کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

هزینه ۱۷۱ میلیارد تومان در بخش درمان بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد

17 مرداد 1397 ساعت 14:28

هزینه کرد بیمه سلامت در بخشهای دولتی و خصوصی طی سال گذشته در سطح دو و سه ۱۲۳ میلیارد تومان بوده که نزدیک به ۹۰ میلیارد تومان در بخش دولتی و مابقی در بخش خصوصی( داروخانه ها، آزمایشگاهها، پاراکلنیک ها و کلنیک های ویژه )بوده است.


مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی سال گذشته ۱۷۱میلیارد تومان در بخشهای دولتی و خصوصی استان هزینه شده است.
به گزارش کبنا، یدالله حسینی قبل از ظهر امروز در جمع خبرنگاران افزود: خبرنگاران جزو اولین افرادی هستند که در رویدادها و حوادث حضور می یابند.
وی اظهارکرد: بیمه سلامت خبرنگاران را در زمینه سلامت و درمان مردم به عنوان مشاوران خود می داند و هرجا مشکلی وجود داشته باشد می توانند جهت اصلاح تذکر دهند.
مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در سال گذشته پنج شش ماه بدهی انباشته داشته ایم، خاطرنشان کرد: اما امسال پرداخت بدهی ها داروخانه ها و مراکز درمانی طرف قرارداد بخش خصوصی و دولتی به روز پرداخت می شود و علی الحساب تا خرداد ماه امسال مطالبات آنها پرداخت شده است.
حسینی تصریح کرد: در بخش خصوصی و دولتی بیش از توان نمی توانیم هزینه کنیم موسسات طرف قرارداد به این نکته توجه داشته باشند و مردم به نحو مطلوب از دارو استفاده و در صورت نیاز به پزشک مراجعه کنند.
وی ادامه داد: خبرنگاران و رسانه ها در فرهنگ سازی و نهادینه کردن مصرف بهینه دارو تاثیرگذار هستند این قشر می تواند در این زمینه به ما کمک کنند.
مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: استفاده از دفترچه دیگران از لحاظ قانونی و شرعی تخلف است و اشکال دارد و هزینه برای دولت درپی دارد.
حسینی بیان کرد: هزینه کرد بیمه سلامت در بخشهای دولتی و خصوصی طی سال گذشته در سطح دو و سه ۱۲۳ میلیارد تومان بوده که نزدیک به ۹۰ میلیارد تومان در بخش دولتی و مابقی در بخش خصوصی (داروخانه ها، آزمایشگاهها، پاراکلنیک ها و کلنیک های ویژه) بوده است.
وی تاکید کرد: علاوه بر این ۴۸ میلیارد تومان در سطح یک هزینه شده که ۶۳ مرکز بهداشتی و درمانی در این زمینه در استان فعالیت دارند.
مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از جمعیت ۷۱۳هزار نفری استان ۵۱۷ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که از این تعداد۳۴۴ هزار نفر روستایی هستند.
حسینی اضافه کرد: در سال ۹۷ هزینه های بیمه سلامت استان ۲۰درصد کاهش یافت که امسال این هزینه ها به ۱۰۲ میلیارد تومان رسیده است.


کد مطلب: 402098

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/402098/هزینه-۱۷۱-میلیارد-تومان-بخش-درمان-بیمه-سلامت-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1