کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشیت

در نشست خبری «تاجگردون» چه گذشت؟ / از بحث در باره «حصر» تا راهکارهای 15 گانه خاتمی

20 مرداد 1397 ساعت 11:06

تاج‌گردون افزود: یعنی اصلاح‌طلبان و اصلاح‌طلب واقعی دنبال براندازی نظام نیستند و باید برای دوام بیشتر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اصلاح‌طلبان را به کمک بگیریم.


 نشست خبری اصحاب رسانه شهرستان‌های گچساران و با حضور نماینده شهرستان و  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  گچساران در سالن اجتماعات فرهنگیان برگزار شد.
نماینده مردم گچساران و باشت با بیان اینکه موضوع حصر باید حل شود و روشی دیگر باید جایگزین شود، خاطرنشان کرد: چند سالی است که تا موضوع حصر مطرح می‌شود یکی دو نفر صحبت‌هایی را انجام می‌دهند که گویی آنها قهرمان هستند.
 در این نشست  غلامرضا تاجگردون با تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: خبرنگاران جهادگران عرصه خبر هستند.
 نماینده مردم گچساران و باشت بیان کرد: تلاش و همت خبرنگاران برای مسوولان و عامه مردم در اطلاع‌رسانی دقیق برکسی پوشیده نیست.
در این  نشست که به پرسش وپاسخ در خصوص  مسائل اقتصادی، استضیاح وزیر کار  و مسائل شهرستانی  برگزار شده بود با اولین پرسش خبرنگاران در خصوص آلایندگی که به شهرستان نفت‌خیز گچساران تخصیص داده می‌شود، آغاز شد.
 تاجگردون در این خصوص ابراز کرد:  قبل از اینکه نماینده این شهرستان شوم سهم آلایندگی  به شهرستان گچساران تخصیص داده نمی‌شد.
 وی ادامه داد: در زمان نمایندگی خود با جمع آوری اطلاعات متوجه شده‌ام که باید اعتبارات بیشتری به این شهرستان تخصیص داده شود.
نماینده مردم گچساران و باشت عنوان کرد: در سال ۱۳۹۳  در تنظیم سند به جای مبنای محاسبه نرخ آلایندگی را به نرخ روز قیمت نفت تغییر دادیم که  اولین ارزیابی از سال ۱۳۹۳ تا اواخر سال گذشته انجام شد و شاهد آن بودیم که اعتبارات  آلایندگی از سال گذشته در چند مرحله به شهرستان گچساران اختصاص داده شد.
 تاجگردون افزود: در سال گذشته مبلغ ۱۶ میلیارد تومان و در چند روز آینده نیز مبلغی دیگر از سهم آلایندگی به شهرداری و مناطق محروم این شهرستان تخصیص داده می‌شود.
 در ادامه به عزل شهردار دوگنبدان که این روزها محافل مجالس این شهرستان و استان شده است، اشاره و بیان کرد: نمی‌توان اختلاف بین اعضای شورای شهر و شهردار دوگنبدان را کتمان کرد.
 وی ادامه داد: این اختلافات به درازا کشیده شده است و دود آن به چشم مردم این شهر می‌رود.
 نماینده مردم گچساران و باشت با بیان اینکه اعضای شورای شهر و شهردار دوگنبدان باید به یک جمع بندی برسند، اظهار کرد: به شدت نگران وضع شهر هستم.
 وی افزود: دیگر در این مسائل پادرمیانی نخواهم کرد و هر کسی از مسوولان و اشخاص عام از من سوال می‌پرسند در جواب می‌گویم من دخالتی ندارم.
 تاجگردون در ادامه دیگر پرسش  در خصوص لایحه FATF  ابراز کرد:  همان گونه که استحضار دارید پیشنهاد دهنده عقب افتادن رسیدگی به این لایحه  شخصا بودم که با واکنش‌های از سوی دو جریان  به سمت من مواجه شدم.
وی ادامه داد:  تصمیم‌گیری  در این شرایط  خاص با این مشکلات خاص بسیار مشکل  و شرایط خاصی دیگری می‌خواهد.
نماینده مردم گچساران و باشت اظهار کرد: FATF  مرحله آخری یک لایحه از چهارلایحه است که این لوایح یک تاثیری بر اوضاع ما در دنیا دارد.
