تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۳
کد مطلب : ۴۰۲۰۸۸
گزارش:

کنایه‌های «فیلی» تا حرف‌هایی که 180 درجه تغییر می‌کند / پروژه‌های راه گچساران معضل‌اند

۲
۰
کنایه‌های «فیلی» تا حرف‌هایی که 180 درجه تغییر می‌کند / پروژه‌های راه گچساران معضل‌اند
کبنا ؛طرح تعریض و بهسازی دو محور گچساران- باباکلان به روستای بی بی‌حکیمه و محور گچساران به گناوه یکی از پروژه‌های ناتمام شهرستان گچساران است و مردم خواهان تکمیل و بهره‌برداری این پروژه‌ها هستند.
این نشست با حضور معاون استاندار، فرماندار، مدیرکل راه وشهرسازی استان، معاون برنامه و بودجه استان، پیمانکاران و دیگر مسوولان مربوطه در سالن کنفرانس فرماندار گچساران برگزار شد.
 کلنگ طرح تعریض و بهسازی دو محور گچساران- باباکلان به روستای بی بی‌حکیمه و محور گچساران به گناوه در روز 21 بهمن ماه سال 95 با حضور نماینده مردم شهرستان گچساران و باشت، استاندار وقت خادمی و دیگر مسؤولان استانی و شهرستانی به زمین زده شد.
براساس این گزارش در حالی که در یک ماه گذشته نشستی در جهت سرعت بخشیدن به پروژه‌هایی راه در این شهرستان با حضور فرماندار گچساران، مدیرکل راه و شهرسازی و پیمانکاران این پروژه‌ها برگزار شده بود عصر روز گذشته نیز جلسه‌ای در زمینه بهبود وضعیت و گره‌گشایی این مشکل با حضور معاون عمرانی استاندار، فرماندار، معاون برنامه و بودجه استان، مدیرکل راه و شهرسازی، مسوولان مربوطه، مشاوران و پیمانکاران در سالن اجتماعات فرمانداری گچساران برگزار شد.
در این نشست عزیز فیلی اظهار کرد: امروز به دور هم گرد آمدیم تا پروژه‌های در فصل راه و ساختمان و آخرین وضعیت این پروژه‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.
وی با اشاره به کندی کار در دو پروژه مهم و استراتیژیک این استان که در شهرستان گچساران واقع شده است، افزود: امروز باید گره این مشکل که موجب شده دو پروژه مهم راه و شهرسازی به کندی به پیش رود را حل و فصل کنیم.
تعطیلی پروژه‌های راه گچساران
در ادامه این نشست نصرالله خادمی پیمانکار قطعه دوم بهسازی و تعریض جاده باباکلان به گچساران گفت: پروژه تعریض و بهسازی جاده باباکلان- بی‌بی حکیمه به گچساران به طول ۸۰ کیلومتر است که با بهسازی و تعریض این جاده به ۵۹ کیلومتر کاهش پیدا می‌کند.
وی افزود: در زمان کلنگ‌زنی این پروژه بیان کردم که در بهمن ماه سال گذشته قطعه اول این پروژه که به سمت روستای آب‌شیرین است افتتاح شود.
 خادمی با انتقاد از نبود نظارت کافی بر پروژه‌های راه و شهرسازی گفت: پیمانکارانی که در این پروژه‌ها مشغول به فعالیت بودند هم اکنون همگی آن‌ها کار را تعطیل نموده‌اند.
وی با بیان اینکه من پیمانکار بومی این شهرستان با 700 پرسنل هستم، ابراز کرد: مدیریت ضعیف و نبود نظارت کافی موجب شده که پروژه‌ها در این به کندی پیش بروند. 
 این پیمانکار بهسازی و تعریض محور باباکلان به گچساران عنوان کرد: پیمانکاران این محورها تا کنون بیش از 95 درصد عملیات خاکبرداری را انجام داده‌اند و کار خود را به اتمام رسانده‌اند و منتظر راحل بعدی کار هستند.
