تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۲
کد مطلب : ۴۰۲۲۰۴
در نشست صمیمی با تشکل‌های مردم‌نهاد

واکنش شدید استاندار به سخنان «باقریان»؛ رانت‌خوارنی که چشمانشان به رانت دولت است/ باقریان: عزل کنید تا آقایان رانت‌خواری کنند/ اعتبارات کجا رفت!/ استخدام‌های فله‌ای اجحاف در حق مردم شد

۷
۲
واکنش شدید استاندار به سخنان «باقریان»؛ رانت‌خوارنی که چشمانشان به رانت دولت است/ باقریان: عزل کنید تا آقایان رانت‌خواری کنند/ اعتبارات کجا رفت!/ استخدام‌های فله‌ای اجحاف در حق مردم شد
کبنا ؛نشست صمیمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تشکل‌های مردم‌نهاد در استانداری برگزار شد.
مجید باقریان در این نشست بابیان اینکه بنده فعالیت تشکلاتی غیردولتی را در آخرین روزهای دولت سید محمد خاتمی آغاز کرده‌ام، گفت: چرا مجموعه اعتبارات تخصیصی که در دولت تدبیر و امید در اختیار مؤسسات غیردولتی و تشکل‌های مردم‌نهاد قرار گرفت، طی یک مصاحبه شفاف‌سازی نمی‌شود و چرا همچون آموزش و پرورش استان این اعتبارات را به‌صورت صحیح اطلاع‌رسانی نمی‌کنید.
باقریان افزود: بنده در همین دولت باید پاسخگو باشم چون من درب تک‌تک خانه‌های مردم رفته‌ام و گفتم که این دولت بهتر است و به آن رأی دهید و الآن هم حق‌دارم که بپرسم که شما این اعتبار را به چه کسی داده‌اید و کجا توزیع‌شده است و چقدر به فلانی داده‌اید.
وی تصریح کرد: آیا ممکن است که در این 5 سال موسسه‌ای از رانت استفاده کرده باشد و به فرد دلسوز دیگری هیچ اعتباری داده نشده؟ واقعاً نمی‌دانم واقعاً خارج از ذهنیات بنده است.
باقریان بیان داشت: آقای استاندار شما مردم را مسئول کارهای خودتان می‌دانید در همین موضوع استخدام‌های فله‌ای آیا مؤسسات فرهنگی که نقش نظارتی داشتند نمی‌توانستند به شما کمک کنند؟ و چقدر اجحاف در حق مردم و جوانان مظلوم این استان شد و شاهد بوده‌ایم که از یک خانواده پنج‌تا شش نفر استخدام شدند.
این عضو تشکل‌های مردم‌نهاد افزود: آیا همین افراد در تشکل‌های مردم‌نهاد نمی‌توانستند به‌عنوان بازوان توانمند دولت به شما کمک کنند آقای استاندار کجا کمک خواستید؟
باقریان گفت: فقط 4 نفر در این استان مشاور شدند و خود را همه‌کارهٔ این استان می‌دانند و جز جفایی بر استان چه‌کاری برای این استان انجام داده‌اند؟
وی اظهار داشت: به‌عنوان کسی که احساس می‌کنم بسیاری از رنگ‌ها و جریان‌های این استان را می‌فهمم و باکمال تأسف وقتی‌که سخنی هم بگوییم سریعاً بایکوت می‌شویم، سخن می‌گوییم و سکوت نمی‌کنیم حذفش کنید، بیرونش کنید، اخراجش کنید عزلش کنید تا آقایان بتوانند کارشان را به‌راحتی انجام دهند.
این استاد دانشگاه افزود: مگر انقلاب کرده‌ایم که ما را خفه کنند؟! نه این طور نیست یک رکن اصلی این انقلاب آزادی بود و هست، شما وصیت‌نامه‌های هزاران شهید را بخوانید اکثراً در وصیت‌نامه‌هایشان نوشته‌اند که ما با پارتی‌بازی مخالف هستیم، ما شهید داده‌ایم تا جامعه آرمانی داشته باشیم، اگر به وصیت‌نامه‌های شهدا عمل کرده بودیم امروز شاهد این‌همه بی‌بندوباری در جامعه نبودیم.
باقریان بیان کرد: جناب احمدی شما پرسشگر خوبی هستی، اما باید پاسخگوی خوبی هم باشی.

