کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد

فرهنگ اولویت اصلی در مسیر توسعه است

22 مرداد 1397 ساعت 1:40

یکی از اقدامات در دستور کار این اداره کل که در حال برگزاری است کارگاه آموزشی جام باشگاه‌های کتاب است که با حضور مربیان برتر حوزه ادبیات کودک و نوجوان و هم چنین علاقه مندان به ترویج فرهنگ کتاب خوانی طی امروز و فردا در یاسوج برگزار خواهد شد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرهنگ زیر ساخت توسعه در هر جامعه‌ای است و به اقتضای عقل و در تمام کشورهای توسعه یافته فرهنگ در اولویت است.
به گزارش کبنا، رضا دهبانی پور در حاشیه کارگاه جام باشگاه‌های کتاب خوانی در گفت و گو با خبرنگاران، در اهمیت مقوله کتاب و مطالعه اظهار کرد: فرهنگ زیر ساخت توسعه در هر جامعه‌ای است و به اقتضای عقل و در تمام کشورهای توسعه یافته توسعه فرهنگ در اولویت است.
وی با مروری بر کشورهای توسعه یافته اظهار داشت: همه کشورهایی که به توسعه رسیدند از امر آموزش شروع کردند و در مسیر افزایش دانش، سطح آگاهی مردم و هم چنین تغییر در بینش و دانش گام برداشتند و در گام‌های بعدی سراغ توسعه اقتصادی و سیاسی رفتند؛ لذا آموزش در امر توسعه کلیدی و محوری است و اگر قرار است توسعه حاصل شود باید حتماً مردم جامعه در سطح بالایی از دانش و آگاهی قرار داشته باشند.
دهبانی پور کتاب را محور در حوزه آموزش خواند و بیان داشت: کتاب ابزاری است که به دانایی و دانش افزایی منتهی می‌شود و ما امروز در کشور نیاز داریم به تقویت فرهنگ مطالعه چرا که مطابق آمارها سرانه مطالعه در کشور پایین است و این موضوع ابداً زیبنده فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی نیست.
وی تقویت فرهنگ مطالعه و حمایت از برنامه‌های این حوزه را از سیاست‌ها و برنامه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در مقوله مطالعه فعال است و برنامه‌هایی همچون کتاب روستا، تجهیز کتابخانه‌ها، اهداء کتاب، برنامه پایتخت کتاب، جشنواره انتخاب کتاب سال، تجلیل از برترین‌ها در تالیف کتاب و هم چنین خرید کتاب از مولف همگی در راستای تقویت فرهنگ کتاب خوانی و مطالعه در کشور است.
دهبانی پور ویژه برنامه جام باشگاه‌های کتاب را یادآور شد و با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی در همین راستا در یاسوج گفت: یکی از اقدامات در دستور کار این اداره کل که در حال برگزاری است کارگاه آموزشی جام باشگاه‌های کتاب است که با حضور مربیان برتر حوزه ادبیات کودک و نوجوان و هم چنین علاقه مندان به ترویج فرهنگ کتاب خوانی طی امروز و فردا در یاسوج برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: شرکت کنندگان در این دوره آموزشی بعد از حضور در شهر و روستاهای خود هر کدام اقدام به جذب و ثبت نام از ۱۵ کودک و نوجوان علاقه مند به مطالعه خواهند کرد و بعد از تشکیل یک باشگاه کتاب خوانی، یک کتاب به آنها معرفی و برای آنها فرستاده خواهد شد که بر اساس محتوای آن کتاب شرکت کنندگان به مولف نامه می‌نویسند و یک فیلم نیز از این برنامه تهیه خواهد شد و در نهایت برگزیدگان این طرح جهت حضور در سطح ملی معرفی می‌شوند.
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد هدف از این برنامه را تقویت روحیه بازیگری در کودکان و نوجوانان و سرگرمی آنها و از همه مهم‌تر مانوس شدن با کتاب دانست و بیان داشت: در زمانه‌ای که شبکه‌های اجتماعی و گوشی‌های همراه بخش زیادی از زندگی انسان را اشغال کرده‌اند برنامه‌هایی از این دست می‌توانند مفید و ضروری باشند.


کد مطلب: 402190

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/402190/فرهنگ-اولویت-اصلی-مسیر-توسعه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1