تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۴۰۲۲۰۱
گزارش:

لغو پروازهای تهران-یاسوج و بالعکس / ناتوانی مدیران کهگیلویه و بویراحمد یا قیمت هنگفت بلیط

۰
لغو پروازهای تهران-یاسوج و بالعکس / ناتوانی مدیران کهگیلویه و بویراحمد یا قیمت هنگفت بلیط
کبنا ؛نبود یک شرکت هواپیمایی توانمند و قوی در یاسوج و لغو پروازهای تهران-یاسوج و بالعکس شهروندان و مسافران این دیار را کلافه و سرگردان کرده است. بعد از حادثه تلخ هوایپمای آسمان (ATR)، شرکت هواپیمایی آتا قصد داشت که جانشین شرکت آسمان شود اما به دلیل ناتوانی این شرکت و سوء مدیریت مسوولان استان کهگیلویه و بویراحمد «آتا» نتوانست جانشین به حقی برای آسمان شود. این شرکت به دلیل لغو مکرر پروازهای خود به نوعی هم به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد توهین کرده است و هم دغدغه مردم را ندارد.
در حالی که سایر شهرهای کشورمان با تعداد مسافر کمتر به هیچ وجه پرواز آنان کنسل نمی شود، اما در یاسوج با وجود مسافران زیاد پروازی صورت نمی‌گیرد.
ایسنا نوشت؛ طبق بررسی‌های صورت گرفته پروازهای فرودگاه یاسوج از تهران به مقصد یاسوج به علت بالا بودن قیمت بلیط و استقبال نکردن مردم، دو هفته است که لغو و باطل شده‌اند.
 پس از ماجرای سقوط هواپیما و با توجه به وعده‌های مسئولان به خصوص وزیر راه و شهرسازی با ورود شرکت هواپیمایی آتا به پرواز تهران- یاسوج شاهد بدقولی و گرانفروشی بیش از حد این شرکت هوایی بودیم که بارها ناراضیتی مردم را در پی داشت.
 مردم و مسئولان برای تردد به یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد آن هم در این فصل گرم یا قید سفر را می‌زنند و به صورت زمینی با اتوبوس و سواری به تهران سفر می‌کنند و یا با سختی فراوان از مسیر شیراز- تهران اقدام به مسافرت و پرواز می‌کنند.
 انتظار می‌رود که مسئولان استانی و کشوری برای این مساله چاره ای اساسی بیندیشند و این مشکل مردم یاسوج را برطرف کنند.
«علی محسنیان»، مدیر فرودگاه یاسوج  ضمن تایید خبر لغو و باطل شدن پروازهای فرودگاه یاسوج از مقصد تهران به یاسوج گفت: متاسفانه بنا بر اعلام شرکت هواپیمایی آتا یکسری مشکلاتی در خصوص هواپیماهای امبرائر پیش آمده که از دو هفته پیش منجر به لغو موقتی پروازها شده است.
 وی اظهارکرد: این مشکل تنها گریبان گیر فرودگاه نیست و همه فرودگاه‌هایی که ناوگان امبرائر در انها پرواز داشت با این مشکل مواجه‌اند.
 محسنیان ابراز امیدواری که این مشکل هر چه زودتر حل و پروازها مجدداً برقرار شود.
 مدیر فرودگاه یاسوج در پاسخ به این سوال که این مشکل تا کی برطرف می‌شود؟ خاطرنشان کرد: مسئولان آتا تاریخ و زمان خاصی را برای رفع این مشکل اعلام نکردند اما میدانیم که همه مسئولان مربوطه و متولیان صنعت هوایی پیگیر این مشکل هستند.
 محسنیان در خصوص اینکه افزایش قیمت بلیط ها دلیل لغو و باطل شدن پروازهای تهران- یاسوج و بلعکس بود، تصریح کرد: دلیل لغو و باطل شدن پروازهای فرودگاه یاسوج افزایش قیمت بلیط نیست چراکه افزایش قیمت به واسطه تغییر نرخ دلار در بیشتر مسیرهای پروازی کشور رخ داده است.
 وی ادامه داد: وظیفه شرکت هواپیمایی و فرودگاه یاسوج فراهم کردن زیرساخت‌های فرودگاهی ایمن و امن برای انجام پروازهاست که همه زیرساخت‌های متناسب برای پرواز در فرودگاه یاسوج به خوبی و شایستگی مهیا شده است و حتی سایر ایرلاین ها نیز می‌توانند در این فرودگاه نشست و برخاست داشته باشند.
