تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۳۲
کد مطلب : ۴۰۲۱۰۸
در آیین تکریم و الگوسازی کارآفرین برتر در حوزه گیاهان دارویی مطرح شد

کیانی: نبود نیروهای توانمند بنگاه‌های اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد را زمین‎گیر کرد / اکوانی: بکارگیری اصولی ظرفیت ها به توسعه استان منجر می‌شود

۰
کیانی: نبود نیروهای توانمند بنگاه‌های اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد را زمین‎گیر کرد / اکوانی: بکارگیری اصولی ظرفیت ها به توسعه استان منجر می‌شود
کبنا ؛آیین تکریم و الگوسازی از وحید گرجی کارآفرین برتر در حوزه گیاهان دارویی استان برگزار شد.
پیش از ظهر امروز  آیین تکریم و الگوسازی از وحید گرجی کارآفرین برتر در حوزه گیاهان دارویی استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن همایش های اتاق یاسوج برگزار شد.
جبار کیانی پور در این نشست با بیان اینکه امروز ما در استان شاهد تحولات بسیار زیبایی در حوزه صنعت و دانشگاه هستیم، اظهار داشت: بدون‌شک این روزها در استان روزهای تاریخی خواهد بود زیرا جرقه ارتباط صنعت و دانشگاه در این روزها زده شده است.
وی افزود: استراتژی اتاق بازرگانی در سراسر کشور این است که رویکرد جدیدی را برای پیوند دانشگاه و صنعت تعریف کند رویکردی که سال‌های سال صنعت و کشاورزی ما به واسطه نبودش آسیب دیده است.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: ما در حوزه صنعت، بازرگانی و کشاورزی به این باور رسیده‌ایم که باید صنعت درون دانشگاه باشد و این باور حاصل مطالعات فراوان و استفاده از ظرفیت‌های بین المللی است.
کیانی پور عنوان کرد: ما وقتی به اقتصاد کشوری مانند ترکیه نگاه می‌کنیم می‌بینیم که عناصر توانمند از درون دانشگاه‌ها به واحد‌های صنعتی ورود پیدا کرده‌اند که ما امروز آثار نبود این ارتباط را در زمین‌گیر شدن بنگاه‌های اقتصادی در شهرک‌های صنعتی خود می‌بینیم.
????????????????????????????????????
وی اعطای بورس تحصیلی و کمک‌های تحصیلی به دانشگاه‌ها را از مهم‌ترین مفاد تفاهم‌نامه‌های اتاق بازرگانی یاسوج با دستگاه‌ها و نهادهای مختلف عنوان کرد.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: امروز  روز تکریم از مردی است که بدون هیج ادعا یا تلاش برای رسیدن به تریبون در مملکتی که همه به دنبال تریبون هستند همه وقت خود را برای اعتلای علمی این استان قرار داده است.
کیانی پور عنوان کرد: خاطره هشت سال دفاع مقدس در یک جنگ نابرابر و شهیدان گلگون‌کفنی که با خون خود امنیت این کشور را تضمین کردند همواره در یاد ما زنده است اما آیا امروز تلاش آنهایی که در عرصه صنعت و اقتصاد کشور در یک جنگ نابرابر با دشمن طعم محصولات‌مان را به ذائقه همه مردم دنیا می‌نشانند کمتر از آن رشادت‌ها است؟
وی با بیان اینکه همه تلاش ما برای حضور قدرتمند در عرصه بین‌المللی است، گفت: امروز زردبند و سینره به عنوان برندهای داروهای گیاهی این استان در سطح کشور زبانزد بوده که این افتخار حاصل تلاش نخبگان ما است.

