تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب : ۴۰۲۱۲۲

نام یک کهگیلویه و بویراحمدی در گزینه‌‌های تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

۸
۴
نام یک کهگیلویه و بویراحمدی در  گزینه‌‌های تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
کبنا ؛ 
در روزی که ابتدا نمایندگان مجلس به دلیل اعتراض به روند استیضاح «علی ربیعی» خواستار به تعویق افتادن بررسی مجدد صلاحیت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شدند، در نهایت با غیر علنی اعلام کردن جلسه و تنفس 30 دقیقه ای روند استیضاح بار دیگر پیگیری شد و سرانجام آن به پس گرفتن رأی اعتماد مجلس از وزیر مربوطه انجامید.
 
به گزارش «تابناک»، البته «علی ربیعی» وزیر سابق تعاون کار و رفاه اجتماعی در اولین جمله در دفاع از خود گفت که امروز دو بار و در جلسه علنی و غیر علنی استیضاح شدم. 30 دقیقه ای که معلوم نشد چه اتفاقی در آن افتاده است.
 
با کنار رفتن «علی ربیعی» از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حالا همه چشم انتظار معرفی جایگزین او در وزارتخانه ای هستند که همیشه حاشیه‌های زیادی داشته و البته خیلی‌ها هم بدنبال تصدی کرسی مدیریت آن هستند؛ چرا که وجود شرکت‌های اقتصادی بزرگ زیر مجموعه تأمین اجتماعی، شستا و صندق بازنشستگی کشوری برای هر گروه، جریان و فردی می‌تواند ترغیب کننده باشد.
 
شنیده شده است که 5 گزینه برای جایگزینی ربیعی هم اکنون در دولت مورد بررسی قرار گرفته‌اند و احتمالاً پس از مدتی که وزارتخانه مذکور به وسیله سرپرست اداره خواهد شد، یکی از این گزینه‌ها به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس شورای اسلامی معرفی خواهد شد.
 
مطرح‌ترین گزینه برای این وزارتخانه کسی نیست جز «کاظم جلالی» که چندین سال است به عنوان رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزیده شده است. جلالی دارای تحصیلات علوم سیاسی است و از راهروهای مجلس شنیده می‌شود «کاظم جلالی» احتمالاً به زودی به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی می‌شود.
 
«کاظم جلالی» از لحاظ سیاسی در طیف اصولگرایی دسته بندی می‌شود. البته اصولگریان در انتخابات مجلس او را در لیست خود قرار ندادند و در نهایت با لابی صورت گرفته او در لیست امید قرار گرفت و به عنوان نفر ششم از حوزه انتخابیه تهران به مجلس شورای اسلامی راه یافت؛ در حالی که پیش از آن او نماینده شاهرود در مجلس بود.
 
دیگر گزینه جدی برای تصدی کرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از «علی ربیعی»، «محمد نهاوندیان» مشاور اقتصادی رئیس جمهور است. او 7 سال در دولت هاشمی و خاتمی معاون وزیر بازرگانی بوده و همچنین از سال 86 تا 92 در فاصله سال‌های ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۲ ریاست اتاق بازرگانی ایران را بر عهده داشته است. البته نهاوندیان در دولت اول روحانی ریاست دفتر رئیس جمهور را بر عهده داشت.
 
پس از پایان دولت یازدهم و با انتصاب «محمود واعظی» به عنوان رئیس دفتر رئیس جمهور، نهاوندیان به عنوان معاون اقتصادی حسن روحانی معرفی شد. نکته ای که در مورد نزدیکی نهاوندیان با لاریجانی می‌توان مورد اشاره قرار داد، این است که طی سال‌های 84 تا 86 و در زمان دبیری لاریجانی بر شورای عالی امنیت ملی او معاونت این شورا را بر عهده داشت.
 
دیگر گزینه ای که از او به عنوان یکی از گزینه‌های جایگزین ربیعی نام برده می‌شود، «سید کامل تقوی نژاد» رئیس فعلی سازمان امور مالیاتی است که البته در ابتدای دولت دوازدهم زمزمه‌هایی مبنی بر اینکه احتمال وزارت او در این وزارتخانه وجود دارد، شنیده می‌شد.
 
تقوی نژاد با تحصیلات کارشناسی ارشد مدیریت سیستم‌ها از دانشگاه تهران گزینه طیف نزدیک به «غلامرضا تاجگردون» و فراکسیون زاگرس نشینان برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، فراکسیونی که اکثریت استیضاح کنندگان ربیعی را تشکیل می‌دادند. تقوی نژاد متولد شهرستان لنده استان کهگیلویه و بویر احمد است.
 
«سید تقی نوربخش» مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی که دارای تحصیلات پزشکی است، دیگر گزینه مطرح برای وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است. نور بخش مورد حمایت «سید حسن قاضی زاده هاشمی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و اکنون لابی نزدیک به وزیر بهداشت در دولت و مجلس قصد دارد نوربخش را به صندلی وزارت برساند.
 
عمده اختلافات بین ربیعی و وزیر بهداشت، بر سر ماندگاری وی بر صندلی تأمین اجتماعی بود، نوربخش چندین ماه است بدون حکم بر صندلی تأمین اجتماعی تکیه زده است.
 
از طرفی هم زمزمه‌هایی هم به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه رئیس جمهور که در زمان طرح تفکیک وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی قصد داشته «محمد باقر نوبخت» از یاران نزدیک خود را برای وزارت رفاه و تأمین اجتماعی معرفی کند؛ اما حالا قصد دارد نوبخت را راهی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی کند و «علی طیب نیا» را بر صندلی ریاست سازمان برنامه و بودجه تکیه بنشاند.
 
باید منتظر ماند و دید که در نهایت رایزنی‌های کدام طیف بر دیگری می‌چربد و کدام گزینه به عنوان وزیر پیشنهادی دولت به مجلس معرفی می‌شود./ وکیل ملت
 
نام شما

آدرس ايميل شما

کارگر گچساران
Iran, Islamic Republic of
بیژن گزینه خوبی برای وزارت است
باوی
Iran, Islamic Republic of
چه عجب! ایدفعه نگفتید تاجگردون گزینه وزارت کاره.خخخخ
ملت
Iran, Islamic Republic of
هر کسی رو در هر وزارت خونه ایی بر میدارن فورا تیتر میزنن کامل تقوی نژاد یکی از گزینه هاست
آخ از بختم
محمودآباد
Iran, Islamic Republic of
تاج میشه ریس جمهور تقوی رو هم میکنه وزیر گچساران هم میشه پایتخت ایران به به
Iran, Islamic Republic of
الکیه. تبلیغات رسانه ای است. با احتمال منفی ۱۰۰ درصد
Iran, Islamic Republic of
احتمالا نوبخت برای وزارت کار معرفی بشه و طیب نیا برای برنامه وبودجه.
میر حسین محمدی
Iran, Islamic Republic of
همیشه نام سید کامل تقوی نژاد رو زبانهاست.برا هر مشکل اقتصادی نام این مدیر مدبر رو زبانها میوفته.آچار فرانسه تیم اقتصادی دولت شده .
Iran, Islamic Republic of
چه فرقی میکنه برای ما،شاید برای برخی .....
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1