کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج مطرح کرد

هدفگذاری برای پیوند بخش صنعت و دانشگاه در کهگیلویه و بویراحمد

17 مرداد 1397 ساعت 23:52

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: در سال‌های گذشته به علت نبود ارتباطات بین صنعت و دانشگاه حوزه صنعت آسیب‌دیده و به این باور رسیده‌ایم که دنیا هرگز بدون تعامل بخش صنعت و دانشگاه به پیشرفت نرسیده است.


جبار کیانی پور امروز در آیین تکریم از «وحید گرجی» کارآفرین برتر در حوزه گیاهان دارویی استان، اظهار کرد: جرقه ارتباط صنعت و دانشگاه در استان زده‌شده است.
کیانی پور بابیان اینکه صنعت و تولید ما به‌واسطه تولید در کشور آسیب‌دیده است، افزود: استراتژی اتاق بازرگانی این است که با رویکرد جدیدی را در سراسر کشور تدوین کند که تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد نخبگان، پارک علم و فناوری و دانشگاه به‌عنوان پیشران برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای منعقد می‌شود.
وی بیان داشت: در سال‌های گذشته به علت نبود ارتباطات بین صنعت و دانشگاه حوزه صنعت آسیب‌دیده و به این باور رسیده‌ایم که دنیا هرگز بدون تعامل بخش صنعت و دانشگاه به پیشرفت نرسیده است و در ارتباطات فراخوان بین‌المللی عناصر توانمندی صنعت از درون دانشگاه‌ها باشد، در کشورهای توسعه‌یافته هم می‌بینیم که چه عناصر توانمندی به واحدها معرفی می‌شود.
وی افزود: امروز نبود این ارتباطات را در زمین‌گیر شدن بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای صنعتی می‌بینیم.
کیانی پور بیان داشت: اعطای بورسیه تحصیلی، کمک‌هزینه پایان‌نامه‌ها و استفاده از توانمندی نخبگان دانشگاهی ازجمله هدف‌گذاری‌های اتاق بازگانی است.
وی اظهار کرد: امروز تکریم از بزرگ‌مردی است که بدون هیچ ادعایی یا تلاش برای رسیدن به تریبون در مملکتی که همه به دنبال تریبون هستند «وحید گرجی» به این کار شرافتمندانه مشغول هستند و وقت خود را برای اعتلای علمی این استان قرار داده است.
کیانی بیان کرد: شعری از زنده‌یاد بهمن بیگی که می‌گوید «بویراحمد آن‌قدر دست به ماشه برد و پادررکاب فشرد تا از یک دهستان یک استان آفرید» اشاره به توانمندی مردم بزرگ استان کهگیلویه و بویراحمد دارد.
وی افزود: خاطره هشت سال دفاع مقدس برای همه شما زنده است که در یک جنگ نابرابر شهیدان گلگون‌کفنی که با خون خود امنیت این کشور را تضمین کردند و همواره در یاد ما زنده است اما آیا امروز تلاش آن‌هایی که در عرصه صنعت و اقتصاد کشور در یک جنگ نابرابر با دشمن طعم محصولاتمان را به ذائقه همه مردم دنیا می‌نشانند کمتر از آن رشادت‌ها است؟
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: امروز محصولات زردبند و سینره به‌عنوان برندهای گیاهان دارویی استان که یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های این استان است و به نقاط مختلف دنیا صادر می‌شود.
 


کد مطلب: 402103

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/402103/هدفگذاری-پیوند-بخش-صنعت-دانشگاه-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1