تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۲۰
کد مطلب : ۴۰۲۲۳۶
در نشست بررسی اجرایی بافت فرسوده دوگنبدان مطرح شد

عادت بد مدیران کهگیلویه و بویراحمد از زبان تاجگردون

۰
عادت بد مدیران کهگیلویه و بویراحمد از زبان تاجگردون
کبنا ؛نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس با انتقاد از عادت برخی مدیران در جهت جذب سرمایه‌گذار و یا تسریع در روند اجرایی طرح‌ها گفت: مدیران در پیامی به من می‌گویند آقای تاجگردون به فلان سرمایه‌گذار بگویید با من تماس بگیرد تا من بگویم چه کار کند.
نشست بررسی اجرایی بافت فرسوده  دوگنبدان با حضور نماینده مردم گچساران و باشت، معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، معاون عمرانی استاندار، فرماندار، مدیران کل،  روسای بانک‌های عامل،  روسای ادارات در سالن کنفرانس فرماندار گچساران برگزار شد.
در این نشست غلامرضا تاجگردون اظهار کرد: طرح نوسازی و بهسازی بافت فرسوده دوگنبدان به عنوان یک پایلوت کشوری در شهر دوگنبدان در حال اجرا است.
نماینده مردم گچساران و باشت با بیان اینکه این نشست به منظور ارزیابی و رفع مشکلات بافت فرسوده  دوگنبدان برگزار شده است، گفت: در حال حاضر تعداد دو هزار و ۱۴۴ واحد برای نوسازی و مقائم سازی واحدهای مسکونی خود در ستاد بازآفرینی تشکیل پرونده داده‌اند.
وی افزود:  از مجموع این تعداد یک هزار و ۶۱۳رواحد نقشه صادر و تعداد یک هزار و ۱۰۴ واحد پروانه ساخت این واحدها از سوی شهرداری دوگنبدان  صادر شده است.
تاجگردون با بیان اینکه در فاز اول اجرایی بازسازی واحدهای مسکونی بافت فرسوده دوگنبدان تعداد سه هزار و ۱۰۰ واحد پیش‌بینی شده است، ابراز کرد: در حال حاضر تعداد ۹۱۵ واحد در مرحله نازک کاری و بهره‌برداری از واحدهای مسکونی خود در بافت فرسوده هستند.
وی  در ادامه با بیان اینکه تعداد ۲۰۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان در سرانه فضای سبز بازآفرینی بافت فرسوده دوگنبدان قرار گرفته است، عنوان کرد: برای جابه جایی این تعداد واحدها ۴۸ هکتار زمین  تصویب شده است که با احداث به صورت انبوه سازی این تعداد واحدها جابه جا خواهند شد.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس  مبلغ ۱۷۰ میلیارد تومان از سوی یارانه و تسهیلات بلاعوض به بازآفرینی بافت فرسوده دوگنبدان اختصاص داده شده است، بیان کرد: برای بازآفرینی بافت فرسوده دوگنبدان ریالی از منابع استانی و یا شهرستانی به این طرح اختصاص داده نشده است.
تاجگردون  با بیان اینکه در سال گذشته از سوی اعتبارات بنیاد مسکن مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان برای بازسازی میدان محله سادات اختصاص داده شد، گفت: با بازسازی واحدها در بافت فرسوده دوگنبدان ارزش واحدهای مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان افزایش خواهد یافت.
وی با انتقاد از برخی از مدیران در جهت جذب سرمایه‌گذار و یا تسریع در روند اجرایی طرح‌ها اظهار کرد: عادت بدی که در استان است این است که مسوولان می‌گویند کسی به ما زنگ نزد.
تاجگردون افزود: مدیران در پیامی به من می‌گویند آقای تاجگردون به فلان سرمایه‌گذار بگویید با من تماس بگیرد تا من بگویم چه کار کند.
نماینده مردم گچساران و باشت  عنوان کرد: دولت در فاز اول برای بازسازی و نوسازی بافت فرسوده دوگنبدان تعداد ۳ هزار واحد وام ارزان با کارمزد چهار درصد به صورت قرض الحسنه در نظر گرفته است..
وی با انتقاد از روند کندی اجرای بازسازی بافت فرسوده دوگنبدان  گفت: این تسهیلات از سال ۱۳۹۴ تا کنون در اختیار اهالی بافت فرسوده دوگنبدان قرار گرفته شده است اما روند نوسازی و بازسازی به کندی پیش می‌رود.
تاجگردون با بیان اینکه در هیچ کجا این چنین تسهیلات  در اختیار بازسازی و نوسای بافت فرسوده قرار نمی‌گیرد، افزود: در کرمانشاه مبلغ ۴۰ میلیون تومان و ۵ میلیون تومان به صورت بلاعوض  به زلزله‌زدگان اختصاص داده شده است.
نماینده مردم گچساران و باشت در ادامه با اشاره به همکاری بانک‌های عامل در جهت پرداخت تسهیلات بازسازی بافت فرسوده دوگنبدان اظهار کرد: متاسفانه از تعداد ۶۲۵ واحد بافت فرسوده معرفی شده به بانک ملت تنها سه واحد تسهیلات دریافت کرده‌اند.
وی گفت: عملکرد بانک ملت در پرداخت تسهیلات بسیار ضعیف است.
تاجگردون با بیان اینکه از تعداد ۶۲۵ واحد معرفی شده به بانک ملی تعداد ۵۷۳ واحد تسهیلات دریافت نموده‌اند، ابراز کرد: از تعداد ۵۰۰ واحد معرفی به بانک مسکن تعداد ۲۲۳ واحد و  از تعداد ۶۲۵ واحد معرفی شده به بانک صادرات ۱۱۸ واحد  تسهیلات خود را دریافت نموده‌اند.
وی با بیان اینکه بیشترین بازسازی واحدها ی مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان در محلات رادک و سادات بوده است، گفت: در محله کیامرثی ۱۸ درصد و در محله لبنان ۹ درصد از واحدهای مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان مقاوم سازی شده است.
تاجگردون با بیان اینکه از تعداد پنج هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان تعداد دو هزار و ۲۰۰ واحد در محله کیامرثی و لبنان واقع است، گفت:  بازسازی و مقاوم سازی در این محلات بسیار کم است.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس با اشاره به اینکه تعداد۱۶۸ واحد در محله کیامرثی و لبنان در بازگشایی رینگ معابر قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این تعداد واحدها جهت بازگشایی رینگ معابر تخریب و در حال آواربرداری است.
وی افزود: با تخریب این تعداد واحدها روند نوسازی و مقاوم سازی در محله کیامرثی و لبنان تسریع خواهد یافت.
تاجگردون با بیان اینکه بدنه تجاری شهر دوگنبدان در محله لبنان قرار و کیامرثی قرار گرفته است، عنوان کرد: یکی از دلایلی کندی نوسازی در این محلات واحدهای تجاری و افزایش قیمت مصالح و آهن آلات است.
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1