رئیس دانشگاه یاسوج نیز در این نشست گفت: پایان نامه های دانشجویی با بکارگیری در بخش رفع مشکلات استان خروجی محور و هدفمند می شوند.
 احمدی عریان افزود: در حال حاضر قریب به ۳۰ درصد پایان نامه های دانشجویی استان مربوط به بخش صنعت است اما باید این ظرفیت خروجی محور شده و هدفگذاری برای رفع مشکلات استان با پتانسیل پایان نامه های دانشجویی رقم بخورد.
عریان عدم هدفمند سازی پایان نامه های دانشحویی را عاملی برای فقیر ماندن استان و دانشگاه دانست و خواستار خروجی محوری در این بخش شد.
عریان خواستار توجه بیش از پیش بخش صنعت در بکارگیری ظرفیت نخبگان استان شد و عنوان داشت: حمایت از این بخش توسعه و رشد استان را شتاب می بخشد.
عریان با اشاره به ظرفیت های مختلف استان در حوزه های آب، جنگل، گردشگری و انرژی اظهار کرد: چرا استان از برخوردارترین استان های کشور نیست و هنوز پسوند غیر برخوردار در استان جاری است.
عریان تصریح کرد: باید دید در چه جایی دچار اشتباه شده ایم که پیشرفت اصولی استان رقم نخورده است.
رئیس دانشگاه یاسوج عدم باورمندی نسبت به پیوند دانشگاه، صنعت و فرهنگ را از جمله دلایل عقب افتادگی استان دانست و گفت: توجه و باورمندی و همچنین ایجاد دانشگاه پایدار و توانمند می تواند راهگشای مسیر رشد و توسعه استان باشد.
رئیس دانشگاه یاسوج با اشاره به حوزه توسعه گیاهان دارویی در استان، تصریح کرد: تحقق تولید کارآمد، حاصل کارهای فاخری است که دانشمندان در آزمایشگاه انجام می دهند و باید مسائل علمی و آزمایشگاهی در تولید گیاهان دارویی استان دیده شود.
عریان گفت: باید اقدامات و مطالعات دقیق در حوزه تولیدات استان انجام شود که بازار پذیری پایداری در این بخش داشته باشیم.
عریان با اشاره به اینکه دانشگاه یاسوج ظرفیت خوبی برای توسعه دارد، گفت: دانشگاه یاسوج می تواند در ۱۰ سال آینده از توانمند ترین دانشگاه های کشور شود.
وی افزود: رشد دانشگاه به افزایش ارزش افزوده در بخش تولید و صنعت نیز کمک می کند.
 

 
رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین گفت: توسعه شرکت های دانش بنیان از جمله هدفگذاری های بنیاد نخبگان استان است.
حمدالله اکوانی افزود: با هدف توسعه ظرفیت ها، تولید مبتنی بر محور دانش بنیان و ارتقای شاخص های این حوزه در استان اجرایی می شود.
اکوانی با بیان اینکه در حال حاضر تنها ۴ شرکت دانش بنیان در استان داریم، اظهار کرد: از جمله اهداف ما ارتقای ظرفیت های این حوزه است.
رئیس بنیاد نخبگان استان از برگزاری دو برنامه ملی و استانی در حوزه تجلیل و الگو سازی از سرآمدان استان با محوریت بخش های مختلف خبر داد و بیان کرد: در این حوزه برنامه هایی با هدفگذاری های خروجی محور اجرایی می شود.
اکوانی با بیان اینکه ظرفیت ها و نیروی انسانی استان نیز باید به شکل مناسبی مورد توجه قرار بگیرد، ابراز داشت: استان پتانسیل های فراوانی در بخش های مختلف دارد که بکارگیری اصولی و کارشناسی شده این ظرفیت ها به توسعه استان منجر می شود.
 
در ادامه معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دهکده گیاهان دارویی در شهرستان بویراحمد ایجاد می شود.
جعفر گوهرگانی افزود: برنامه ریزی و همکاری دستگاه های متولی برای دستیابی به اهداف ایجاد دهکده گیاهان دارویی در استان ضروری است.
گوهرگانی با اشاره به اهمیت حوزه گیاهان دارویی،  تصریح کرد: همچنین پویایی صنعت گیاهان دارویی و صنایع مرتبط با آن مورد تاکید است.
گوهرگانی با اشاره به موضوع فعالیت بنیاد نخبگان و فعالیت اتاق بازرگانی در حوزه الگوسازی از فعالان، گفت: امید است چنین فعالیت هایی به تسهیل در روند ایجاد زیرساخت هایی مانند دهکده گیاهان دارویی ختم شود.








نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1