کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

امام جمعه قلعه رئیسی:

ریشه مشکلات اقتصادی کاهش تقوی الهی در بین کارگزاران نظام است

19 مرداد 1397 ساعت 17:01

امام جمعه قلعه رئیسی با بیان این‌که امروز خواسته اصلی مردم از دولت عدالت و مبارزه با بی عدالتی است، گفت: دولت می‌تواند مشکلات کشور را رفع کند به شرطی که مدیرانی با ویژگی‌های عدالت توام با معنویت و عقلانیت انقلابی را بکار گیرد.


حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به فشار قبر اشاره و عنوان کرد: مراد از فشار قبر وحشت های برزخ است که برزخ همین قبر است که از زمان مرگ تا قیامت است و سخت ترین لحظات برای میت شب اول قبر است چون به عالم نامانوسی و ناشناخته ای وارد می شود و فشار قبر بستگی به بزرگی و کوچکی روح و باطن انسان دارد.
امام جمعه قلعه رئیسی شرایط امروز کشور را شبیه جنگ احزاب تشبیه و بیان کرد: امروز نظام اسلامی در یکی از گردنه‌های سخت تاریخی قرار دارد و در یک جنگ همه جانبه سیاسی و اقتصادی در مقابل دنیای کفر و استکبار ایستادگی کرده است و امروز تنها پایگاه حاکمیت الله بر روی کره زمین نظام جمهوری اسلامی است.
وی گفت:  امروز شرایط عین قضیه جنگ احزاب است و همه دنیا پرستان، قدرت طلبان، جنایتکاران و اهل زور و ظلم در سراسر عالم در مقابل جمهوری اسلامی صف کشیدند و جنگ احزاب برای ریشه کن کردن نظام اسلامی رسول خدا بود.
امام جمعه قلعه رئیسی افزود: جنگ ده هزار نفری در مقابل 900نفر بود و از حیث تجهیزات دو سپاه اصلا توازن نداشتند با دستور رسول خدا همه مسلمانان در حفر خندق مشارکت داشتند و برخی از منافقین و افراد سست عنصر در دوران نظام همکاری نمی‌کردند و ادامه نبرد برای مسلمانان خیلی سخت بود و شرایط زندگی برای مسلمانان سخت شده بود.
صلواتی خاطرنشان کرد: جریان نفاق و شایعه پراکنان نظام اسلامی روحیه مقاومت را نابود کردند و کارش القای یاس و ناامیدی در بین مردم بود و نقش پیاده نظام دشمن را داشتند.
وی گفت:  رهبر معظم انقلاب در تطبیق شرایط انقلاب اسلامی با جامعه اسلامی عصر رسول خدا می فرماید آن روزی که ما پشت سر امام عزیز و علمدار اسلام ناب شعارهای اسلام واقعی را مطرح کردیم می دانستیم که دشمن‌ها و ابرقدرت ها در مقابل ما صف آرایی می‌کنند در صدر اسلام هم همین گونه بود و امروز شرایط نظام ما شبیه شرایط جنگ احزاب است و تنها راه نجات اتکا به ظرفیت های موجود و پیاده سازی اقتصاد مقاومتی و استفاده از جوانان مومن و انقلابی برای عبور از این گونه گردنه‌های نفس گیر است.
صلواتی یادآور شد: دولت می‌تواند مشکلات کشور را حل به شرطی که از مدیرانی با ویژگی‌های عدالت توام با معنویت و عقلانیت انقلابی استفاده کند  و در عدالت هم بایستی عقلانیت و هم معنویت باشد و مولا علی(ع) عدالت را ملاک و معیار سیاست می‌داند و متاسفانه بعد از جنگ تحمیلی ویژگی عدالت محوری توام با معنویت و عقلانیت نیست و ملاک عمل در انتخاب مدیران قرار نگرفت و با شکل گیری جریان سازندگی که توسعه اقتصادی را بر عدالت مقدم داشت جریان اصلاحات توسعه سیاسی را بر عدالت و اقتصاد مقدم داشت.
خطیب جمعه قلعه رئیسی یکی از ریشه های مشکلات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور را کاهش تقوی الهی در بین کارگزاران نظام از جمله قوه مجریه دانست و ادامه داد: تقوا نیروی است که انسان را در مقابل آفات و لغزش‌ها حفظ می‌کند و اگر مدیر با تقوا باشد در مقابل لغزش ها همچون خیانت به نظام و مردم دست‌اندازی به بیت المال و رشوه‌خواری و بی‌توجهی مقاوم خواهد بود.
صلواتی به روحیه انقلابی و خدمت‌گذاری بی منت اشاره و گفت: رضایت مردم با خدمتگذاری حاصل می‌شود و نظام نیازمند حضور مردم و استحکام و اقتدار نظام بستگی به حضور مردم در صحنه دارد و دولت نهم و دهم هم عدالت را با معنویت توام نمود و دولت اعتدال هم شرایط دو دولت سازندگی و توسعه سیاسی را بیش گرفت و در هر چهار دوره عدالت معنویت و عقلانیت به نوعی فدای یکدیگر شدند و امروز خواسته اصلی مردم از دولت عدالت و مبارزه با بی عدالتی است.
وی به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه(س) و روز ازدواج اشاره و تصریح کرد: حضرت علی(ع) در شرایطی اقدام به انتخاب همسر کرد که مال و دارایی و ثروتی نداشت اما از خصایص والایی برخوردار بود و معیار انتخاب همسر می بایست معیارهای دینی و اخلاقی و ارزش باشد و دین و اخلاق اولویت باشد و این ازدواج با مهریه ساده، مراسم عقد در مسجد، یک جهزیه ساده برای شروع زندگی داشتند و در شرایطی با علی همراهی کردند و این زندگی علی و فاطمه را الگو قرار دهیم.
صلواتی یادآور شد: امروز آسیب‌های متفاوتی نهاد مقدس خانواده را تهدید می کند و هنر اصلی خانم خانواده این است که در محیط خانه گناه اتفاقی نیفتد و محیط خانه را حضرت زهرایی تبدیل به اطاعت و بندگی خدا کرد و باید دانست که گناه زندگی را نابود می‌کند و بی‌عفتی، بی حیایی، بی حجابی و رعایت نکردن حجاب کانون خانواده را از هم می پاشد و آقایان هم باید برای خانواده و خانم هایشان وقت بگذارند.


کد مطلب: 402138

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/402138/ریشه-مشکلات-اقتصادی-کاهش-تقوی-الهی-بین-کارگزاران-نظام

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1