تاریخ انتشار
جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : ۴۰۲۱۳۸
امام جمعه قلعه رئیسی:

ریشه مشکلات اقتصادی کاهش تقوی الهی در بین کارگزاران نظام است

۰
ریشه مشکلات اقتصادی کاهش تقوی الهی در بین کارگزاران نظام است
کبنا ؛حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به فشار قبر اشاره و عنوان کرد: مراد از فشار قبر وحشت های برزخ است که برزخ همین قبر است که از زمان مرگ تا قیامت است و سخت ترین لحظات برای میت شب اول قبر است چون به عالم نامانوسی و ناشناخته ای وارد می شود و فشار قبر بستگی به بزرگی و کوچکی روح و باطن انسان دارد.
امام جمعه قلعه رئیسی شرایط امروز کشور را شبیه جنگ احزاب تشبیه و بیان کرد: امروز نظام اسلامی در یکی از گردنه‌های سخت تاریخی قرار دارد و در یک جنگ همه جانبه سیاسی و اقتصادی در مقابل دنیای کفر و استکبار ایستادگی کرده است و امروز تنها پایگاه حاکمیت الله بر روی کره زمین نظام جمهوری اسلامی است.
وی گفت:  امروز شرایط عین قضیه جنگ احزاب است و همه دنیا پرستان، قدرت طلبان، جنایتکاران و اهل زور و ظلم در سراسر عالم در مقابل جمهوری اسلامی صف کشیدند و جنگ احزاب برای ریشه کن کردن نظام اسلامی رسول خدا بود.
امام جمعه قلعه رئیسی افزود: جنگ ده هزار نفری در مقابل 900نفر بود و از حیث تجهیزات دو سپاه اصلا توازن نداشتند با دستور رسول خدا همه مسلمانان در حفر خندق مشارکت داشتند و برخی از منافقین و افراد سست عنصر در دوران نظام همکاری نمی‌کردند و ادامه نبرد برای مسلمانان خیلی سخت بود و شرایط زندگی برای مسلمانان سخت شده بود.
صلواتی خاطرنشان کرد: جریان نفاق و شایعه پراکنان نظام اسلامی روحیه مقاومت را نابود کردند و کارش القای یاس و ناامیدی در بین مردم بود و نقش پیاده نظام دشمن را داشتند.
وی گفت:  رهبر معظم انقلاب در تطبیق شرایط انقلاب اسلامی با جامعه اسلامی عصر رسول خدا می فرماید آن روزی که ما پشت سر امام عزیز و علمدار اسلام ناب شعارهای اسلام واقعی را مطرح کردیم می دانستیم که دشمن‌ها و ابرقدرت ها در مقابل ما صف آرایی می‌کنند در صدر اسلام هم همین گونه بود و امروز شرایط نظام ما شبیه شرایط جنگ احزاب است و تنها راه نجات اتکا به ظرفیت های موجود و پیاده سازی اقتصاد مقاومتی و استفاده از جوانان مومن و انقلابی برای عبور از این گونه گردنه‌های نفس گیر است.
صلواتی یادآور شد: دولت می‌تواند مشکلات کشور را حل به شرطی که از مدیرانی با ویژگی‌های عدالت توام با معنویت و عقلانیت انقلابی استفاده کند  و در عدالت هم بایستی عقلانیت و هم معنویت باشد و مولا علی(ع) عدالت را ملاک و معیار سیاست می‌داند و متاسفانه بعد از جنگ تحمیلی ویژگی عدالت محوری توام با معنویت و عقلانیت نیست و ملاک عمل در انتخاب مدیران قرار نگرفت و با شکل گیری جریان سازندگی که توسعه اقتصادی را بر عدالت مقدم داشت جریان اصلاحات توسعه سیاسی را بر عدالت و اقتصاد مقدم داشت.
خطیب جمعه قلعه رئیسی یکی از ریشه های مشکلات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور را کاهش تقوی الهی در بین کارگزاران نظام از جمله قوه مجریه دانست و ادامه داد: تقوا نیروی است که انسان را در مقابل آفات و لغزش‌ها حفظ می‌کند و اگر مدیر با تقوا باشد در مقابل لغزش ها همچون خیانت به نظام و مردم دست‌اندازی به بیت المال و رشوه‌خواری و بی‌توجهی مقاوم خواهد بود.
صلواتی به روحیه انقلابی و خدمت‌گذاری بی منت اشاره و گفت: رضایت مردم با خدمتگذاری حاصل می‌شود و نظام نیازمند حضور مردم و استحکام و اقتدار نظام بستگی به حضور مردم در صحنه دارد و دولت نهم و دهم هم عدالت را با معنویت توام نمود و دولت اعتدال هم شرایط دو دولت سازندگی و توسعه سیاسی را بیش گرفت و در هر چهار دوره عدالت معنویت و عقلانیت به نوعی فدای یکدیگر شدند و امروز خواسته اصلی مردم از دولت عدالت و مبارزه با بی عدالتی است.
وی به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه(س) و روز ازدواج اشاره و تصریح کرد: حضرت علی(ع) در شرایطی اقدام به انتخاب همسر کرد که مال و دارایی و ثروتی نداشت اما از خصایص والایی برخوردار بود و معیار انتخاب همسر می بایست معیارهای دینی و اخلاقی و ارزش باشد و دین و اخلاق اولویت باشد و این ازدواج با مهریه ساده، مراسم عقد در مسجد، یک جهزیه ساده برای شروع زندگی داشتند و در شرایطی با علی همراهی کردند و این زندگی علی و فاطمه را الگو قرار دهیم.
صلواتی یادآور شد: امروز آسیب‌های متفاوتی نهاد مقدس خانواده را تهدید می کند و هنر اصلی خانم خانواده این است که در محیط خانه گناه اتفاقی نیفتد و محیط خانه را حضرت زهرایی تبدیل به اطاعت و بندگی خدا کرد و باید دانست که گناه زندگی را نابود می‌کند و بی‌عفتی، بی حیایی، بی حجابی و رعایت نکردن حجاب کانون خانواده را از هم می پاشد و آقایان هم باید برای خانواده و خانم هایشان وقت بگذارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1