کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

امام‌جمعه موقت شهر یاسوج

شبهات علیه مراجع تقلید بی‌پایه و اساس است

19 مرداد 1397 ساعت 15:39

امام‌جمعه موقت شهر یاسوج گفت: توهین به مراجع تقلید به‌منزله توهین به دیگر مقدسات اسلامی است، آنان با روشنگری اقدام به بی‌اثر کردن ترفندها، نیرنگ‌ها و دسیسه‌های دشمنان در عرصه‌های فرهنگی و مذهبی می‌کنند.


حجت‌الاسلام سید علی‌صالح موسوی‌اعظم در نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با اشاره به اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) اظهار کرد: این ازدواج در اوج سادگی برگزار شد و شیعیان به خصوصاً ملت ایران باید در این خصوص الگو بگیرند.
 وی در خصوص برخی سنت‌های غلط رایج در مراسمات ازدواج در استان گفت: مراسمات عروسی همراه با چشم‌وهم‌چشمی است درحالی‌که بهتر است به‌جای تجملات، ازدواج ساده سرلوحه باشد و ملاک و معیار ایمان و تقوا باشد.
 امام‌جمعه موقت شهر یاسوج با اشاره به 29 ذی‌القعده سالروز شهادت امام جواد (ع) گفت: ائمه اطهار ازجمله امام نهم شیعیان خدمات زیادی را برای تبلیغ دین انجام دادند و در این زمینه شاگردانی در علم فقه، کلام و حدیث تربیت کردند.
 وی با انتقاد از بی‌تفاوتی مردم استان نسبت به اعیاد اسلامی، شهادت‌ها و ولادت‌های اهل‌بیت (ع) افزود: این در حالی است که حضور مردم استان در مساجد ترحیم فامیل و آشنایان بیشتر از مراسمات مذهبی و اقامه نماز جماعت است.
 موسوی‌اعظم بیان کرد: بانوان درزمینهٔ شرکت در مراسمات دینی، قرآنی، اعیاد اسلامی و شهادت‌ها پیش‌قدم هستند و حضور بهتری نسبت به آقایان دارند.
خطیب جمعه شهر یاسوج در خصوص شبهه‌‌های دشمنان علیه مراجع تقلید گفت: همه وظیفه‌داریم مقابل این‌گونه سخنان بی‌پایه و اساس و سخیف بایستیم و اجازه ندهیم چنین مواردی تکرار شود.
 وی با اشاره به شأن بالای مراجع تقلید ادامه داد: توهین به آنان به‌منزله توهین به دیگر مقدسات اسلامی است، مراجع تقلید با روشنگری اقدام به بی‌اثر کردن ترفندها، نیرنگ‌ها و دسیسه‌های دشمنان در عرصه‌های فرهنگی و مذهبی می‌کنند.


کد مطلب: 402132

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/402132/شبهات-علیه-مراجع-تقلید-بی-پایه-اساس

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1