خادمی افزود: پیمانکاران منتظر جواب استعلامات هستند که مدیرکل بیان کرد جواب استعلام آمده است اما مشکلاتی وجود دارد.
وی ادامه داد: شخصاً به آقای سهمگین مراجعه کرده‌ام و ایشان گفته‌اند که جواب استعلام کار شما آمده است و شما می‌توانید شروع به فعالیت کنید. 
 خادمی با اشاره به فیلی گفت: قرداد کار ما 35 درصد پیکوری است که ما تا کنون 98 درصد از کار را پیکور کرده‌ایم.
این پیمانکار پروژه جاده باباکلان به گچساران اظهار کرد: نمی‌شود گفت پیمانکاری که 700 پرسنل دارد و بالاترین مالیات را در این شهرستان پرداخت می‌کند با خودخواهی مدیرکل به عقب بیفتد.
وی اذعان کرد: مدیرکل می‌گوید جواب استعلام کار شما مبهم است.
 در ادامه مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه مشاور قراردادی تنظیم کرده و آن را به پیمانکاران تحویل داده است، افزود: متن ارسالی مشاور به پیمانکار این گونه است که پیمانکار موظف است قبل از اجرای مناقصه ترانشه‌ها را مشاهده و برآورده آن را انجام بدهد و بر این اساس که مشاهده شده شرایط طبقه‌بندی اجرای کار ارسال می‌شود.
علیمردانی ادامه داد: خوشبختانه با تمامی نواقصی که وجود دارد تعداد 298 پروژه زیر و بزرگ با اعتباری بیش از 2 هزار میلیارد ریال در سطح استان داریم که همگی از پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند.
 مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه عنوان کرد: اگر پیمانکار خاص و ویژه است که باید برسر این پروژه بماند این دیگر بحث دیگری دارد.
وی اذعان کرد: هر قراردادی که منعقد می‌شود براساس شرایط کار طبقه‌بندی صورت می‌گیرد.
علیمردانی تصریح کرد: در قرارداد این قطعه ذکر شده که با مطالعه دقیق اعتبار مورد نظر تخصیص داده شود و تاکید شده که با مطالعه دقیق اعتبار مورد نظر تعیین گردد.
این مسوول ابراز کرد: در پروژه‌های احداث، تعریض و بهسازی محورهای گچساران - باباکلان، گچساران- گناوه و محور آبریگون براساس بازدیدی که صورت گرفته اعتبار مورد نظر برآورد شود.
صحبت‌هایی که 180 درجه تغییر می‌کند
در ادامه این نشست فرماندار گچساران اظهار کرد: این جلسه سوم است که در فاصله یک ماه برگزار می‌شود چرا در جلسات گذشته این صحبت‌ها بیان نشده است.
رحیمی ادامه داد: در جلسه امروز صحبت‌ها 180 درجه تفاوت پیدا کرده است.
در ادامه نصرالله خادمی افزود: طبق شرایط عمومی پیمان، شرایط خصوصی نمی‌تواند شرایط عمومی پیمان را نقص کند.
این پیمانکار پروژه محور باباکلان به گچساران خطاب به علیمردانی گفت: برای انجام طبقه‌بندی پروژه از این محور بازدید داشته‌اید و بیان کردید که شرایط طبقه‌بندی را ارسال می‌کنید حالا چگونه این صحبت‌ها تغییر کرده است.
وی افزود: در حال حاضر 90 درصد از کار ما واریانت خورده است.
خادمی عنوان کرد: اگر انجام مراحل دیگر برای مدیرکل سخت است ما به قانون مراجعه خواهیم کرد.
در ادامه مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد ابراز کرد: در شرایط پیمان تمام بندها باید استناد داشته باشد و تبصره و ماده اگر هست ما آن را قبول خواهیم کرد.
وی افزود: پیمانکار قبل از ارائه مبلغ از محل باید بازدید داشته باشد.
در ادامه سهمگین ابراز کرد: پروژه‌های راه و شهرسازی در شهرستان گچساران به یک معضل تبدیل شده است.
معاون برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از نظر ما مشاور تخلف کرده است و فرآیند مطالعه خوب بررسی نشده است.
