تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب : ۴۰۲۲۲۶
گزارش:

روایتی از اقدام جهادی مدیرکل کهگیلویه و بویراحمد

۶
۰
روایتی از اقدام جهادی مدیرکل کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛مدیرکل بحران استان کهگیلویه و بویراحمد شبانه در عملیات میدانی اطفای حریق در منطقه حفاظت شده میمند حضور پیدا کرد و از نزدیک مشکلات و نارسایی‌ها را پیگیری و بررسی قرار داد.
به گزارش کبنا، مدیریت جدید بحران استان کهگیلویه و بویراحمد در دوره جدید در حالی کار خود را آغاز کرد که ارتباط گسترده و تنگاتنگی با اصحاب رسانه برای انتشار اخبار مربوط به حوادث و بحران‌ها و فرهنگ سازی جهت کاهش آسیب‌های ناشی از بحران‌های احتمالی داشته است.
وحید محمدی تبار که در روز معارفه خود رک و صریح وعده داد که سعی خواهم کرد در مسیر مدیریت جهادی و انقلابی و از نوع شهید باکری‌ها قدم برداریم این گونه که معلوم است آستین‌ها را بالا زده و خود به صورت میدانی در طول یک ماه مدیریت در عرصه حضور داشته است.

آن گونه که محمدی تبار می‌گوید از ۲۰ تیرماه ۹۷ تا ۲۰ مردادماه تعداد ۱۲ فقره آتش‌سوزی و تخریب آتش ۶۶.۸۳ هکتار بوده که در این یک ماه با مدیریت شبانه روزی و حضور در عملیات‌های میدانی و هماهنگی‌های لحظه‌ای با تمام دستگاه‌هایذی ربط حداکثر مدت زمان اطفای حریق ۸ ساعت و متوسط آن ۳ ساعت بوده است ضمن اینکه ۸ ساعت در مراتع حفاظت شده و به صورت شبانه بوده که محدودیت امکانات و شرایط بوده است.
محمدی تبار می‌گوید در مدت مشابه این یک ماه در سال قبل تعداد ۲۱ فقره و وسعت ۱۷۰.۵۲۱ هکتار و حداکثر مدت زمان اطفای حریق ۳ روز بوده است و این دستاورد بزرگ جز با احساس مسوولیت و همراهی مردم و نیروهای بسیجی و نیروهای اداری از مدیرکل تا کارمند از جمله منابع طبیعی و محیط زیست و فرمانداران و بخشداران میسر نبوده است.

مدیرکل بحران استان کهگیلویه و بویراحمد در همین زمینه گفت: دو مورد اعزام بالگرد برای نجات جان یک نفر محیط بان در ارتفاعات دنا و یک چوپان در ارتفاعات خامی داشتیم که از زمان دریافت تماس تا زمان انتقال مصدوم به مراکز درمانی حداکثر ۸۰ دقیقه بوده است و این مهم جز با همکاری رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان و مدیر عامل نفت و گاز گچساران میسر نبوده است.
محمدی تبار در ادامه این گفت‌وگو در خصوص وضعیت رودخانه بشار و دغدغه‌ای که برای روان آب‌ها و رودخانه‌های استان در این بحران خشکسالی دارد اظهار کرد: تعداد ۳ جلسه تخصصی با دستگاه‌های ذی‌ربط به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری داشتیم و ۱۱ جلسه تخصصی و حضوری با دستگاه‌های ذی ربط داشتیم و ۱۷ مورد بازدید موردی و میدانی از رودخانه بشاردر جهت لایه روبی و بازگشایی مسیر رودخانه داشتیم و چندین جلسه برای توجیه کشاورزان برگزار کردیم.

وی گفت: تعداد ۴ جلسه با شرکت آب و فاضلاب شهری استان و ۳ مورد بازدید میدانی از پروژه‌های کلیدی این شرکت برای مدیریت بحران آب برگزار شد و برنامه‌های خوبی در این شرکت در دست پیگیری و اقدام است.
محمدی‌تبار گفت: عمل به قانون و نهادینه سازی فرهنگ مصرف بهینه آب و قطع انشعاب‌های غیر مجاز و رفع معارضات اجتماعی پروژه‌های آبرسانی به یاسوج می‌تواند از مهم‌ترین راهکارهای جلویگری از بحران تنش و بی‌آبی در سطح استان باشد.
روز گذشته مدیرکل بحران استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه تنی چند از خبرنگاران در عملیات میدانی اطفای حریق و ساعت ۲۲ شب تا ساعت ۱ بامداد در منطقه حفاظت شده میمند حضور داشتند.

در کنار نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست و بسیج منطقه سادات محمودی ضمن بررسی مشکلات و نارسایی‌ها نظارت بر عملیات میدانی و پیگیری های لجستیکی حضور داشتند.
اما یکی از جالب‌ترین قسمت‌های این حضور که در آن نشان دهنده از خود گذشتگی مردم و مدیران و همراهی آن‌ها با یکدیگر بود یکی از محیط بانان دنا در خانه خود غذا برای همکاران اعزامی طبخ کرده بود و کفش‌ها و پاهایش در عملیات آسیب دیده بود با حرکتی جالب از سوی مدیرکل بحران استان وحید محمدی تبار مواجه شد به این صورت که آقای مدیر کفش‌های خود را از پای درآورد و به محیط بان به پاس زحمات و خدماتش اهدا کرد که صحنه‌ای از حرکت‌های جهادی را تداعی می‌کرد.(منبع: فارس)
نام شما

آدرس ايميل شما

سیددست افکن
Iran, Islamic Republic of
دکترمحمدی تبارازمدیران توانمندومتخصص درامرمدیریت میباشند.......دکترمحمدی تبارشبانه روزی پابه پای تمام ادارات ومردم پای کاراست...وبنده خودم درآتش سوزی جنگلهای چیتاب مشاهده کردم که بالباس رزم وبسیجی مشغول مهارآتش بودند...البته محمدی تبارزاده مرادن بسیجی ورزمنده دفاع مقدس میباشن.. (پدربزرگوارایشان)ازخودگذشتگی وایثارراازپدبه ارث برده است.....دکترتاج گردون پیروز تمام میدان هامیباشد...
Iran, Islamic Republic of
اشک درچشمام حلقه زده.مگه میشه مگه داریم.فقط اگراین کاردرخفاانجام می شدبهتربود.اینطورریابه نظرمیاد.
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
واقعا قحط الرجال است که.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بابا واسه خوش گذرونی رفته بود.
خبرنگار
Iran, Islamic Republic of
کارها اگر به جوانان باانگیزه واگذار شود مشکلات کشور رفع خواهد شد
خبرنگار
Iran, Islamic Republic of
کارها اگر به جوانان باانگیزه واگذار شود مشکلات کشور رفع خواهد شد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1