تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۳
کد مطلب : ۴۰۲۱۷۸
در نشست جمع‌آوری متکدیان مطرح شد

در بازار یاسوج؛ گدایانی که کارت گردشگری دارند / اینجا چه خبر است؟

۰
در بازار یاسوج؛ گدایانی که کارت گردشگری دارند / اینجا چه خبر است؟
کبنا ؛مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: رغبتی برای رفع مشکلات در حوزه آسیب‌های اجتماعی وجود ندارد و کسانی که عضو جلسه هستند توجهی به مصوبات ندارند.
 حجت‌الاسلام سید علی‌فتح میرمحمدی در نشست ظهر امروز جمع‌آوری متکدیان با انتقاد از عدم اجرای مصوبات گفت: رغبتی برای رفع مشکلات در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیست و کسانی که در جلسات حضور دارند بعد از اینکه جلسه به پایان رسید هیچ توجهی به اینکه چه مصوبه‌ای داشته ندارند.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با ابراز نگرانی از این وضعیت گفت: با این نوع برنامه، نگاه و حرکت نمی‌توانیم کوچکترین مشکلی را حل کنیم.
وی با اشاره به اینکه حضور متکدیان چهره زشتی به مرکز استان داده گفت: متکدیان خصوصا متکدیان پاکستانی در فروشگاه‌ها، ادارات و تمام میادین شهر یاسوج هستند که در نشستی که در اردیبهشت برگزار شد مقرر شد فرمانداری بویراحمد و شهرداری نسبت به جمع‌آوری این افراد و انتقال به مرکز نگهداری در شیراز اقدام کنند.
این مسؤول بیان کرد: متکدیان داخلی توسط دستگاه‌های حمایتی شناسایی و اگر تحت پوشش این نهادها هستند تذکرات لازم داده شود و در صورت ادامه تکدی‌گری برخورد قانونی با آنها صورت گیرد.
میرمحمدی بیان کرد: در صورتی که متکدیان از سطح شهر جمع‌آوری و ساماندهی شوند دیگر در شهر یاسوج شاهد حضور آنها نخواهیم بود که برای تحقق این امر شهرداری یاسوج و فرمانداری بویراحمد اقدامات لازم را انجام دهند.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: فرهنگ کمک نکردن به متکدیان در استان نهادینه شود چرا که یکی از دلائلی که شاهد افزایش تعداد متکدیان هستیم درآمد بالای متکدیان است.
در ادامه این نشست عزیزی نماینده فرمانداری بویراحمد گفت: فرمانداری اقدام به جمع‌آوری متکدیان و انتقال آنها به کمپ استان فارس و شهر شیراز کرده اما متکدیان که پاکستانی هستند مجددا توسط باندهایی که اداره می‌شوند به شهر یاسوج باز می‌گردند.
وی خواستار همکاری همه دستگاه‌ها و صدور مجوز قانونی و قضایی برای جمع‌آوری متکدیان پاکستانی شد و افزود: در صورت همکاری دستگاه‌ها و صدور مجوز تا پایان همین ماه هیچ گدایی در شهر یاسوج نخواهیم داشت.
در ادامه علی شجاعی‌پور سرپرست خدمات شهری شهرداری یاسوج بیان کرد: شهرداری یاسوج اقدام به راه‌اندازی کمپ برای جمع‌آوری متکدیان کرده و وظیفه خود در این خصوص را انجام می‌دهد.
وی عنوان کرد: شهرداری علی‌رغم مشکلاتی که دارد و معوق شدن حقوق کارگران خدماتی، اما وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهد و هفته‌ای یک بار هم گزارش عملکرد خود در خصوص جمع‌آوری متکدیان را به حوزه فرهنگی و اجتماعی استانداری ارسال می‌کند.
اما در ادامه این نشست استفاده متکدیان پاکستانی از کارت گردشگری برای ورود به کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد و قرار شد دفتر امنیتی و انتظامی استانداری بر  مجوز این افراد نظارت کند.
شناسایی باندهایی که اقدام به ورود متکدیان پاکستانی به استان می‌کنند توسط نیروی انتظامی، ارائه گزارش هفتگی توسط شهرداری یاسوج و فرمانداری بویراحمد و مکاتبه با فرمانداری شیراز برای جلوگیری از بازگشت متکدیان به استان از مصوبات این نشست بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1