تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۳۴
کد مطلب : ۴۰۲۲۳۷
در نشست دانشجویان بسیجی و مدیرکل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد عنوان شد

مهدوی‌مطلق: هیچ مسئولی از مطالبه‌گری معاف نخواهد بود / 60 درصد نقدینگی استان در دست 4 نفر

۱
۰
مهدوی‌مطلق: هیچ مسئولی از مطالبه‌گری معاف نخواهد بود /  60 درصد نقدینگی استان در دست 4 نفر
کبنا ؛روز سه شنبه 22 مردادماه 97، نشست شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی با حضور مدیرکل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
در این نشست دانشجویان بسیجی سؤالاتی صریح و شفاف پیرامون کوه خواری، رانت‌خواری، استخدام‌های فله‌ای، فرار از مالیات، تخلفات مدیران و نمایندگان و پتروشیمی سقاوه بویراحمد مطرح کردند.
مسئول بسیج دانشجویی استان در این نشست گفت: بسیج دانشجویی پیگیر به حق مردم هستند اجازه نمی‌دهند دشمن به بهانه این مشکلات در چهره انقلاب خدشه وارد کنند انقلاب ما به ذات خود مشکلی ندارد اگر مشکلی هست از عملکردهای سایر دستگاه هاست.
شهرام مهدوی‌مطلق بیان کرد: دستگاه قضا به عنوان بازوی اجرایی حقوق اسلامی مسؤول تحقق عدالت است این مطالبه‌گری از همه مسؤولان خواهد بود و هیچ مسئولی از این مطالبه‌گری معاف نخواهد بود و اگر مدیری اجازه مطالبه‌گری ندهد اعلام می‌شود، دستگاه قضا همانقدر که مقتدر است ممکن است مظلوم نیز باشد.
وی افزود: در چند ماه اخیر همه نگاه ملت به دستگاه قضا است دانشجویان نیز بازوهای این مطالبه‌گری ها هستند.
در ادامه مدیرکل دادگستری استان ضمن تبریک روز مقاومت، اظهار کرد: قشر دانشگاهی همیشه یک نیروی مقاوم در کنار ولایت‌فقیه است که باید از ظرفیت دانشجویان در عرصه فرهنگی، اقتصادی و امنیت استفاده شود.
مزارعی افزود: قدرتی که نظام جمهوری اسلامی ایران دارد این قدرت از بسیجیان است، شما سپر بلای هستید سپری که در مقابل دشمن دوام دارد و برای اسلام می‌ایستد و شما خواص بصیر مردم هستید.
وی تصریح کرد: امروز جنگ اقتصادی در جامعه است و متأسفانه برخی هم در داخل دشمن را همراهی می‌کند که رسالت بسیج دانشجویی روشنگری جامعه است و باید مقاومت کنیم و امروز در جنگ اقتصادی کشور نظارت بر بازار، عدم گران‌فروشی، مردم را اذیت نکردن و همچنین مدیران باید در حوزه اقتصادی طوری عمل کنند که فرهنگ‌سازی شود تا این مشکلات بد اقتصادی به‌ زودی برطرف شود.
وی افزود: شما دانشجویان در حوزه دانشگاه‌ها کارهای فرهنگی در زمینه‌های سیاسی اقتصادی فعالیت کنید و نباید بگذاریم زحمات نسل گذشته هدر رود باید آن را نگهداریم باید همچون شهید حججی و سایر شهدا باشیم.
امروز خیلی‌ها منتظرند رهبر لب تر کند تا جانشان را در طبق اخلاص بگذارند. در بحث جنگ اقتصادی کار فرهنگی کنیم تا بازویی برای کمک به دستگاه قضایی باشیم.
حجت‌الاسلام مزارعی ادامه داد: در مسئله احتکار دیروز دستگاه قضا توسط اخبار مردمی محل احتکار را پیدا کرد، برخی از مسؤولان گفتند انبار این اقلام غذایی خلاف قانون نیست اما با بررسی و پافشاری دستگاه قضا خلاف قانون بودن و احتکار این اقلام ثابت شد، امیدواریم که همه احاد مردم در این زمینه ها  نیز همراهی کنید که سلامت و امنیت جامعه اسلامی را داشته باشیم.
مزارعی عنوان کرد:  یکی از کارهای و رسالت دستگاه قضا ایجاد امنیت است دستگاه قضا در بعد امینت در حوزه اجتماعی فوق‌العاده حساسیت داریم، برخی موارد را نمی توان اطلاع رسانی کرد، معذوریت های بین المللی وجود دارد چرا که دشمن از برخی از آنها سو استفاده می کند.
وی افزود: در برخورد با مفسدان در سال ۹۵ سه مدیرکل را در استان بازداشت کردیم لذا در این خصوص بخشی را رسانه ای نکردیم و بخشی را رسانه‌ای کردیم، در بحث استخدام‌ها نیز مدیری که این کار را کرده بود رسیدگی کردیم پرونده در حال بررسی است و در حال مدیریت شدن است، گاهی به شدت از اطراف برای مدیران سفارشات می آید اما ما به این موارد توجهی نمی‌کنیم به هیج سفارش و توصیه ای اعتنا نشد برخوردها لازم را انجام دادیم.
مزارعی بیان داشت: در بحث استخدام‌های فله‌ای که در استان کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت، سال 95 مدیری که 12 نفر از اقوام خود را استخدام کرده بود، جلوی آن را گرفتیم و هنوز هم پرونده‌اش مفتوح است و علاوه بر استخدام‌های فله‌ای این مدیرکل پرونده دیگری هم دارد که رأی آن صادر شده و حبس آن مدیر هم صادر می‌شود، حکم شلاق و حبس مدیران دیگر برای استخدام‌های فله‌ای هم صادر شده است.
