تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۳
کد مطلب : ۴۰۲۲۳۰
در گفت‌وگو با کبنا مطرح شد

احسانی: آیا استاندار کهگیلویه و بویراحمد از ناتوانی مدیرکل راه خبر ندارد

۳۵
۸
احسانی: آیا استاندار کهگیلویه و بویراحمد از ناتوانی مدیرکل راه خبر ندارد
کبنا ؛ روز به روز گلایه‌ها و اعتراض‍ها به محمدعلی علیمردانی مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در حال افزایش است، بعد از گلایه و انتقادهای غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت، علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و برخی از مردم روستاهای استان و مردم منطقه لوداب از «علیمردانی»، سید حسین احسانی از پیمانکاران معروف و فعالان اقتصادی و عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در گفت‌وگویی به انتقاد از «علیمردانی» پرداخت و اظهار کرد: مشکلات زیادی در حوزه راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، اولین بحثی که در این رابطه مطرح می شود، رفتن آقای علیمردانی از اداره کل راه و شهرسازی است. چرا که همین مسئله باعث شده تمام کارها تحت شعاع رفتن و یا ماندن این مدیرکل قرار بگیرد و به نوعی اداره کل دچار روزمرگی شده و بعضی تصمیم گیری های ایشان برای حفظ جایگاه خود می باشد.
 این فعال اقتصادی و عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به ضعف مدیریتی در اداره کل راه و شهرسازی، افزود: ضعف مدیریتی باعث شده که قراردادهای زیادی در این اداره کل بلاتکلیف بماند و سازمان تأمین اجتماعی از این بلاتکلیفی اداره کل راه و شهرسازی بر اساس قانون استفاده کرده و پول پروژه های جاری و یا حقوق پرسنل را بابت حق بیمه پروژه ای که اجرا نشده و یا اینکه اجرا شده و طلب پیمانکار پرداخت نشده است، برداشت می کند.
احسانی با بیان اینکه شرایط سختی را در اداره کل راه و شهرسازی سپری می‌کنیم، گفت: این اداره کل بیش از 400 قرارداد باز دارد که 10 درصد آن فعال است و مابقی پروژه ها و قراردادها به دلیل نبود اعتبار و یا ضعف پیمانکار و یا سوء مدیریت رها شده اند.
وی افزود: قراردادهای اداره راه، یا در حال اجرا می باشند و یا اینکه به دلیل کمبود اعتبار تعطیل می باشند و یا اینکه به دلیل ضعف پیمانکار رها شده است و راه و شهرسازی تکلیف این پروژه ها را مشخص نمی کند و همین امر سبب شده بدهی اداره راه به سازمان تأمین سر به فلک بکشد.
این کارشناس حوزه عمرانی تصریح کرد: به دلیل عدم مکاتبه اداره کل راه و شهرسازی با تأمین اجتماعی و بلاتکلیف ماندن پروژه ها تأمین اجتماعی اقدام به صدور اجرائیه و برداشت پول پروژه هایی که با هزاران مشقت و خون دل خوردن ها به دست آمده از حساب راه و شهرسازی می نماید.
احسانی گفت: آیا نمایندگان و مسوولان استان کهگیلویه و بویراحمد نمی دانند به دلیل سوء مدیریت در راه و شهرسازی این پول ها برداشت می شود و از طرفی پروژها نیمه کاره رها و تعطیل می شوند.
وی ادامه داد: چرا باید پول اهدایی ستاد برکت و نفت را که به پروژه های این استان محروم جهت کمک تخصیص داده شده است بابت حق بیمه پروژه های اجرا شده و یا نشده، برداشت کنند. چرا نباید کسی پاسخ دهد، آیا آقای استاندار کهگیلویه و بویراحمد از سوء مدیریت و ناتوانی مدیرکل راه و شهرسازی خبر ندارد و آیا مدیرکل راه باید برای پروژه های به اتمام رسیده اعتبارات جدیدی در نظر بگیرد و یا فقط برای راضی نگه داشتن سایرین پروژه جدیدی باید تعریف کند.
