

۰
جزئیات دستگیری «ا.ب»، «ز.م» دو سارق اینترنتی کهگیلویه و بویراحمد در همدان
کبنا ؛رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از  شناسایی و دستگیری دزد اینترنتی که به روش اسکیمر مبلغ ۷۵۰ میلیون ریال سرقت کرده بود خبر داد و گفت: متهمین که دستفروش بودند با نصب دستگاه اسکیمر، حساب‌های شهروندان را خالی می‌نمود.
سرگرد روح الله شهبازی پور در تشریح این خبر اعلام کرد: در پی وصول چندین فقره شکایت مبنی بر اینکه کارت عابر بانک آنها در اختیار خود شکات بوده ولی مبالغ هنگفتی بدون اطلاع آنان از حسابشان کسر شده است، که با تشکیل پرونده قضایی، رسیدگی در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: با توجه به موضوع پرونده و نحوه برداشت صورت گرفته به لحاظ متصور شدن وقوع جرم به صورت اسکیمر مراتب به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت. در این راستا کارشناسان این پلیس با انجام اقدامات پلیسی به صورت شبانه روزی موفق به شناسایی متهمین با هویت‌های «ا.ب»، «ز.م» شدند که طی عملیات غافلگیرانه و اخذ دستور قضایی در استان همدان متهمین را دستگیر و به مقر این پلیس در استان منتقل نمودند.
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: پس از بررسی‌های صورت گرفته و انجام تحقیقات از متهمین بیان داشتند حدود چند ماه پیش در میادین اصلی شهر یاسوج اقدام به دست فروشی با قیمت مناسب می‌نمودند و با نصب یک دستگاه اسکیمر در ورودی کارتخوان، اقدام به کپی کارت شهروندان نموده و در یک فرصت مناسب مبالغ مورد نظر را به صورت خرید طلا و سکه برداشت می‌نمودند که ارزش برداشت‌های غیرمجاز از حساب شکات حدوداً 750 میلیون ریال می‌باشد.
سرگرد شهبازی پور خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.
رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه وبویر احمد با اشاره به اینکه اسکیمر دستگاهی است که اطلاعات کارت‌های بانکی افراد را به‌صورت غیر قانونی کپی می‌نماید، گفت: این دستگاه بر روی کارتخوان های بانکی نصب می‌شود، لذا در صورتی که دید قطعه‌ای اضافه بر روی دستگاه کارتخوان نصب شده است و یا دارای شکستگی و چسب خوردگی است کارت بانکی خود را نکشید و سعی کنید از دستگاه دیگری استفاده کنید و یا وجه خرید را نقداً پرداخت کنید 
این مقام ارشد انتظامی به شهروندان توصیه کرد: در هنگام خرید به هیچ وجه کارت بانکی و رمز آن را در اختیار فروشندگان قرار نداده و حتماً عملیات بانکی را خودشان انجام دهند و در هنگام وارد کردن رمز بانکی مراقب باشند کسی رمز آنها را نبیند.
وی ادامه داد: یکی از بهترین راه‌ها جهت جلوگیری از سوء استفاده دیگران از حساب بانکی تغییر دوره‌ای رمزهای بانکی می‌باشد.
سرگرد شهبازی‌پور در پایان سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir را منشاء انتشار اخبار حوادث و هشدارهای آموزشی پلیس فتا اعلام کرد و گفت: کارشناسان متخصص و فنی پلیس فتا به عنوان پشتیبان سایت آماده  دریافت گزارشات مردمی و اخذ نقطه نظرات شهروندان و کاربران می‌باشند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1