کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

از ابتدای سال تاکنون صورت گرفت

کشف37 تن فرآورده خام دامی فاسد در کهگیلویه و بویراحمد

21 مرداد 1397 ساعت 10:06

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از کشف و معدوم‌سازی بیش از 37 تن مواد خام دامی غیر قابل استفاده از ابتدای سال تا کنون در این استان خبر داد.


به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی استان، مسعود رجب‌زاده، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد   از کشف و معدوم‌سازی بیش از 37 تن مواد خام دامی غیر قابل استفاده از ابتدای سال تا کنون در این استان خبر داد.
وی گفت: این میزان مواد خام دامی غیر قابل مصرف در سال جاری از مراکز توزیع، نگهداری، عرضه و کشتارگاه‌های دام و طیور  و در طی   22 هزار و 634 مورد  بازدید کارشناسان بهداشتی جمع‌آوری و از چرخه مصرف خارج شده است.
رجب‌زاده  گفت: در حال حاضر  3 باب کشتارگاه طیور،  7 باب  کشتارگاه دام و   قریب به     2300 مرکز عرضه مواد گوشتی و دامی در استان فعال است که از ابتدای سال تا کنون اکیپ ‌های بهداشتی به صورت  دو شیفت در تایم صبح و عصر  بر این مراکز نظارت داشتند.
به گفته وی از ابتدای سال جاری تاکنون نیز تعداد   244 هزار و 770 راس   دام سبک و سنگین و 601 هزار و 350 قطعه طیور  تحت نظارت کارشناسان ناظر بهداشتی و روحانیون ناظر ذبح شرعی   در سطح کشتارگاه های استان  کشتار که از این تعداد ،   9 هزار و 847   کیلوگرم گوشت قرمز و 15 هزار و 425 قطعه طیور  بدلیل  موارد بهداشتی و شرعی از چرخه مصرف شهروندان حذف و معدوم گردید.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد  همچنین  از کشف و معدوم سازی مقدار 210 کیلوگرم مرغ فاسد و غیربهداشتی  در شهرستان کهگیلویه  طی دو روز گذشته خبر داد و گفت: این کشف توسط گشت مشترک دامپزشکی، تعزیرات و صنعت و معدن  صورت گرفته و با دستور مراجع قضایی  و پس از طی مراحل قضایی معدوم شد.


کد مطلب: 402167

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/402167/کشف37-تن-فرآورده-خام-دامی-فاسد-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1