 مدیر فرودگاه یاسوج عنوان کرد: از حضور سایر ایرلاین های کشور برای حضور در فرودگاه یاسوج استقبال می‌کنیم اما برقراری پرواز و توسعه مسیرهای پروازی فرودگاه‌ها یک امر فرا فرودگاهی است یعنی مسئولان استان، استاندار و نمایندگان ینز باید در این خصوص از پتانسیل‌های خود برای رفع مشکلات فرودگاه یاسوج استفاده کنند.
 محسنیان به صورت جدی پیگیر حضور سایر ایرلاین‌ها در فرودگاه یاسوج هستیم، بیان کرد: رایزنی‌ها با سایر ایرلاین ها برای حضور در فرودگاه یاسوج ادامه داد و همچنان پیگیرها را ادامه خواهیم داد تا نتیجه بگیریم. البته مسئولان استان نیز باید کمک کنند تا سایر شرکت‌های هواپیمایی را ترغیب به حضور در فرودگاه یاسوج کنیم.
  وی تاکید کرد: نماینده بویراحمد و استاندار بارها از پروازهای فرودگاه یاسوج استفاده کرده‌اند اما ضرورت دارد که مسئولان و مدیران استان بیشتر استقبال کنند.
 مدیر فرودگاه یاسوج در خصوص تغییر مسیر پروازهای فرودگاه یاسوج گفت: نه تنها مسیر فعلی هوایی «تهران- یاسوج» بلکه هیچ کدام از مسیرهای هوایی کشور نا ایمن و بدی نیستند، آنچه که ایمنی پرواز را به خطر می‌اندازد نادیده گرفتن مقررات هوانوردی است و شرکت آتا از همین مسیر فعلی استفاده می‌کند و هیچ مشکلی ندارد.
 محسنیان افزود: به خاطر اطمینان بخشی بیشتر و آرامش خاطر مردم پیگیر و دنبال تغییر مسیر پروازهای فرودگاه یاسوج هستیم اما روند تغییر مسیرهای هوایی از اختیارات استان خارج است که باید در کمیته تخصصی پیگیری شود. البته مسیر فعلی از لحاظ فنی مشکل خاصی ندارد.
 وی اضافه کرد: واقعاً بنده به خاطر مشکلات پروازهای فرودگاه یاسوج نگران هستیم و به شدت پیگیر هستیم که این مشکلات رفع شود.
 همچنین «عزیز فیلی»، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن تایید مشکلات پروازهای یاسوج در این زمینه  گفت: پروازهای که با هواپیماهای امبرائر انجام می‌شود با مشکل مواجه شده‌اند. تغییر قیمت‌ها نیز در لغو و باطل شدن پروازهای فرودگاه یاسوج موثر بوده است.
 وی افزود: با ایرلاین های دیگر رایزنی‌هایی صورت گرفته که در فرودگاه یاسوج حضور یابند.
 فیلی اضافه کرد: استانداری پیگیر رفع مشکلات فرودگاه یاسوج است و دنبال هستیم که در صورت امکان قیمت بلیط ها را نیز مناسب کنیم.
 در خصوص تغییر مسیر پروازهای یاسوج بیان کرد: مسیر فعلی از لحاظ فنی مشکلی ندارد اما برای تغییر مسیر پروازهای یاسوج از طریق شورای عالی هواپیمایی کشور پیگیری و دنبال خواهیم کرد.
 لازم به ذکر است که با توجه به وقوع سانحه هوایی «تهران- یاسوج» و خاطره ناخوشی که از مسیر قبلی مردم در ذهن دارند از مسئولان استانی و کشوری می‌خواهیم که ضمن راه اندازی پروازهای "تهران- یاسوج" و بلعکس، برای تغییر مسیر پروازهای فرودگاه یاسوج نیز اقدام کنند، مسئولان استان از این فرودگاه سفرهای خود را انجام دهند و با توجه به تمکن و بضاعت مالی مردم این استان نسبت به اصلاح قیمت‌های بلیط پرواز تمهیدات لازم را بیندیشند تا مردم از پروازهای فرودگاه یاسوج استقبال مطلوبی داشته باشند.

به گزارش کبنا، این در حالی است که بیشتر فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران راه‌اندازی فرودگاه یاسوج را لازم کارشان می‌دانند. هر چند آمد و رفت مسوولان کشوری و سایر شخصیت‌ها و مقام‌های سیاسی و دولتی در این استان به علت نبود پروازها در فرودگاه یاسوج کمرنگ شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1