کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

تعداد ۵ هزار و ۶۳۵ نفر تحت پوشش سوادآموزی در استان

16 مرداد 1397 ساعت 23:04

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال تعداد ۵ هزار و ۶۳۵ نفر را تحت پوشش سوادآموزی قرار دهیم.


حمدالله خواهش‌نیک عصر امروز در نشست مسئولان آموزش‌وپرورش با خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار با اشاره به موفقیت‌های کهگیلویه و بویراحمد در حوزه سوادآموزی اظهار کرد: کار خبرنگار و معلم برای آگاهی بخشی در یک راستاست.
 معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به تعهدی که کهگیلویه و بویراحمد امسال برای سوادآموزی دارد، تصریح کرد: امسال تعداد ۵ هزار و ۶۳۵ نفر را تحت پوشش سوادآموزی قرار دهیم.
 معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تعداد ۱۳۷۹ نفر مربی سوادآموزی در استان داریم که باید با حضور در روستاها شناسنامه را بازدید کرده و در صورت نیاز این افراد که بین ۱۰ تا ۴۹ سال هستند زیرپوشش آموزش قرار گیرند.
 خواهش‌نیک در بخش دیگری از اظهارات خود به برنامه‌های که برای آموزش‌دهندگان و فراگیران در نظر گرفته‌شده اشاره کرد و گفت: برای مربیان ۷۳۰ هزار تومان به ازای هر نفر که سواد یاد می‌گیرند پرداخت می‌شود به‌اضافه این‌که هرماه سه روز بیمه برای آن‌ها پرداخت می‌شود.
 این مسئول در بخش دیگری از اظهارات خود به پرداخت ۱۵۲ هزار تومان به هر فراگیری که سواد فرامی‌گیرد اشاره کرد و گفت: با تمهیدی که در استان اندیشیده شده و با همکاری بانک‌ها وام قرض‌الحسنه هم به این افراد پرداخت می‌شود.
 وی پرداخت بن بی‌سوادی را میلیون  ۱۰۰ هزارتومانی را هم یکی دیگر از مشوقات برای فراگیری سواد برای بی‌سوادان ذکر کرد و گفت: این بن برای افرادی است که تک‌نفره در روستاها هستند و در صورتی به آن‌ها داده می‌شود که بعد از ۵ ماه که مراجعه کردیم با گرفتن آزمون باسواد شده باشند.
 این مسئول در آموزش‌وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به ثبت‌نام بی‌سوادان در استان اشاره کرد و گفت: افراد بی‌سواد و کم‌سواد بین ۱۰ تا ۴۹ سال می‌توانند به واحدهای سوادآموزی مراجعه کنید تا ظرف ۵ ماه و ۴۰۰ ساعت آموزش کارنامه سوم ابتدایی به آن‌ها تعلق گیرد.
 


کد مطلب: 402082

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/402082/تعداد-۵-هزار-۶۳۵-نفر-تحت-پوشش-سوادآموزی-استان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1