مزارعی تصریح کرد: برخی از اطراف مدیران استانی را سفارش می‌کنند، اما گوش ما برای این سفارش‌ها بسته است و اعتنایی به هیچ‌یک از افراد نکرده‌ایم، سازمان بازرسی با مدیران برخورد کرده و حتی مدیری هم محدود شده است.
وی با اشاره به اینکه در انتخابات همیشه مشکل داشتیم، اظهار کرد: در سلامت انتخابات ورود نمی‌کنیم چون متولی انتخابات افراد دیگری هستند اما هنگامی‌که تخلف و جرمی صورت گیرد دستگاه قضایی ورود می‌کند.
رئیس دادگستری استان افزود: ما در نظارت دستگاه‌های اجرایی ورود پیدا کردیم و باغ‌های شهری برخی از این مدیران و مسئولان را تخریب کردیم و همچنین در سروک یاسوج جلوی بسیاری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز مدیران را گرفتیم.
مزارعی گفت: متأسفانه برخی از سازمان‌های متولی برای تخلفات مدیران، مسئولین استانی و سازمان‌های دولتی در استان سکوت می‌کنند و سخنی نمی‌گویند، اما ما برای این تخلفات ورود می‌کنیم.
وی افزود: چرا 60 درصد از نقدینگی‌ها در دست 4 فرد در استان است چرا این‌ها هستند و بقیه نیستند؟ برای اقدامات لازم و ورود دستگاه قضایی درخواست ارسال مستندات از نهادهای انقلابی و مردمی کردیم اما با گذشت یک سال  هنوز گزارشی به دست ما نرسیده است. در برخی از موارد نمی‌توانیم کار فیزیکی انجام دهیم از متولیان پیشگیری از وقوع تخلفات و مردم گلایه هم داریم که همه مطالبه گر باشند.
رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه قضایی با همکاری پلیس اطلاعات امنیت عمومی این استان 70 هزار و 796 کیسه برنج 10 کیلویی خارجی احتکار شده را در یاسوج کشف کرد.
حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی امروز در این نشست بابیان اینکه سؤالی پرسیده شده که آب پتروشیمی سقاوه بویراحمد از کجا تأمین می‌شود؟ اظهار کرد: ابتدا باید خود پتروشیمی احداث بشود بعد آب آن تأمین شود، افرادی که می‌خواهند اساس آن را ایجاد کنند باید ابتدا پول آن را تأمین کنند.
مزارعی افزود: بنده اگر بخواهم ساختمانی را احداث کنم ابتدا می‌گویم که آقای استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مسئولین برنامه‌وبودجه استان برای احداث این ساختمان 100 میلیون تومان دارایی دارم و 20 میلیون تومان هم شما کمکم کنید تا عملیات آن را آغاز کنم.
وی تصریح کرد: آن‌کسی که می‌خواهد پتروشیمی بویراحمد را احداث کند و هزار میلیارد تومان هم برای آن هزینه کند باید بیاید و بگوید که این 500 میلیارد تومان آورده ایشان است و مقدار اندکی هم دولت اعتبار کمک کند.
رئیس‌کل دادگستری استان گفت: کسی که هنوز نمی‌تواند بیاید اعلام کند که این مقدار پول برای احداث پتروشیمی بویراحمد دارد چطور عملیات اجرایی آغاز می‌شود؟ ما هنوز در این قسمت از اعتبارات گیر کرده‌ایم.
وی افزود: وقتی کسی می‌خواهد یک کار بزرگ و عظیمی را انجام دهد باید یک آورده‌ای داشته باشد بدون آورده که نمی‌شود، اگر قرار باشد که دولت پول بدهد و فرد دیگری آن را احداث کند، بنا بر این به هر یک از شما جوانان هم پول بدهند کمتر از بنده و دیگری نیستید می‌توانید بروید و احداث کنید.
وی بابیان اینکه اگر تسهیلات بدون آورده است باید این تسهیلات را به همین جوانان بسیجی بدهید تا بروند و بسازند، گفت: اگر قرار است که استان تسهیلاتی را برای ساخت‌وساز اختصاص دهد تا مجموعه و مردم مرتفع شوند باید به یک جوان حزب الهی و مؤمن که دستش هم خالی است اختصاص دهد، 10 نفر از این جوانان را بیاورید و این هزار میلیارد که قرار است به آن سرمایه‌گذار که آورده هم ندارد به این جوانان بدهید.
رئیس دادگستری استان تأکید کرد: آقایان ابتدا بیایند و بگویند که این مقدار آورده ما هست تا بنده و مردم بدانند و بعد عملیات را آغاز کنند.
وی افزود: البته ما خوشحال می‌شویم که کسی پولی در استان بیاورد و کاری را انجام دهد تا رونق، کارآفرینی و اشتغال‌زایی صورت گیرد اما اگر بنا بر سو استفاده باشد ما با تمام قدرت جلویش را می‌گیریم و مهم هم نیست چه کسی باشد.
مزارعی اظهار داشت: می‌خواهم همه بشنوند که هیچ‌کسی حاشیه امن در کنار ما ندارد هیچ‌کسی. بنده با همهٔ قدرتم نه از تهدید جانی می‌ترسم نه از لشکری می‌ترسم بلکه قول به شما می‌دهم که حتی اگر چک سفید امضا هم سرازیر کنند نگاهشان نخواهیم کرد.
وی بیان داشت: نباید بگذاریم که زحمات نسل‌های گذشته هدر برود، باید این انقلاب را نگه‌داریم و امروز هنوز هم افراد و تعدادی زیادی هستند که جانشان را فدای انقلاب می‌کنند و در میدان هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اسامی را اعلام کنید
عمل کنید. فایده نداره
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1