کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در گفت‌وگو با خبرنگاران

گلایه «موسایی» از دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ مدرک دانشگاه علمی کاربردی برای استخدام اعتبار دارد

20 مرداد 1397 ساعت 18:30

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس صراحت قانون هیچ خلأ قانونی در پذیرش فارغ‌التحصیلان علمی کاربردی در ادارات دولتی وجود ندارد و مدارک همه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ارزش استخدامی دارد.


امین موسایی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: حدود 7 هزار و 400 دانشجو در 11 مرکز علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد مشغول به تحصیل هستند و دانشگاه علمی کاربردی یکی از دانشگاه‌های پرجمعیت استان به شمار می‌رود.
موسایی با اشاره به مصوبات جدید هیئت دولت برای تعطیلی مراکز علمی کاربردی، گفت: چهار مرکز علمی کاربردی تحت نظارت نهادهای بهزیستی، جمعیت هلال‌احمر، فنی و حرفه‌ای و میراث فرهنگی بعد از اتمام تحصیلات دانشجویان در استان کهگیلویه و بویراحمد تعطیل می‌شود.
وی افزود: از اهداف اصلی تأسیس این دانشگاه تحقق مهارت محوری است که ابزار و امکانات برای کاربردی کردن آموزش مهارت لازم است و باید زیرساخت‌ها در دانشگاه‌های علمی کاربردی فراهم شود اما تا کنون این زیرساخت‌ها در مراکز استان فراهم نشده است.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اظهار داشت: دروس کارورزی برای باکیفیت کردن و حجم کیفی دروس کاری موردتوجه جدی این دانشگاه است.
موسایی با اشاره به تأیید مدارک صادره دانشگاه علمی کاربردی برای استخدام در ادارات دولتی، گفت: از دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برای عدم‌تأیید و عدم احراز صلاحیت فارغ‌التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی در آزمون استخدامی علوم پزشکی یاسوج گلایه داریم.
وی افزود: در پیگیری‌های صورت گرفته و بر اساس صراحت قانون هیچ خلأ قانونی در پذیرش فارغ‌التحصیلان علمی کاربردی در ادارات دولتی وجود ندارد و مدارک همه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ارزش استخدامی دارد که این نامه وزارت علوم را هم به دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ارسال کردیم.
وی اظهار داشت: اگر بتوانیم اعتماد خانواده‌ها را برای جذب دانشجویان به مراکز علمی کاربردی جلب کتیم، باید کیفیت دانشگاه را سرلوحه خود قرار دهیم و افزایش آمار دانشجویان در دانشگاه‌های معتبر با اعتمادسازی بوده است.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانشگاه علمی کاربردی مؤلفه‌های زمانمند بودن رشته‌های آموزشی را دارد و وضعیت بازار و به‌روز بودن نیز در این حوزه دیده می‌شود.


کد مطلب: 402158

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/402158/گلایه-موسایی-دانشگاه-علوم-پزشکی-یاسوج-مدرک-علمی-کاربردی-استخدام-اعتبار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1