در ادامه خادمی ابراز کرد: متاسفانه پیمانکاران شرایط قرارداد را بهتر از کارفرما می‌داند.
وی ادامه داد: کارفرما موظف است قبل از اجرای پروژه تمام معضلات را رفع کند و بعد کار را به پیمانکار تحویل دهد.
خادمی اذعان کرد: در قرار داد ما قید شده که یک دانه پل نیست اما در حال حاضر بیش از 50 پل در مسیر راه قرار گرفته است.
سهمگین ادامه داد: دو طرف هم پیمانکار و هم کارفرما امضاهایی را انجام داده‌اند که ابهاماتی در این قرارداد وجود دارد.
من متوجه این صحبت‌ها نمی‌شوم
در ادامه فرماندار گچساران افزود: من متوجه این صحبت‌ها نمی‌شوم من فقط مردم باباکلان وکارکنان نفت را می‌بینم که در حال حاضر جاده خراب شده و الان جاده می‌خواهند.
وی افزود: اگر یک کاری را نمی‌توانید انجام بدهید آن را طبق قانون انجام ندهید.
  رحیمی اذعان کرد: اگر در این جلسه دکتر تاجگردون حضور داشتند ما را مسخره می‌کردند و می‌گفت، چرا این صحبت‌ها دو ماه قبل بیان نشده است.
فرماندار گچساران تصریح کرد: در حال حاضر با چند دفترچه قطور در جلسه حضور پیدا کرده‌اید خود را تبرئه می‌کنید.
رحیمی اذعان کرد: این جاده الان مشکل مالی ندارد این محورها دارای مشکل فنی هستند.
در ادامه معاون برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با رعایت 25 درصد طبقه بندی جی اس آی به این پروژه تعلق می‌گیرد.
سهمگین ابراز کرد: متاسفانه پیمانکاران استعلام از شرکت نفت در جهت خطوط لوله در طول مسیر نگرفته‌اند و این خود یک معضل دیگری است.
وی افزود: 100 درصد نقشه راه در این جاده تغییر کرده است.
در ادامه این نشست معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: این مشکلات باید در 6 ماه گذشته بیان می‌شد.
فیلی ذعان کرد: کمیته شورای فنی برای این سه پیمان شرایط خاصی قید کرده است که باید بررسی شود.
وی اذعان کرد: باید از سه پروژه مهم راه در شهرستان گچساران جاده آبریگون، گناوه به گچساران و باباکلان به گچساران بازدیدی صورت بگیرد و بخشی از مشکلات فنی این این پروژه‌ها رفع شود.
فیلی عنوان کرد: در هفته آینده مجدد جلسه‌ای تشکیل و گزارش بازدیدها از پروژه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.
در ادامه خادمی افزود: تمام محورهایی که به روستای آب‌شیرین ختم می‌شود تمام پل‌ها انجام گرفته و 98 درصد از ترانشه انجام گرفته است. 
 وی در ادامه با انتقاد از کندی کار در محور باباکلان به گچساران اظهار کرد: در شهرستان لار 3 پروژه فعال با مطالبه 60 میلیارد تومان دارم اما باید خجالت کشید که دذر شهرستان خودمان این پروژه به کندی به پیش می‌رود.
این پیمانکار بیان کرد: در حال حاضر 64 جلسه در زمینه احداث و تعریض جاده باباکلان و گناوه به گچساران در فرمانداری گچساران برگزار شده است.
خادمی عنوان کرد: آن چیزی که ابلاغ شده و با نقشه که در دسترس ما است زمین تا آسمان مغایرت دارد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
از همه مسئولین این کار تقاضا داریم مشکلات بر سر راه این پروژه برداشته بشه. دلیل کندی پروژه هر چی که هست باید برطرف بشه. مردم به این جاده نیاز دارن
Iran, Islamic Republic of
آیا این پروژه اولویت داره؟ از مسؤلین خصوصاً سازمان مدیریت و برنامه ریزی سؤال می کنم این پروژه جه مشکلی را حل می کنه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1