علی‌محمد احمدی امروز ظهر در این نشست نیز گفت: ما کشوری در حال گذار هستیم و همان‌طوری که در بسیاری از مقوله‌ها مسائل را باهم ادغام می‌کنیم در این زمینه هم دچار ناهماهنگی مسیر شده‌ایم، استنباط و دریافتمان از یک تشکل مردم‌نهاد استنباط درستی نبوده است.
احمدی بیان داشت: تشکل‌های مردم‌نهاد پیمانکار دولت نیست که با ما قرارداد ببند و پولی را برای آن تعریف کنیم و آن‌ها هم اجرا کنند، تشکل‌های مردم‌نهاد ساختار از بطن مردم است که درد مردم را می‌فهمد و مشارکت مردم را می‌بیند و منتقل می‌کند.
وی اظهار داشت: تشکل‌های مردم‌نهاد سیاسی نیست که با مقولات سیاسی برخورد کند، بلکه تشکلی است که صادقانه، بی‌ریا، صریح و بدون از نگاه‌های سیاسی مطالبات مردم را منعکس می‌کند و نگاهش اصلاح‌گرایانه و خیرخواهانه و نگاهی از پایین به بالا هست از بطن پویای مردم بلند می‌شود دردها را می‌فهمد و این درد را منعکس می‌کند.
احمدی بابیان اینکه باید تشکل‌های مردم‌نهاد را به لحاظ اقتصادی توانمندسازی کنیم، گفت: باید کار مردم را به خود آن‌ها دهیم تا فعال شوند، وقتی‌که مهارت در یک جامعه جای مدرک را گرفت و کار مردم را در حوزهٔ اقتصاد به مردم دادیم آن تشکلی که از بطن نگاه اقتصادی بلند می‌شود دیگر چشم‌هایش دنبال رانت دولت نیست که چقدر پول آمده و آقای «میرمحمدی» چه‌کار کرده است.
وی افزود: اصلاً اشتباه این است که از بالا و دولت داریم به تشکل‌های مردم‌نهاد پول می‌فرستیم، باید این را اصلاح کنیم، ما اگر قرار است اعتباری به تشکل‌های مردم‌نهاد داده شود باید مردم را توانمند کنیم و مردم در عرصه‌های مختلف کارآفرین باشند و خلق ارزش‌افزوده کنند و این ارزش‌افزوده باید تزریق شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آن تشکل مردم‌نهادی که چشم‌هایش دنبال رانت دولت است خودش هم شبیه رانت‌خواران می‌شود، لذا حرف زدنش هم شبیه آدم‌هایی است که می‌سنجد و می‌بیند که آیا منفعتش درست است بعد خوب حرف میزند و جلوی مردم طور دیگر صحبت می‌کند که این ویژگی‌های جهان سوم است.
وی افزود: تشکل‌های مردم‌نهادی که با پول دولت ارتزاق کرد، نگاهش نگاه سیاسی می‌شود و نگاه خیرخواهانه، تغلیظ، تصمیم‌گیری‌ها و خروجی هم متفاوت خواهد بود.
احمدی بیان داشت: وقتی‌که «نادیا صداقت» فرماندار زن ما بلند می‌شود و برای مهار آتش به ارتفاعات دنا اقدام می‌کند من مرد باید از خودم بپرسم که غیرت مردانه بنده کجاست! باید در وجود این فرماندار انگیزه‌ای وجود داشته باشد که یک درخت می‌سوزد نه‌تنها حیات ما بلکه گوشه‌ای از طبیعت و تمدن ما می‌سوزد، همه باید برای مهار آتش‌سوزی‌های کوه‌های استان بلند شویم.
وی افزود: آن تشکل مردم‌نهادی که دغدغهٔ مهار آتش‌سوزی را دارد آن فرد می‌تواند جواب بدهد نه تشکلی که دغدغه سیاسی، میز و صندلی، پول و رانت دولت را دارد، آن فرد برای ما تشکل مردم‌نهاد نمی‌شود.
احمدی بیان داشت: دولت موظف است وقتی‌که برنامه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی را دارد، بسترسازی کند نه اینکه بگویید بودجه می‌دهیم و از آن‌طرف کسی که رانت داشت بیاید این بودجه را بگیرد و برود آن تشکلی که دلسوز است هیچ بودجه‌ای تعلق نگیرد.
وی بیان داشت: تأکید می‌کنم که از همه‌کسانی که دلسوزانه دنبال مردم هستند بیاید و آن چیزی در توان داریم حمایت می‌کنیم. از «میرمحمدی» مدیرکل امور اجتماعی استانداری هم خواسته‌ام بودجه تحقیقاتی که برای این استان میاید اگر 2 ریال است بگویید که چه‌کار کرده‌اید، بسیار حساس بوده‌ام که تشکل‌های مردم‌نهاد بویراحمد، دهدشت و باشت باید فرصت برابر به‌اندازه ظرفیتشان داده شود.
احمدی افزود: نباید به‌صرف بگوییم که آقای میرمحمدی یا فلان مسئول رویکرد خاصی و نگاه نابرابر دارند، ما مسئول هستیم و باید پاسخگو هم باشیم و نگاه‌هایمان یکسان است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به حجت‌الاسلام سید علی فتح میرمحمدی مدیرکل دفتر امور اجتماعی استاندار مبنی بر اینکه نماینده تشکل مردم‌نهاد دهدشت فقط 3 دقیقه وقت سخنرانی دارد»، گفت: برای نماینده هر تشکل 5 دقیقه فرصت سخنرانی مشخص شد نوبت به نماینده دهدشت رسید زمان 3 دقیقه شد؟
وی افزود: اختلاس گران حق ما را خوردند، آقایانی که بیشتر از زمان‌بندی سخنرانی می‌کنند حق تشکل‌های مردم‌نهاد را خورده‌اند، اما ما قول می‌دهیم که به‌اندازه نجوم بگیران از تشکل‌های مردم‌نهاد حمایت کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

عبداله
Iran, Islamic Republic of
درود برآقای باقریان درود برشجاعت وغیرتت جناب آقای استاندار استان فلک زده ما محرومتر ونا.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
آقای باقریان درست می گویند چرا اینهمه استخدام فله ای و طایفه ای در استان صورت می گیرد بخصوص در علوم پزشکی ولی استاندار فقط حرف می زند و ورود نمی کند و عملا چیزی از ایشان ندیدیم.
قلی
Iran, Islamic Republic of
اگر استاندار محترم عذر باقریان را نمیخواست هزابارر تعریف وثنای دکتر احمدی را میگفت
Iran, Islamic Republic of
درود بر استاندار فهیم
Iran, Islamic Republic of
درود بر استاندار فهیم
Iran, Islamic Republic of
درود بر استاندار فهیم
Iran, Islamic Republic of
احسنت استاندار دانشمند ، همینطور محکم و استوار با رانت خواران سیاسی برخورد کن و نفس تازه ی به فضای استان تزریق کن درود بر شما
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1