تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۴
کد مطلب : ۴۰۲۰۸۳

نرخ باسوادی زنان در کهگیلویه و بویراحمد ۸۹ درصد افزایش یافت

۰
نرخ باسوادی زنان در کهگیلویه و بویراحمد ۸۹ درصد افزایش یافت
کبنا ؛هادی زارع‌پور عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت سوادآموزی و تصویب‌نامه‌های که دولت داشته است و مشوق‌ها و تنبیهاتی که در این خصوص در نظر گرفته شده است اظهار کرد: توجه جدی به سوادآموزی صورت گرفته است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس سرشماری سال ۹۵ جمعیت استان ۷۳۱۳۰۵۲ بوده که در این بین گروه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال ۴۷۱ هزار در این گروه سنی قرار دارند که از این تعداد ۴۳۷۰۴۶ نفر باسواد بوده‌اند که سهم مردان در این گروه سنی ۹۶ درصد و سهم زنان ۸۹ درصد سهم زنان است که بالاترین باسوادی را در استان گچساران ۹۶.۶ و پایین‌ترین را شهرستان کهگیلویه با ۸۸.۲ درصد داشته است.
وی گفت: در جلسه اخیر شورای سوادآموزی استان قرار شد که طرح پایلوت ارتقای باسوادی را در شهرستان کهگیلویه اجرا کنیم و از همه ظرفیت‌ها برای ارتقای این شاخص استفاده می‌کنیم که میانگین کشوری ۹۴.۷ درصد است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به موفقیت استان در کشور اشاره کرد و گفت: هر ساله استان‌ها در ۱۶ شاخص مورد بررسی قرار می‌گیرند که امسال در این شاخص‌ها استان‌ها را به چهار استان هشت‌تایی تقسیم کردند که هشت استان اول که خیلی خوب بودند به استانداران منعکس کردند.
وی گفت: که دست اندرکاران سوادآموزی تشویق شوند که ما در کشور جز هشت استان اول و در این هشت استان رتبه دوم را به دست آوردیم و در ۱۱ شاخص از این ۱۶ شاخص از میانگین کشور بالاتر هستیم و در ۵ شاخص هم بالاترین نمره را داریم که میانگین امتیازات ۱۱۳۰ امتیاز بوده که امتیاز استان ما ۱۲۴۶.۳ بوده و رتبه دوم را کسب کردیم.
زارع‌پور افزود: در حوزه سوادآموزی برای سال جدید برنامه عملیاتی داریم به شهرستان‌ها ابلاغ کردیم و برنامه متعددی را در این برنامه داریم که یکی برنامه خواندن با خانواده و دیگری طرح حلقه‌های کتاب و کتاب‌خوانی و مراکز یادگیری محلی را داریم که اکنون ۸ مرکز داریم و ۸ مرکز دیگر به آن‌ها اضافه می‌کنیم که در آن‌ها هم سواد پایه آموزش داده می‌شود و مهارت‌های اجتماعی و شهروندی را داریم که با فنی و حرفه‌ای و هم جهاد کشاورزی تفاهم نامه انعقاد کردیم.
زارع‌پور گفت: اولین مرکز یادگیری سیار را در کشور در منطقه زیلایی راه‌اندازی کردیم که الگوی کشوری است و مدیران مدارس را ملزم کردیم که اولیای بی سواد مدارس را شناسایی کرده و به آن‌ها آموزش دهند.
وی گفت: طرح نماز کلید بهشت را امسال اجرایی می‌کنیم و طرح توسعه سوادآموزی دختران و زنان عشایر را به کمک نهاد ریاست جمهوری داریم و برنامه‌های متعدد دیگری هم داریم.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1