کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

زارع‌پور: به جرأت می‌گویم در هیچ دوره‌ای به اندازه دولت تدبیر و امید رتبه کشوری کسب نکردیم / کسب 600 رتبه کشوری/ راه‌اندازی اولین مرکز یادگیری کشور در استان

16 مرداد 1397 ساعت 18:30

بالاترین آمار با سوادی بر اساس شهرستان‌ها؛ گچساران با 6/ 96 درصد بالاترین رتبه را دارد و شهرستان کهگیلویه نیز با احتساب مناطق دیشموک و چاروسا 2/ 88 درصد پایین‌ترین نرخ سوادآموزی را داشته است.


مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:از راه‌اندازی اولین مرکز یادگیری سیار کشور در این استان خبر داد.
 به گزارش کبنانیوز از یاسوج، هادی‌زارع‌پور عصر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به عملکرد آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر، اظهار کرد: بالاترین آمار با سوادی بر اساس شهرستان‌ها؛ گچساران با 6/ 96 درصد بالاترین رتبه را دارد و شهرستان کهگیلویه نیز با احتساب مناطق دیشموک و چاروسا 2/ 88 درصد پایین‌ترین نرخ سوادآموزی را داشته است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه ابراز داشت: قرار شده است که طرح پایلوت سوادآموزی در شهرستان کهگیلویه تعریف شود.
زارع‌پور، با اشاره به رتبه‌بندی اخیر در سطح کشور در زمینه عملکرد نهضت سوادآموزی، بیان کرد: عملکرد نهضت سوادآموزی در 16 شاخص مورد ارزیابی قرار گرفت و استان‌های به 4 دسته 8تایی تقسیم شدند که استان کهگیلویه و بویراحمد در تقسیم بندی جزء 8 استان اول و رتبه دوم شناخته شد.
وی ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد در 11 شاخص از 16 شاخص مورد نظر بالاتر از میانگین کشور و در 5 شاخص بالاترین رتبه کشور را داشته است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: میانگین‌ امتیاز کشوری در شاخص‌های سواداموزی 1130 امتیاز بوده که استان ما با 3/ 1246 امتیاز با اختلاف زیاد بالاتر از میانگین کشوری بود.
زارع‌پور گفت: برای سال 97 -98 برنامه‌های برای حوزه سوادآموزی طراحی شده که به تمام شهرستان‌ها ابلاغ می‌شود.
وی افزود: برنامه‌های طرح خواندن با خانواده در حوزه سوادآموزی، حلقه‌های کتاب و کنتابخوانی و بحث مراکزی محلی یادگیری از جمله برنامه های تدوین شده در حوزه سوادآموزی است.
زارع‌پور تعداد مراکز محلی راه‌اندازی شده را 8 مورد اعلام کرد و افزود: 8 مرکز جدید دیگر نیز در دست اقدام است که در سال 97 راه‌اندازی خواهد شد.
وی گفت: همچنین در حوزه سوادآموزی با جهاد کشاورزی و فنی‌وحرفه‌ای تفاهم‌نامه‌های انعقاد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد از راه‌اندازی اولین مرکز یادگیری سیار کشور در این استان خبر داد.
زارع‌پور افزود: آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد 600 رتبه در جشنواره‌های مختلف به دست آوردیم و به جرأت می‌‌گویم که در هیج دوره‌ای بعد از انقلاب همچنین جایگاه‌های کشوری نداشتیم و الان ما با استان‌های بزرگ رقابت می‌کنیم.
وی به تحصیل دانش‌آموز در مدارس غیر دولتی اشاره کرد و گفت: 8.5 درصد از دانش‌آموزان ما در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدارس هیئت‌امنایی ما به تعداد 60 مدرسه افزایش یافت.
زارع‌پور به درامدهای این دستگاه پرداخت و گفت: درآمدهای اختصاصی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد از 11 میلیارد ریال به بیش از 39 میلیارد ریال در سال 95 افزایش یافت.
وی به تعداد نوآموزهای استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و افزود: تعداد نوآموزهای ما در سال‌های 91-92، سه هزار و 492 نفر بود که این تعداد در سال‌های 97-96 به 10 هزار نفر رسید.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به نرخ ترک تحصیل در دوره دوم متوسطه گریزی زد و گفت:  در سال‌های 93-92، 5.7 درصد بود که نرخ بالایی می باشد و در سال‌های 96-95، دو درصد کاهش یافت. 
وی گفت: 1200 مدرسه استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای سیاست‌های دولت الکترونیک به شبکه ملی رشد متصل شد.


کد مطلب: 402072

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/402072/زارع-پور-جرأت-می-گویم-هیچ-دوره-ای-اندازه-دولت-تدبیر-امید-رتبه-کشوری-کسب-نکردیم-600-راه-اندازی-اولین-مرکز-یادگیری-کشور-استان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1