تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۹
کد مطلب : ۴۰۲۲۶۸
آیت‌الله ملک‌حسینی:

تقطیع گفته‌ها، ناجوانمردانه‌ترین حرکت در فضای رسانه‌ای است / قلم‌های دو پهلو خیانت به جامعه است

۰
تقطیع گفته‌ها، ناجوانمردانه‌ترین حرکت در فضای رسانه‌ای است / قلم‌های دو پهلو خیانت به جامعه است
کبنا ؛نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد:
 نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد گفت: انعکاس و انتشار ناقص و تقطیع کلمات، سخنان و مطالب ناجوانمردانه‌ترین حرکت در عرصه رسانه‌ای است.
 آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی روز پنجشنبه (25 مردادماه 97) در جمع اعضای هیات رئیسه خانه مطبوعات کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: انجام این حرکت که نوعی مغلطه کاری و سفسطه محسوب می‌شود بزرگترین و بدترین خیانت به حوزه رسانه، ادبیات و آینده جامعه است.
وی فضای مجازی را در این برهه زمانی بسیار لرزان، شکننده و سرشار از دروغ پراکنی ها و شایعه سازی ها به جای بیان واقعیت‌ها دانست و بر ضرورت تفکیک قائل شدن و تفاوت میان فضای رسمی ورسانه ای با فضای مجازی در جامعه تاکید کرد.
نماینده مردم کهگیلویه وبویراحمد در مجلس خبرگان رهبری، گفت: در فضای مجازی دروغ می‌شنوی، تکذیب دروغ هم می‌شنوی وبه نوعی تکذیب در تکذیب‌ها و تسلسل‌ها در آن فراوان است.
آیت الله ملک حسینی با تاکید بر اینکه باید مراقب بود که فضای رسانه‌ای و رسمی به این نوع تسلسل و کارکرد فضای مجازی دچار نشود، گفت: ترور شخصیتی افراد به راحتی در فضای مجازی نشانه می‌رود، آبروها بر باد می‌رود، معامله‌های نامشروع در آن شکل می‌گیرد و روز به روز این فضای آلوده تکرار می‌شود اما در عین حال برخوردها هم تاکنون اثرگذار نبوده است.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد اضافه کرد: تجربه نشان داده که برخوردهای جزایی و قضایی نیز تاکنون برای اصلاح روند فضای مجازی کارساز نبوده است.
آیت الله ملک حسینی خطاب به صاحبان قلم در عرصه مطبوعات رسمی و رسانه‌های مکتوب یادآور شد: به نظر می‌رسد گاهی اوقات تشابه‌های کارکردی بین این 2 فضای موجود شکل می‌گیرد که بسیار خطرناک است.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مندرجات ومحتویات رسانه‌های مکتوب ورسمی باید همواره مبتنی بر واقعیت‌های موجود باشد، گفت: فضایل انسانی و اخلاق ایجاب می‌کند که فضای مطبوعاتی باید بر پایه خیرخواهی، صداقت و دوراندیشی استوار باشد.
وی تصریح کرد: انسانی که قلم به دست می‌گیرد باید بداند که نسبت به حال و آینده مسئول است.
آیت الله ملک حسینی یادآورد شد: هرگاه احساس شد که کارکرد یک رسانه بر پایه صداقت، دوراندیشی و خیرخواهی باشد می‌توان ادعا کرد که چنین رسانه‌ای، رسانه فاخر و قابل اطمینان است.
آیت الله ملک حسینی ادامه داد: هرگاه این عناصر (صداقت و دوراندیشی) در عرصه رسانه‌ای شکل گرفت، سایر عناصر مورد نیاز و ضروری نیز معناو مفهوم پیدا می‌کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به داشتن قلم پویا و به روز در فضای مطبوعاتی تاکید کرد و گفت: ضرورت تحقق این مهم افزایش میزان مطالعه و تحقیقات عمیق، متنوع و خواندن آثار ونوشته های افراد صاحب اثر و صاخب قلم در عرصه‌های گوناگون است.
وی با بیان اینکه قلم‌های به کار رفته ومطالب انتشار یافته در فضای مجازی آنقدر مبتذل، پیش پا افتاده و نشان از زوال ادبیات است، گفت: گاه این نوع و شیوه نگارش در فضای رسانه‌ای و مطبوعاتی و یا سرمقاله‌ها نیز قابل مشهود است.
آیت الله ملک حسینی جذب مخاطب به هر شیوه و قیمتی را برای رسانه بسیار خطرناک دانست و گفت: اینکه برخی رسانه‌ها با این تصور که برای آنکه این فضای مجازی اینگونه پرمخاطب شده پس او هم باید به دنبال جذب و افزایش مخاطب به هر قیمتی باشند، خطرناک و نوعی خیانت به آینده جامعه محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه افزایش میزان مخاطبان در فضای مجازی مبتنی بر یک اصل ناروا و ناپسند شکل گرفته است، گفت: چنین شیوه‌ای چنانچه در دنیای مطبوعات معنا و مفهوم پیدا کند بسیار وحشتناک است.
وی ابراز داشت: کسی که می‌خواهد در مطبوعات قلم بزند و وارد این عرصه حساس شود باید سعی کند که به طور مستمر به معلومات و دانش روز خود بیفزاید و روازنه یک واژه‌ای نو در نوشته‌ها و مقالات و مندرجات رسانه‌ای خود به کار گیرد.
آیت الله ملک حسینی گفت: قلم زدن‌های دو پهلو و پیچیده دور از شان و ساحت اخلاق حرفه‌ای و رسانه‌ای و خیانت به جامعه و آینده این عرصه است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1