تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۶
کد مطلب : ۴۰۲۲۶۶
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد:

هر 4 ازدواج یک طلاق در کهگیلویه و بویراحمد / موضوعاتی که از دست استان خارج است

۰
هر 4 ازدواج یک طلاق در کهگیلویه و بویراحمد / موضوعاتی که از دست استان خارج است
کبنا ؛معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بکارگیری سیاست های کارشناسی شده در راستای تحقق اهداف شورای راهبردی جمعیت استان و رفع چالش های پیش روی این حوزه ضروری است.
محمد کاظم نظری ظهر پنجشنبه (25 مردادماه 97) در نشست شورای راهبردی جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور مدیران برگزار شد، افزود: هم افزایی و همفکری با در نظر گرفتن تحقق اهداف سیاست های چهارده گانه این محور در استان مورد تاکید است.
 نظری با بیان اینکه جمعیت استان به نسبت کشور جوانتر است، ابراز داشت: باید به دنبال حل مشکلات جوانان باشیم.
 نظری با اشاره به بخشی از آسیب های اجتماعی، اظهار کرد: آمار سال ۸۹ استان ثبت یک طلاق به ازای هر ۱۰ ازدواج را نشان می دهد و این در حالی است که علیرغم همه اقدامات انجام شده و تلاش ها، این آمار به یک در چهار مورد ازدواج رسیده است.
 وی افزود: توانمند سازی مراکز مشاوره ای و هدفگذاری بیش از پیش در حوزه حل اختلاف ها نقش موثری در کاهش طلاق استان دارد که تاکنون نیز اقدامات زیادی در این بخش شکل گرفته است.
 معاون سیاسی و امنیتی استاندار افزایش جمعیت استان را از دیگر موارد قابل بررسی در این حوزه عنوان کرد و گفت: توجه به توسعه شاخص ها با در نظر گرفتن مهاجرت ها و میزان افزایش جمعیت ضروری است.
 نظری خواستار فعالیت دستگاه ها بر محور ۱۴ سیاست ابلاغی به شورای راهبردی جمعیت و در قالب کمیته های تخصصی شد و گفت: حوزه اشتغال جوانان و آسیب های اجتماعی نیز باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.
 وی افزود: ما با یک پیک جمعیت جویای کار روبه رو هستیم که باید توجه بیش از پیش به این بخش را عملیاتی کنیم.
 
مسن‌ترین مرد و زن در کهگیلویه و بویراحمد 104 و 117 ساله هستند
 سید محمدعلی تقوی نیز در این نشست با اشاره به جمعیت 713 هزار نفری استان گفت: مسن‌ترین مرد استان 104 ساله و مسن‌ترین زن 117 سال سن دارند.
 مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: 44 درصد جمعیت استان روستایی و 56 درصد شهری هستند که باید سهم جمعیت روستایی استان افزایش یابد.
 در ادامه نشست حسن نوروزی بیان کرد: اولویت‌های مهم سیاست‌های کلی جمعیت 14 بند دارد که در استان مشخص و برای اجرای به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شود.
 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دو اولویت استان بحث پراکندگی جمعیت و کاهش نسبت طلاق به ازدواج است که برای این دو اولویت تلاش و برنامه‌ریزی شود و سایر اولویت‌ها را ادارات تعیین کنند.
 اما سید محمدکاظم نظری معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در جمع‌بندی نشست امروز با بیان اینکه جوانی جمعیت استان یک مزیت است، بیان کرد: برای حل مشکلات قشر جوان تلاش و اقدام شود و به دنبال حل مشکلات قشر جوان باشیم.
 وی عنوان کرد: معضل طلاق در یک دوره شش ساله افزایش چشم‌گیر داشته و از هر 4 ازدواج یک مورد به طلاق منجر می‌شود که نگران کننده است و کاهش آن نیاز به راهکارهای جدیدی دارد.
 نظری عنوان کرد: از جمله این راهکارها توانمند شدن و فعالتر کردن مراکز مشاوره خانواده و تمرکز بر روی شوراهای حل اختلاف است، ضمن اینکه برای افزایش نرخ موالد در استان مراکز ناباروری در حال ساخت بوده و همچنین مرگ و میر کودکان زیر یک سال و زیر 5 ساله در حال کاهش است.
 این مسؤول با بیان اینکه برخی از مشکلات در زمینه جمعیت از دست استان خارج است و باید در کشور به صورت ملی حل شود گفت: بخشی از مهاجرت‌ها در استان اجتناب‌ناپذیر و  به دلیل وجود برخی کمبودها و مشکلات است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1