کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویراحمد

شایعه‌سازی و دروغ‌گویی ممنوع است

16 مرداد 1397 ساعت 23:33

مدیرکل آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: شایعه‌سازی و دروغ‌گویی ممنوع است که در دین ما مورد تأکید واقع‌شده است.


 هادی زارع‌پور عصر امروز در آیین تجلیل از خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار و با تبریک روز ۱۷ مرداد اظهار کرد: معمولاً در این روز در کشور ما هم از شهیدان اقلیم اندیشه و قلم تجلیل می‌شود و هم زحمات سفیران عرصه آگاهی و امید مورد تجلیل و تقدیر قرار می‌گیرند.
 مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه شما چشم همیشه بیدار جامعه هستید افزود: فلاسفه می‌گویند خبرنگاران مربی جامعه هستند و وقتی تاریخ را بررسی می‌کنیم انسان‌ها همیشه اسطوره و افسانه داشته‌اند و بعد این اسطوره‌ها جای خود را به تاریخ داده‌اند و اکنون رسانه‌ها به‌جای تاریخ نشسته‌اند.
 وی به ارزش کار خبرنگاران از دید معمار کبیر انقلاب اشاره کرد و گفت: مطبوعات باید مدرسه سیار و بنگاه هدایت باشند و رهبری معظم انقلاب هم در خصوص خبرنگاران می‌فرمایند که زیادتر نگویید ازآنچه که هست و ازآنچه که بایدوشاید منصف و عادل باشیم و این‌گونه نیست. 
زارع‌پور به اخلاق رسانه و رسانه اخلاقی اشاره کرد و گفت: در بحث قلم‌زدن و نوشتن مطلب آنچه‌که مهم است اخلاق رسانه‌ای بود و باید رسانه خود را تبدیل به رسانه اخلاقی کنیم.
 وی گفت: شهرت حرفه‌ای و جذب مخاطب با ابزارهای صحیح و درست مهم‌ترین خواسته مطبوعات و رسانه‌ها است و در نظام‌های سکولار آنچه‌که ارزش خبری محسوب می‌شود بحث منفی و منفی نگری و حاشیه‌سازی است که در اسلام چنین اجازه‌ای به ما داده نشده است.
 مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود بابیان برخی از معیارهای منفی و مثبت در کار رسانه تصریح کرد: ما آموزه‌های ثابت اخلاقی داریم که شایعه‌سازی و دروغ‌گویی ممنوع است که در دین ما مورد تأکید واقع‌شده است.
 زارع‌پور خاطرنشان کرد: معیاری که برای انتخاب و گزینش اخبار داریم حق‌گویی و حق محوری و حق‌جویی است و اگر آرمان‌هایی که شهدای عرصه اطلاع‌رسانی به دنبال آن بودند تعهد و بصیرت و روشنگری و انتقاد سازنده و مصلحت جامعه بود.
 


کد مطلب: 402085

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/402085/شایعه-سازی-دروغ-گویی-ممنوع

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1