 این پیمانکار معروف استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: متأسفانه اداره‌کل راه و شهرسازی به دلیل مدیریت ضعیف نتوانسته است از حقوق مردم و پیمانکارانی که در حال اجرای پروژه‌ها می‌باشند، دفاع کند. جهت اطلاع آقای تاجگردون بخشی از پول‌های مربوط به پروژه گچساران به پازنان را سازمان تأمین اجتماعی در تاریخ 11 / 96 برداشت کرده است. آیا آقای هاشمی نماینده کهگیلویه بزرگ می‌داند، مقداری از پول اهدایی ستاد برکت را به محور دم عباس، تأمین اجتماعی برداشته کرده است.
وی تاکید کرد: نمی توان سازمان تأمین اجتماعی را مقصر خواند، این اداره راه و شهرسازی است که پروژه ها را بلاتکلیف کرده و مکاتبات لازم را انجام نداده به هر دلیلی و همچنین اعتبارات لازم جهت بدهی خود در پروژه های به اتمام رسیده به برنامه و بودجه پیشنهاد نداده است.
احسانی خطاب به مسوولان استان، اظهار کرد: آیا اطلاعات دقیقی از تعداد پروژه های اداره راه در دست دارید؟ آیا می دانید چند درصد آنها رها شده است و چند درصد آنها فعال هست؟ تعداد قراردادهای باز چند تا است؟ چند پروژه به دلیل ضعف پیمانکار تعطیل و یا رها شده اند. به چه دلیل راه و شهرسازی اگر پول پرداخت بیمه پروژه ای که انجام شده را ندارد، اقدام به برگزاری مناقصه در همان ردیف اعتباری کرده است.
 این پیمانکار به برگزاری مناقصه 5 قطعه گچساران اشاره کرد و گفت: یکی از ضعف‌های اداره کل راه و شهرسازی برگزاری مناقصه این 5 قطعه است، مناقصه پروژه جاده گچساران-پازنان-گچساران –باباکلان سال گذشته انجام گرفت که به دستور مدیرکل مناقصه ابطال گردید، حالا فشارهای جانبی و یا هر دلیل دیگری بوده، خدا بهتر می داند.
وی افزود: برای بار دوم مناقصه برگزار شد که باز هم بعد از 4 ماه تأخیر در بازگشایی از طرف شخص آقای مدیرکل با شکایت یکی از پیمانکاران به هیئت رسیدگی مناقصات، ابطال کردند.
وی افزود: محور گچساران-پازنان که در سه قطعه در حال اجرا بوده، تعطیل می باشد و وقتی قرار است که پول این پروژه را تأمین اجتماعی برداشت کند، هیچ انگیزه و عقلانیتی جهت ادامه کار پیمانکار نمی‌ماند و مطمئناً اگر فکری به حال راه و شهرسازی و سوء مدیریت آن نگردد به زودی با توجه به شکایت پیمانکاران طلب کار و بدهی تأمین اجتماعی حتی ممکن است حواشی زیادی به وجود آید.
این پیمانکار استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: سه خواسته از استاندار کهگیلویه و بویراحمد و سایر مسوولان ارشد این استان دارم، اولاً مشخص کردن تعداد قراردادهای راه و شهرسازی (فعال، راکد و بلاتکلیف) و علت قراردادهای راکد و بلاتکلیف. دوماً؛ بررسی دقیق میزان بدهی واقعی اداره راه به تأمین اجتماعی و همچنین میزان مبلغی که به دلیل سوء مدیریت از حساب اداره راه و شهرسازی برداشت شده است. سوماً؛ علت برگزاری مناقصات و ابطال آنها توسط مدیرکل راه و شهرسازی روشن شود. آنچه البته به جایی نرسد فریاد است.
نام شما

