تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۲۴
کد مطلب : ۴۰۲۲۱۱
استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی راه توسعه لوداب و مارگون است

۰
سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی راه توسعه لوداب و مارگون است
کبنا ؛ استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرمایه گذاری و نگاه به روی بخش‌های کشاورزی، محیط زیست و صنعت گردشگری در کنار ایجاد زیرساخت‌های مناسب، مسیر توسعه بخش‌های لوداب و مارگون شهرستان بویراحمد را هموار خواهد کرد.
به گزارش کبنا، علی محمد احمدی روز یکشنبه در جمع مردم و برخی از اعضای شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد در بخش‌های لوداب و مارگون، اظهار داشت: توسعه باغ‌ها در زمین‌های شیبدار، تغییر رویکرد کشاورزی از سنتی به روش‌های نوین و اصلاح الگوی کشت در بخش‌های لوداب و مارگون باید با جدیت در دستور کار قرار گیرد.
وی تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی، شرکت آب منطقه‌ای و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و همچنین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با جدیت و برنامه ریزی مطلوب راهکارهای توسعه‌ای در این بخش‌ها را در دستور کار خود قرار دهند.
وی ابراز داشت: هر اقدام اقتصادی و عمرانی در حوزه‌های مختلف در این بخش‌ها باید متناسب با اقلیم این مناطق باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: خدمات قابل توجهی در چهار دهه گذشته به ویژه در دولت تدبیر و امید در این بخش‌ها انجام شده اما به دلیل عمق محرومیت‌ها و مشکلات انباشت شده، خدمات ارایه شده چندان ملموس نیست.
وی شرایط خاص کشور و کمبود اعتبارات و منابع دولتی را یادآور شد و گفت: خدمات و کارهای انجام شده ظرف پنج سال گذشته و با نفت هر بشکه‌ای کمتر از 40 دلار چشمگیرتر از اقدام‌های دولت‌های گذشته با نفت بالای 120 دلار است.
احمدی با اشاره به برخی اقدام‌ها و فعالیت‌های دولت در بخش لوداب، گفت: بهره مندی و اتصال این بخش به جاده ملی پاتاوه -دهدشت و خروج آن از بن بست، بزرگ‌ترین و مهمترین اقدام عمرانی در این بخش بوده است.
وی تاکید کرد: گازرسانی به بیش از 40 روستا، آسفالت و بهسازی راه روستایی با اعتباری افزون بر 300 میلیارد ریال و بهره مندی تمامی روستاهای پیرامونی جاده پاتاوه - دهدشت از دیگر اقدام‌های مهم دولت تدبیر و امید در این بخش است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: در بخش مارگون نیز افزون بر 15 روستا از نعمت برق، حدود 64 روستا از نعمت گاز و بیش از 40 روستا نیز از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند شده‌اند.
وی یادآور شد: حدود 60 کیلومتر راه روستایی بهسازی و آسفالت در این بخش انجام شده و افزون بر 720 میلیارد ریال طرح راهسازی در حوزه آسفالت و بهسازی راه‌های اصلی در بخش مارگون در دست اجراست.
احمدی همچنین تفاهم نامه رفع محرومیت از دهستان زیلایی بخش مارگون بویراحمد را از دیگر اقدام‌های برجسته و ارزنده دولت تدبیرو امید دانست و گفت: بر اساس این تفاهم نامه حدود 50 درصد از اعتبار مورد نیاز طرح‌های زیربنایی و عمرانی در این دهستان توسط این معاونت تامین خواهد شد.
وی تصریح کرد: بر اساس این تفاهم نامه میزان اعتبار پیش بینی شده برای اجرای 10 طرح عمرانی، اقتصادی و زیربنایی در این منطقه افزون بر 720 میلیارد ریال است.
دهستان زیلایی از توابع شهرستان بویراحمد با هشت روستا و جمعیتی افزون بر 12 هزار نفر در 120 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: عمده‌ترین مسائل و مشکلات بخش‌های لوداب و مارگون و خواسته‌ها و دغدغه‌های مردم در حوزه‌های راه، آموزش، مخابرات (فیبر نوری)، کمبود آب شرب و کشاورزی وکمبود پزشک بوده که این مطالبات به‌حق مردم در بازه زمانی یک ماه مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهند گرفت و تصمیمات مقتضی به فراخور نیازها در این بخش‌ها گرفته خواهد شد.
در سفر روز یکشنبه استاندار کهگیلویه وبویراحمد، به همراه نماینده مردم شهرستان بویراحمد و جمعی از مسئولان و برخی اعضای شورای اداری استان به بخش‌های لوداب و مارگون عملیات اجرایی بهسازی و آسفالت راه روستاهای دلی رچ- سرکورکی بخش مارگون به طول 10 کیلومتر آغاز شد.
میزان اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرح نیز حود 430 میلیارد ریال است.
مارگون در 50 کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1