تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۳۳
کد مطلب : ۴۰۲۰۸۵
مدیرکل آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویراحمد

شایعه‌سازی و دروغ‌گویی ممنوع است

۰
شایعه‌سازی و دروغ‌گویی ممنوع است
کبنا ؛ هادی زارع‌پور عصر امروز در آیین تجلیل از خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار و با تبریک روز ۱۷ مرداد اظهار کرد: معمولاً در این روز در کشور ما هم از شهیدان اقلیم اندیشه و قلم تجلیل می‌شود و هم زحمات سفیران عرصه آگاهی و امید مورد تجلیل و تقدیر قرار می‌گیرند.
 مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه شما چشم همیشه بیدار جامعه هستید افزود: فلاسفه می‌گویند خبرنگاران مربی جامعه هستند و وقتی تاریخ را بررسی می‌کنیم انسان‌ها همیشه اسطوره و افسانه داشته‌اند و بعد این اسطوره‌ها جای خود را به تاریخ داده‌اند و اکنون رسانه‌ها به‌جای تاریخ نشسته‌اند.
 وی به ارزش کار خبرنگاران از دید معمار کبیر انقلاب اشاره کرد و گفت: مطبوعات باید مدرسه سیار و بنگاه هدایت باشند و رهبری معظم انقلاب هم در خصوص خبرنگاران می‌فرمایند که زیادتر نگویید ازآنچه که هست و ازآنچه که بایدوشاید منصف و عادل باشیم و این‌گونه نیست. 
زارع‌پور به اخلاق رسانه و رسانه اخلاقی اشاره کرد و گفت: در بحث قلم‌زدن و نوشتن مطلب آنچه‌که مهم است اخلاق رسانه‌ای بود و باید رسانه خود را تبدیل به رسانه اخلاقی کنیم.
 وی گفت: شهرت حرفه‌ای و جذب مخاطب با ابزارهای صحیح و درست مهم‌ترین خواسته مطبوعات و رسانه‌ها است و در نظام‌های سکولار آنچه‌که ارزش خبری محسوب می‌شود بحث منفی و منفی نگری و حاشیه‌سازی است که در اسلام چنین اجازه‌ای به ما داده نشده است.
 مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود بابیان برخی از معیارهای منفی و مثبت در کار رسانه تصریح کرد: ما آموزه‌های ثابت اخلاقی داریم که شایعه‌سازی و دروغ‌گویی ممنوع است که در دین ما مورد تأکید واقع‌شده است.
 زارع‌پور خاطرنشان کرد: معیاری که برای انتخاب و گزینش اخبار داریم حق‌گویی و حق محوری و حق‌جویی است و اگر آرمان‌هایی که شهدای عرصه اطلاع‌رسانی به دنبال آن بودند تعهد و بصیرت و روشنگری و انتقاد سازنده و مصلحت جامعه بود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1