آدرس ايميل شما

حمید
France
شماچکاره ایدکه خاسته از استاندار داری.جایگاه خودت روبدان برادر
سید عباس
Iran, Islamic Republic of
جایگاه خودش میدانه برو فهم خودت بالا ببر بچه تو کوچکترازاین حرفای
Iran, Islamic Republic of
کبنا سیاسی برخورد نکن لطفا پخش کن .اقای پیمان جو کی عوض میشه تکلیف مردم چیه .ای خدا
Iran, Islamic Republic of
کبنا سیاسی برخورد نکن لطفا پخش کن .اقای پیمان جو کی عوض میشه تکلیف مردم چیه .ای خدا
گچساران
Iran, Islamic Republic of
باور کنید ضعیف نرین مدیر و معاونین دوران تاریخ راه و مسکن در این دوره است.هم مدیر کل ضعیف هم معاونین . بخصوص معاون ساخت راهها . واقعا جای تاسف دارد.
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
جناب احسانی عزیز همه خوب می دانند که نابعالی پیمانکار قدری هستین ودنبال کارخود داری این حرفها را می زنید همه می دانند که وضعیت اعتباری در کل کشور خراب است درثانی جاده پازنان در حوزه گچساران است برین به اقای تاجگردون بگین کو پول مگه نی گن تاجگردون چه کرده ؟؟؟؟؟؟؟
Romania
خیلی خوش تیپی کر با غیرت
همشهری
Iran, Islamic Republic of
شما که یک بچه هستید این همه دارائی را ازکجا اورده اید ؟/////////
سید عباس
Iran, Islamic Republic of
آم زمانی که داشتی باتوپ پلاستیکی در کوچه ها بازی میکردی همان کوچه ها و خیابان ها بابت زحمات بی دریغ امسالی مثل مهندس احسانی فربو د برادر گرامی
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
استان ما مثل اینکه آدم های اینجوری را بیشتر قبول دارن .استانی که نتونه مدیر اینجوری عوض کنه باید هرکاری که بخواد سر استان بیاورد
احمد
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالبه کسی رو میخوان جای علیمردانی مدیرکل راه و شهرسازی کنن که همین الان معاون علیمردانی در حوزه ساخت و توسعه راههاست. اگر این معاون عملکرد خوبی داشت که الان وضعیت راهها استان این نبود. فقط دنبال فامیل بازیه و برادر و پسر عموش و پسر داییش و پسر خالش و چندین مورد دیگه رو به راه و شهر سازی و دستگاههای نظارت غالب کرده و از یه طرف پیام میده به روشنفکر که من باهاتم از این طرف به زارع میگه باهاتم از اون طرف. تاجگردون رو میکنه و هر مدیر کلی هم که اومده براش زده که برکنار بشه و خودش بشه مدیرکل. ظاهرا. در وزارت راه و شهرسازی داره و مرتب احضارش میکنن به خاطر. نمیدونم استاندار چرا بدون هیچ تحقیقی میخواد ایشون رو جایگزین علیمردانی کنه
حمید
France
میدونی مدیرکل داره این هفته میره وگرنه این حرفا رونمیزدی.
سید عباس
Iran, Islamic Republic of
اگه نمیرفت هم چیزی بارش نبود در ثانی شما کربودید نشنیده اید وگرنه همان مواقع که مدیر راه هم بود در چندین مرتبه مهندس مراحل احترازش را رودرو به این مدیر راه گفته بود
حمید
France
میدونی مدیرکل داره میره وگرنه این حرفا رونمیزدی
امیر
Iran, Islamic Republic of
چرا قبلا این حرفها رو نزدین برادر حالا که بگومگوی رفتن علیمردانی دراومده انتقاد میکنی دقیق یک روز بعد از خبر رفتن مدیرکل ...حنای هیچکدومتون دیگه رنگی نداره
محمد
Iran, Islamic Republic of
حرف مفت نزن ایشون یکی از بهترین مهندس های ما هستند
Iran, Islamic Republic of
خودت حرف .نزن راست میگه
پیمانکار
Iran, Islamic Republic of
نون اینجوری هم خوردن نداره از کاسه ای که نمی خوری . الان یا پول پیمونت گیرت نیومده از همون پیمونایی که 3 به یکش سود هست یا پیمان می خوای بت ندادن
سید عباس
Iran, Islamic Republic of
آره حق داری نفهمی اگه مهندس احسانی نانش حرام باش اصلا نان حلال گیر نمیاد
گچساران
Iran, Islamic Republic of
خخخخخ احساني همون اقازاده ياپيمانكاريه كه ديروز پابه پاي مدير كل راه ميرفت الان مدير كل كم محلش كرده دست زده به قلم خخخخ واقعا مسخرس