 وی عنوان کرد:  یکی از بحث‌های استراتیژیک ایران به دنیا ورود این کشور در این معادلات است.
 نماینده مردم گچساران و باشت با بیان اینکه دیدگاه‌ها در این موضوع مختلف است، افزود:  باید شرایط زمان و مکان را در نظر گرفت ونظر من این بود که ای موضوع  عقب بیفتد تا به وحدت خدشه‌ای وارد نشود و اینکه منتظر بمانیم که رئیس‌جمهور آمریکا در رابطه با برجام چه خواهد کرد.
تاجگردون با بیان اینکه در بحث FATF ایران  با دنیا دعوا ندارد تصریح کرد: حرف ما این است که باید در چارچوب خود حرکت کرده و آن را حفظ نماییم.
 در ادامه این نشست در پاسخ به سوال دیگری در زمینه عملکرد ضعیف برخی از مدیران شهرستانی  که در جلسات نماینده از این مدیران انتقاد کرده است، اظهار کرد: این  موضوع را قبول دارم که برخی از مدیران خود را پشت طوایف مخفی کرده‌اند.
 وی با بیان اینکه به فرماندار اعلام کرده‌ام که مدیران را ارزیابی کند، افزود: متاسفانه نیرویی که دارای تخصص باشد در ادارات این شهرستان کم است.
 نماینده مردم گچساران و باشت  در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه شما در صفحه شخصی خود عنوان کرده‌اید که در مجلس  حضور نداشته‌اید و عمدا غیبت کرده‌اید تا در جلسه استیضاح وزیر کار حضور نداشته نباشید اما شما در روز قبل نیز در مجلس نیز حضور نداشته‌اید تا در خصوص حصر سران فتنه  که در مجلس عنوان شد حضور نداشته باشید، اظهار کرد: من در آن روز بنا به دعوت وزیر اطلاعات جهت معارفه مدیرکل اداره اطلاعات استان ایشان را همراهی کرده‌ام.
 وی ادامه داد: اگر در تهران بوده‌ام  در چند جلسه باید حضور داشته  و ناخودآگاه در مجلس در جلسه استیضاح وزیر و  و حصر سران فتنه حضور نمی‌یافتم آن هم به دلیل شرکت در جلسات دیگر.
 نماینده مردم گچساران و باشت  با بیان اینکه موضوع حصر باید حل شود و روشی دیگر باید جایگزین شود، خاطرنشان کرد: چند سالی است که تا موضوع حصر مطرح می‌شود یکی دو نفر صحبت‌هایی را انجام می‌دهند که گویی آنها قهرمان هستند.
 تاجگردون  ادامه داد: در ثانی رئیس دادگستری در زمینه موضوع حصر  نمی‌تواند پاسخگو باشد چنان  که رئیس جمهور هم می‌گوید من در این موضوع هیچ‌کاره هستم.
 وی  در ادامه در پاسخ به سووال دیگری مبنی بر اینکه نمی‌دانیم صاحب جریان شما در شهرستان گچساران چه کسی است، چرا که این روزها  برخی کارمندان و نیروهای رده پایین سازمان را با این عنوان که جریان فشار می‌آورد و شما نباید  در این سمت باشید چنان که  مشاهده می‌کنیم می‌گویند، جریان شما  به دنبال حذف شهردار دوگنبدان است آیا  غلامرضا تاجگردون  که رئیس کمیسیون برنامه و بودجه است خود این پیامک‌ها را می‌فرستد و صاحب این جریان  در گچساران چه کسی است که برای جابه جایی‌ها بر روی گوشی‌های همراه پیامک می‌فرستد که نماینده گچساران و باشت در این خصوص اظهار کرد: اگر  واقعا به این موضوع رسیده‌اید که از طرف من با دادن پیامک‌ها این افراد جابه جا می‌شوند چنین چیزی وجود ندارد و شما رسانه‌ها اطلاعات دقیق و گسترده‌ای دارید و اگر مصداقی در این مورد دارید رسانه‌ها می‌توانند از طریق تماس با من این موضوع را پیگیری کنند.
 وی ادامه داد: در زمینه روسا شهرستانی این را به فرماندار واگذار کرده‌ام  که چه کسی در این سمت‌ها باشند یا نباشند و این به تشخیص فرماندار است که کار اجرایی را در این شهرستان را انجام می‌دهد چرا که فرماندار باید پاسخگوی عملکرد مدیران باشد.

