تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۲۲
کد مطلب : ۴۰۲۱۹۳
گزارش:

شهرستان شدن مارگون به کجا رسید؟ + پاسخ نماینده بویراحمد و دنا

۱۱
۰
شهرستان شدن مارگون به کجا رسید؟ + پاسخ نماینده بویراحمد و دنا
کبنا ؛شهرستان بویراحمد به دو منطقه بویراحمد علیا و سفلی تقسیم می‌شود که مرکزیت شهرستان بویراحمد علیا با شهر یاسوج است و بویراحمد سفلی از دو بخش مارگون و لوداب تشکیل شده است.
بویراحمد سفلی منطقه‌ای وسیع با ظرفیت‌های بسیار بالا در حوزه‌های مختلف به خصوص نیروی انسانی کارآمد و تحصیل کرده است چه اینکه بسیاری از مناصب و مدیریت‌ها به دوش فرزندان شایسته بویراحمد سفلاست.
در سال‌های گذشته و به عبارتی در این چهار دهه از عمر انقلاب و نظام جمهوری اسلامی اقدامات پرشماری برای رفع مشکلات این مناطق انجام شده اما یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های کار شهرستانی شدن این دو منطقه است که کمک شایانی به افزایش اعتبارات و ایجاد ادارات و دستگاه‌های مختلف می‌کند که در نوع خود اقدامی مهم برای رفع محرومیت از چهره بویراحمد سفلی است.
سیاست تمرکز زدایی و ایجاد ردیف‌های جدید تخصیص بودجه تحت عنوان شهرستان در استان‌ها یکی از سیاست‌هایی بوده که همواره مورد توجه برخی سیاسیون و برنامه ریزان در استان‌ها و البته برخی دولت‌ها بوده است. شاید شتاب این سیاست در دو دولت احمدی نژاد بوده باشد که البته در این زمینه کهگیلویه و بویراحمد بیشترین نصیب را برد و استان از سه شهرستان سابق کهگیلویه، گچساران، بویراحمد و دو شهرستان نوپای دنا و بهمئی با ارتقاء چرام، لنده و باشت به شهرستانی به ۸ شهرستان تبدیل شد و البته این ارتقاء با فشارهای زیادی از طرف افراد با نفوذ همراه شد تا به نتیجه رسید.
 کهگیلویه و بویراحمد ۹ شهرستان می‌شود  
در حالی که در حوزه‌ی کهگیلویه‌ی بزرگ دو بخش قلعه رئیسی و دیشموک در حال رقابت برای گرفتن شهرستانی خود هستند اما در منطقه بویراحمد نهمین شهرستان استان در حال نهایی شدن مراحل قانونی خود است.
 در جدیدترین اخبار مربوط به تقسیمات کشوری نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی از نهایی شدن ارتقای بخش مارگون به شهرستان خبر داد و گفت: این مهم در انتظار تصویب هیئت دولت است.
غلام‌محمد زارعی عصر روز یکشنبه (21 مردادماه 97) در جمع مردم مارگون بویراحمد اظهار داشت: پرونده شهرستان شدن مارگون نهایی شده و تنها منتظر تصویب هیئت دولت بوده که در آینده‌ای نزدیک این آرزوی دیرینه مردم محقق می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه دولت نیز منتظر طرح جامع تقسیمات کشوری بوده تا در چارچوب آن ارتقای بخش مارگون به شهرستان اجرایی شود، عنوان کرد: امیدوارم هرچه سریعتر موانع تقسیمات کشوری برداشته شود.
زارعی ابراز کرد: موضوع شهرستان شدن مارگون را از روز اول حضورم در مجلس پیگیری کرده‌ام و تمام تاییدات و اعتبارات لازم انجام و آماده طرح در دولت برای تصویب اشت.
عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت کارخانه 3300 تنی سیمان و صدور مجوز پتروشیمی آینده خوبی در انتظار بخش مارگون است، افزود: امیدوارم این بخش به یکی از توسعه یافته ترین مناطق ایران در آینده‌ای نزدیک تبدیل شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دنا نشین
Iran, Islamic Republic of
اگر میخواهید بلایی که سر سیسخت آوردید سر مارگون هم بیاورید،تا صد سال سیاه هم مردم منطقه چنین آرزویی نکرده و نخواهند کرد، سیسخت در دهه 60و70 با اینکه ساختار شهری هم داشت وهرسال چنین رتبه ممتاز کشوری در کنکور سراسری داشت و پزشکان و مهندسان سیسختی آوازه منطقه جنوب کشور و حتی ملی را داشت،ولی متاسفانه بعد از استقرار فرمانداری و هجوم فرهنگهای مختلف،سیسخت و روستاههای اقماری آن به مانند بمب مهیبی انفجار و نسلهای بعد را با فقر فرهنگی،فقر تحصیلی و حتی فقر اقتصادی روبرو کرد.
یلبل
Iran, Islamic Republic of
درود بر تو که مثل شیر وعده میدهی و مثل شیر خبر آن وعده را میدهی و چون شیری دیگر خبر عملی شدن آن وعده را در آینده میدهی
Iran, Islamic Republic of
پتروشیمی؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
خدا کنه همینطور باشه
Iran, Islamic Republic of
ها جون خوت
مارگون شهر من
Iran, Islamic Republic of
فاصله بین خدمت به مناطق محروم ومسئولین از کت وشلوارهای آنها مشخص هست
لوداب ومارگون دیگر فریب عوام فریبی ها رانخواهد خورد
لوداب ومارگون از خواب غفلت بیدار شده
لوداب ومارگون منتظر مردی از جنس مردمش هست
سلام بر روشنفکر عزیز درود بر لوداب ومارگون وپاتاوه...
حق
Iran, Islamic Republic of
بخت بوم یک کلام
همشهری
Iran, Islamic Republic of
نزدیک انتخابات که می شود برای مردم نویدبهار سبز وخرم می دهند تا کی سیاسیکاری ؛مردم بیدارند وفریب نمی خورند لطف دیگه بس وعد سرخرمن ندهید
دنا
Iran, Islamic Republic of
یا امیرکبیر
پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
درود بر این مرد خستگی ناپذیر
منتقد
Iran, Islamic Republic of
واقعا برای نویسنده این خبر متاسفم که هنوز با افکار دویست سال پیش قلم می زند این تقسیمات را از کجا آوردی؟ دوم اینکه مطالعه کن .هر ننه قمری که نباید برای خود خبرنگار باشد و تقسیمات کشوری کند
...که فرهنگ آرایش جان بود
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1