ياسوج
Iran, Islamic Republic of
اقا زاده يا همون پيمانكار احساني چي شد مدير كل راه شهرسازي كار بهت نداده ناراحتي ازش اخي بميرم برات اقا زاده
دنا
Iran, Islamic Republic of
به به اقاي احساني چي شد تا ديروز تعريف دكتر عليمرداني روً ميدادي چي شد اقاي احساني پشت كردي ي دفعه بهش هه
باشت
Iran, Islamic Republic of
اقاي احساني خدا جاي حق نشسته ما پيمانكاران تورو ميشناسيم دكتر عليمرداني رو هم ميشناسيم چي شد احساني شما كه جلو پا مدير كل فرش پهن ميكردي
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
صددرصد كار بهش نداده عليمرداني دق كرده احساني
رضا
Iran, Islamic Republic of
استانی که زورش نرسه همچنین مدیرانی را عوض کنه باید هم هر کاری که به خوادسراین استان بیاره کسی هم چیزی نگه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
کبنا چرا نظرات را نمیزنی مگه مدیر نظرت را گرفته
علی
Iran, Islamic Republic of
نظر که نم زنید چقدر احسانی به شما پول داده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟///
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
.بلطف .آورده ده ها میلیاری رسیده .یکی نیست بگه شما روز اول هیچ چی نداشتی حالا می خوای جای مدیر کل راه رو بگیری. رو بزنی اینم صد میلبارد دیگه. خوبیش اینه که این پول ها رو نمیشه با خودمون ببریم اون دنیا.این پول ها حق ناس هست و بس.هه😠
Iran, Islamic Republic of
بنظر بنده ایشون بیشتر از همه پیمانکاران حق وناس بلده
دژسلیمان
Iran, Islamic Republic of
با توجه به شناختی که بنده از جناب مهندس احسانی دارم ایشون یه انسان متشخص و کاردان هستن و یقین میدانم ایشون بی دلیل چیزی را به کسی نسبت نمیدن.اگه چن تا کارشناس و پیمانکار مث احسانی داشتیم شک ندارم در حوزه راه و راهسازی تا چن سال آینده هیچ مشکلی نداشتیم.
دژ
Iran, Islamic Republic of
جناب مهندس احسانی مایه افتخار این استان هستن.آرزوی سلامتی وتندرستی برایشان داریم...
Iran, Islamic Republic of
سلام خدمت جناب آقای مهندس احسانی مردی خیر دوست داشتنی و وافعا زحمت کش و خدمت گذار پروژه های ایشان به بهترین شکل ممکن انجام می گیرید من به عنوان یک جوان ایرانی که در این استان زندگی میکنم و خدا را گواه می گیرم نه تالان ایشان را دیدم و یا رابطه ای با ایشان داشتم ولی وقتی در جاده های که ایشان تمام کردند قدم میگذار م احساس غرور میکنم از صمیم قلب بابت خدمت شما به اجتماع و کار کردن بی عیب نقص تان سپاس گذارم آقای مهندس حسین احسانی کاش در این استان دوتا فعال اقتصادی و کاردان پیمانکار خوب چون شما داشتیم خدا اجرتان بدهد
گچساران
Iran, Islamic Republic of
خداوند حافظ شما باشد جناب مهندس احسانی،سلامتی و تندرستی شما را از ایزد منان خواستاریم.
سید عباس
Iran, Islamic Republic of
تشکر و قدردانی از مهندس حسین احسانی فر به خاطر فعالیت ها و خدمتات در به اجرا رساندن طرح های بسیار باکفیت در تمام نقاط استن
Adel
Iran, Islamic Republic of
مهندس احسانی عزیز مایه افتخار استانمان هستند.
امامزاده دموکراسی شفا نمی‌دهد؟!

امامزاده دموکراسی شفا نمی‌دهد؟!

ینکه برای مردم این ادراک ساخته شود که از صندوق رای نمی‌توانند سرنوشت‌شان را عوض کنند....
اصولگرایانی که نمی‌خواهند در آستانه انتخابات اصولگرا باشند!

اصولگرایانی که نمی‌خواهند در آستانه انتخابات اصولگرا باشند!

ضرغامی: «اصلا من اصولگرا نیستم. اشکال بزرگ ما این است که یک پوست خربزه از ابتدا زیر پای ...
پایان وهم آقای پوپولیست

پایان وهم آقای پوپولیست

 پس از 6 هفته تلاش بی وقفه و نافرجام «دونالد ترامپ» برای بی اعتبار کردن پیروزی رقیب دموکراتش،...
1