«آقای تاج‌گردون چرا در برابر انتقادات پاکدل سکوت کرده‌اید؟»

غلامرضا تاج‌گردون در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرآوران مبنی بر اینکه بدون شک شما یکی از فعالان عرصه رسانه هستید و انتقادات و مطالب مربوط به خود را رصد می‌کنید آیا سکوت شما در برابر بعضی منتقدان از جمله پاکدل سیاست سکوت و فراموش کردن تدریجی افکار عمومی نیست یا می‌خواهید بگوئید منتقدان را نمی‌شناسید، گفت: هر خبرنگاری در عرصه رسانه خود فن خاص خودش را دارد و من نیز فن خودم را دارم.
وی افزود: اگر نقد بر این باشد که مرا نقد کنند که ضعف‌هایم را بگویند تا آنها را اصلاح کنم اگر به این نتیجه رسیدم که ضعفی دارم نسبت به رفع آن اقدام می‌کنم.
نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر نقدی شود که با آن نقد فضایی کسب کنند و حرف‌های بزنند که بگویند ما چیزی گفته‌ایم این حداقل حق را برای من قائل شوید که به موضوع ورود نکنم.
عذرخواهی خاتمی و راهکار 15 گانه
وی همچنین در پاسخ به سووالی که آیا فکر نمی‌کنید عذرخواهی خاتمی و اراِئه راهکارهای ۱۵ گانه برای بهبود شرایط کنونی اقتصاد اقدامی برای ترمیم وضعیت متزلزل سیاسی اجتماعی اصلاح‌طلبان در نتیجه حمایت از دولت نارکارآمد روحانی بوده است، اظهار کرد: باید بپذیریم  عامل اصلی پیروزی روحانی در انتخابات جریان اصلاح‌طلبان و ورود خاتمی بود که قاعدتا باید یک اظهارنظری بکند.
تاجگردون با اشاره به ۱۵ راهکار خاتمی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور گفت: شخصا اعتقاد دارم باید روی نقاط اشتراک این راهکارها باید کار کرد که از این ۱۵ راهکار حداقل ۱۲ راهکار نقاط اشتراک دو جریان است.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر نظام قصد موفق شدن را دارد که باید تلاش کند که موفق بشود بایداشتراکات راهکارهای خاتمی را بگیرند و بر نقاط مشترک آن کار کنند نمی‌گویم بپذیرند می‌گویم کار کنند.
تاج‌گردون عنوان کرد: حتما از منظر بهترشدن فضای اجتماعی و سیاسی یک گام به جلو خواهد بود اما اینکه تخطئه کنند و کنار بگذارند هر جریانی جریان اصولگرا باید بداند یک گروه کامل کنار گذاشته شود.
وی ادامه داد: یک جمله که خاتمی دارد به نظرم که این جمله کلیدی نقطه حداکثری جریانات است به نظر من جریان اصولگرایان و این جریانی که کشور را اداره می‌کند این جمله کلیدی آقای خاتمی را باید در نظر داشته باشد که میدانم مد نظر دارد و روی آن کار میکنند و شاید هم بیان این جمله خاتمی نشان‌دهنده یکسری مذاکرات قبلی است، خاتمی گفت که تا اصلاح‌طلبان هستند فکر براندازی را باید کنار بگذاریم.
تاج‌گردون افزود: یعنی اصلاح‌طلبان و اصلاح‌طلب واقعی دنبال براندازی نظام نیستند و باید برای دوام بیشتر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اصلاح‌طلبان را به کمک بگیریم.

وقتی تاج‌گردون شاعر می‌شود
در این نشست حضور عجیب و قابل تامل دکتر محمود کریمی از افراد نزدیک به تاج‌گردون از جمله نکات جالب نشست با خبرنگاران بود کریمی در پایان این مراسم برای لحظاتی کوتاه پشت تریبون رفته و خطاب به خبرنگاران گفت که بعضی از خبرنگاران مرا بدجور با مطالبشان قلقک دادند که آنها را می‌بخشم وی گفت که سورپرایزی برای شما دارم و آن این است که تاج‌گردون شاعر است و شعر می‌گوید که تاج‌گردون نیز در پاسخ به شوخی گفت این دکتر کریمی انسانی ساده است من صبح از دیوان حافظ برای او شعری خواندم و گفتم من سروده‌ام او باورش شد در ادامه تاجگردون چند قطعه شعر نو و یک دوبیتی را که خود سروده بود، برای خبرنگاران خواند.


 


کد مطلب: 402152

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/402152/نشست-خبری-تاجگردون-گذشت-بحث-باره-حصر-راهکارهای-15-گانه-خاتمی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1